Toon posts:

[Win2K] Outlook Express 6 password error.

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoT-ters,

Ik heb echt iets vreemds, ik heb Win2K er opnieuw opgezet, en aangezien ik regelmatig m'n mail moet checken is dat het eerste dat ik goed doe...

Vul alles weer netjes in etc. en ik druk op "Receive all", en hij geeft een password error, nou owkee kan wel, typooo 8)7 ...

Maar dat bleek geen typo te zijn, het wachtwoord op de machine was goed, want kon nog op andere machine gewoon me mail checken, ik dus copy pasten wat ik met SSH intoets, hosts gecheckt, IP's proberen etc...

Werken allemaal niet!

Dat is nogal :'(

Zou het er aan liggen dat hij 50Mbyte aan mails moet ophalen ? (Ik store ze op de server... POP3...)

Of ergens anders aan, ik ga zo even Fotowinkel 7 installeren om de screenshot online te plaatsen van de error.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je password goed is ligt het dus niet aan je password 7(8)7 Maar als je inlognaam fout is (bijv. die van de buurman) en je vult jouw password in krijg je ook een password error.

Kijk je instellingen eens na. pop.blaatprovider.nl enz. Probeer daarnaast eens naar een normale email client te kijken: the bat of iets dergelijks

Verwijderd

Toch niet per ongeluk op onderstaande plek een vinkje gezet?

Afbeeldingslocatie: http://habee.dynu.com/pics/mail.png

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat is uit... Ook de provider mail-settings zijn goed want ik ben zelf de provider 7(8)7 !

Login/Password, SPA etc. ook SSL staat uit...

Verwijderd

Kan maar 1 ding verzinnen, als de juiste instellingen toch niet werken, de account in OE weggooien, en opnieuw aanmaken.

Die 50 MB moet geen probleem zijn.

Telnet eens naar je server op poort 110, je krijgt dan een lege promt waar je -blind- typt:

user jouwnaam <enter>
+OK username accepted
pass jouwpasswd <enter>
+OK authentication successful

Als bovenstaande lukt weet je tenminste zeker dat je mailserver het vanaf het bewuste adres toestaat om uberhaupt mail op te halen.

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
myuser@server:~$ telnet localhost 110
Trying 127.0.0.1...
Connected to localhost.
Escape character is '^]'.
+OK
-blind-
-ERR
user myuser
+OK
pass myuser K3ig44fJ0H
-ERR Authentication failed (bad password?)
Connection closed by foreign host.
myuser@server:~$

Terwijl ik met SSH inlog met die user, dit is echt vreemd! :/

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 22:15 ]

Verwijderd

Mag je wel van je localhost inloggen? (log vervolgens eens in op een externe interface van je machine als dat kan).

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 22:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Precies het zelfde...

Verwijderd

Als je dezelfde "telnet-truuk" vanaf een andere machine doet, krijg je dan weer die reject?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, precies diezelfde...
There was a problem logging onto your mail server. Your Password was rejected. Account: '3.1.33.7, Server: '3.1.33.7', Protocol: POP3, Server Response: '-ERR', Port: 110, Secure(SSL): No, Server Error: 0x800CCC90, Error Number: 0x800CCC92

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
-> SA

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:17

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Niet telnetten naar localhost maar naar de server waar je je mail vandaan haalt.

Dus (waarschijnlijk):

telent pop.provider.nl 110

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Verwijderd

Heb je wel een mailbox aangemaakt voor de bewuste user? Gebruik je niet per ongeluk een verkeerde user?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, precies diezelfde error, want heb het van thuis al op dat IP moeten doen, Outlook, en Outlook Express geven allebij password error, maar bij XS4ALL kan ik wel me mail ophalen... Wordt nu echt lastig 7(8)7

Ik ga er even rustig over nadenken in me nachtmerrie :P :Z

Verwijderd

Hertog schreef op 13 January 2003 @ 23:00:
Niet telnetten naar localhost maar naar de server waar je je mail vandaan haalt.

Dus (waarschijnlijk):

telent pop.provider.nl 110
Hij is zijn eigen provider....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 23:02:
Ja, precies diezelfde error, want heb het van thuis al op dat IP moeten doen, Outlook, en Outlook Express geven allebij password error, maar bij XS4ALL kan ik wel me mail ophalen... Wordt nu echt lastig 7(8)7

Ik ga er even rustig over nadenken in me nachtmerrie :P :Z
Bij XS4All kun je je mail wel ophalen? Waar heb je die mailbox nou? thuis, of bij xs4all?

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

+OK
pass myuser K3ig44fJ0H
-ERR Authentication failed (bad password?)
Connection closed by foreign host.
Het is niet
code:
1
pass <username> <password>

maar
code:
1
pass <password>
Hij is zijn eigen provider....
Oeps, daar had ik overheen gelezen...

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Verwijderd

Topicstarter
En toch werkt het op beide manieren niet, want ik kan met m'n PC gewoon m'n mail niet ophalen, ik stop straks m'n oude HDD terug en kijken of m'n oude install wel mail kan ophalen...

En, XS4ALL is m'n provider waar prive mail op komt, en ik heb een paar server(s) in Amsterdam die mail /webhosting doen... Klanten klagen niet dat ze de mail niet kunnen ontvangen, maar ik wel... Doe het nu via webmail maarjah...

Ik gebruik sendmail...

Verwijderd

/me snapt het niet meer...

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 07:04
Misschien een stomme vraag hoor, maar heb je al in de logfiles van pop-server gekeken?
Welk programma gebruik je daar eigenlijk voor?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat heb ik nog niet gedaan...

Maar het probleem leeft voort... ;(

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Als die servers in amsterdam dan staan moet je dus niet naar localhost telnetten maar naar die servers daar.

telnet <servername> 110 dus

Verwijderd

Topicstarter
Zucht, ben ik nou zo dom?

Of zijn er hier mensen die niet lezen?

Thnx for the thoughts anyway.

Verwijderd

Bij XS4All kun je je mail wel ophalen? Waar heb je die mailbox nou? thuis, of bij xs4all?
Dat zeg ik, waar staat die mailbox nou eigenlijk (bij xs4all dus?)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 23:12:
En, XS4ALL is m'n provider waar prive mail op komt, en ik heb een paar server(s) in Amsterdam die mail /webhosting doen... Klanten klagen niet dat ze de mail niet kunnen ontvangen, maar ik wel... Doe het nu via webmail maarjah...

Ik gebruik sendmail...
Die mailbox die vervelend doet staat op mijn servers dus...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 09:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt nu wat meer NOS maar:

code:
1
2
3
4
5
6
Jan 14 09:51:52 server popa3d[30755]: Authentication passed for omo
Jan 14 09:51:52 server popa3d[30755]: Failed or refused to load /var/spool/mail/omo
Jan 14 09:56:20 server popa3d[31073]: Authentication passed for omo
Jan 14 09:56:20 server popa3d[31073]: Failed or refused to load /var/spool/mail/omo
Jan 14 09:56:27 server popa3d[31078]: Authentication passed for omo
Jan 14 09:56:27 server popa3d[31078]: Failed or refused to load /var/spool/mail/omo

code:
1
2
3
user@server:~$ ls -al /var/spool/mail/user
-rwxrwxrwx    1 user   mail     39521200 Jan 14 09:09 /var/spool/mail/user*
user@server:~$

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 09:59 ]

Verwijderd

Klinkt als een rechtenprobleem op je mailserver (maar ik ben geen pop-expert)

Vraag een move aan naar NOS, want ik denk dat het probleem inderdaad op je server zit.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik nu even gedaan met dat handje B)

Maar, ik heb chmod 777 /var/diedir gedaan dus dan zou het toch opgelost moeten zijn?

Owner & Group staan goed...

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
-> NOS

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:58
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 09:58:
Het wordt nu wat meer NOS maar:

code:
1
2
3
4
5
6
Jan 14 09:51:52 server popa3d[30755]: Authentication passed for omo
Jan 14 09:51:52 server popa3d[30755]: Failed or refused to load /var/spool/mail/omo
Jan 14 09:56:20 server popa3d[31073]: Authentication passed for omo
Jan 14 09:56:20 server popa3d[31073]: Failed or refused to load /var/spool/mail/omo
Jan 14 09:56:27 server popa3d[31078]: Authentication passed for omo
Jan 14 09:56:27 server popa3d[31078]: Failed or refused to load /var/spool/mail/omo

code:
1
2
3
user@server:~$ ls -al /var/spool/mail/user
-rwxrwxrwx    1 user   mail     39521200 Jan 14 09:09 /var/spool/mail/user*
user@server:~$
code:
1
2
jan@dhcp43:/var$ ls -la /var/ | grep mail
drwxrwsr-x    2 root     mail           72 Jan  9 14:22 mail

je mail directory moet dus van root:mail zijn, rechten 770 en het SUID bit voor group.

code:
1
2
3
jan@dhcp43:/$ ls -l /var/spool/mail/
total 104
-rw-rw----    1 root     mail       106447 Jan  6 11:50 root

rechten 660, ownership op die van degene waar de mailbox van is, group is mail.

BTW: Met Sendmail dus NOOIT en te NIMMER gaan prutsen met 777 rechten, dan doet ie het nog slechter... Sendmail staat bekend als "onveilige mailserver", wat eigenlijk nog stamt uit de tijd dat er niemand was die dat ding een beetje fatsoenlijk kon/wou instellen en dus alles maar 777 deed. Hier is na verloop van tijd maar een check op gebouwd om die deels onterechte reputatie weg te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet ik intypen dan?

Verwijderd

Topicstarter
chmod 770 /var/spool/mail/user
chown -R root /var/spool/mail/user

Gedaan, maar kan nog steeds niet m'n e-mail ophalen.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 18:18
700 is al meer dan genoeg en is het wel root die in die directory moet zijn? Als wie draait die server. En is root deel van de groep mail?

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nu werkend, maar ik ben nog overal aan het zoeken naar m'n verloren mails...

Dus wat ik heb gedaan heeft er naar geleid dat al m'n mails foetsie zijn.
Pagina: 1