[epox] A new world of problems after a flash...

Pagina: 1
Acties:

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
Allo,

Ik had al een lang tijd problemen met me pc ( als ie overclocked was tough )

stond @ 140 fsb ( zie gamy sys voor specs )

epox 8ka3+
XP 1800 ( die btw 2300+ haalt )
3com netwerk
sb 5.1
Club-3d 9700pro

Nu craste hij iedere keer na 1e boot bij 3d aps,

nouw das niet super erg want als ik gewoon ff boote en dan reb00te was het over

nu heb ik me bios ge-flashed naar de nieuwste : 8K3A2B01

en kan ik niet meer booten met usb aan, dat is Verdomde lastig aangezien me mouse + scanner en andere zut aan me usb zit hij boot dus aleen met usb disabled,

vroeger had ik btw een prob dat me usb zomaar weg was en dat ik dus hem in een andere usb poort kon rammen en dan paar keer reb00ten en hij kon weer ( de muis dus ) in ze orginele usb poort 1, :|

nu Doet de muis scanner en andere zooi die je op de usb aansluit het niet meer.

als ik met usb boot blijft hij hangen @ boot ( bij raid bios gedoe want die is met de nieuwe bios ook ge-flashed ... ) en kan je @ CTRL H rammen zo vaak je wilt je komt er niet in, pas nadat ik in bios de usb heb uit gezet kan ik na reboot @ CTRL H rammen en een disk om tebooten kiezen ( raid 0 dus )

en nu zit ik dus met een ps2 muis en geen scanner :X

help ? :'(

edit:
Ik heb dus c-mos reset gedaan in bios safe setings gedaan, wat overigs werkt aangezien dan usb uit is ...

ik weet niet meer wat ik moet doen :? :(

en hij ziet me disk drive dus niet meer in windows :? :(

[ Voor 10% gewijzigd door Roberto op 13-01-2003 21:25 ]

Verwijderd

Kijk eens bij de BIOS upgrade info. Kijken of je een beta versie hebt gedownload of dat er "known bugs" zijn.

• Roberto
Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 21:27:
Kijk eens bij de BIOS upgrade info. Kijken of je een beta versie hebt gedownload of dat er "known bugs" zijn.
official van epox.com

Know bugs : None

neej dus, en ik heb me usb poorten al ge-uninstalled ik krijg die *** ms intelie mouse 3.0 usb maar niet op de usb net zoals me scanner :|

en mouse re-installen werkt niet ook al 6x gedaan, ( klote xp heeft niet eens standaart drivers voor die muis ... zelfs met SP 1 niet ... :r )

• The.Force
  • Laatst online: 09-04 15:24

The.Force

*Bauer Addict

lijkt me raar, volgens mij slaagt dat booten via usb zelfs niet op randapparatuur maar echt specifiek vb. op usb-harde schijven....

het lijkt mij dat je nog eens goed moet kijken in de biossettings, zeker met die diskdrives die hij niet meer ziet --> autodetecten ofsow?

System Specs!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

heb je in windows geflashed of gewoon in dos. want toen ik in mijn 8k5a2+ in windows flashde bootte mijn pc niet verder dan de hpt als ik ook maar een ding aan de bios settings veranderde. daarna heb ik via dos geflashed. hij loopt nu op 11*185 turbo settings zonder problemen.

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-08 14:12
Laatst las ik op www.amdmb.com dat meerdere epox mobo's problemen hebben met ingeplugde usb devices i.c.m. raid. Het wil geloof ik nog wel eens helpen als je usb-keybord/mouse disabled in bios. Deze doen het dan nog wel maar dit zou evt opstartproblemen moeten verhelpen :) . (ik geloof tenminste uit je post dat raid disablen niet zo'n optie is)

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:45

Ankh

.Howdy

ik ken het probleem.. de nieuwste bios highpoint that is.. is het probleem.. iig bij mij :) Soyo had een raidbios gemaakt.. maar kwam er achter dat deze nieuwste raid drivers/bios niet goed was en heeft hem weggehaald :)

[edit]
trouwens als je je oudere bios terug wilt zetten.. gewoon in je bios ([del] drukken dus) de raid controller uit zetten.. dan zal het allemaal wel werken :)

[ Voor 28% gewijzigd door Ankh op 14-01-2003 12:23 ]

• Roberto
charops28 schreef op 13 januari 2003 @ 23:50:
Laatst las ik op www.amdmb.com dat meerdere epox mobo's problemen hebben met ingeplugde usb devices i.c.m. raid. Het wil geloof ik nog wel eens helpen als je usb-keybord/mouse disabled in bios. Deze doen het dan nog wel maar dit zou evt opstartproblemen moeten verhelpen :) . (ik geloof tenminste uit je post dat raid disablen niet zo'n optie is)
ja dat werkt wel, maar me usb scanner ( moet nog 20 docu's scannen die nu liggen tewachten ) en me muis zijn usb, en verder is het ook vaag dat hij iedere keer crast ( maakt niet uit welke bios heb ik met elke ) als ik ook maar 5mhz overcloked en dat is vaag want ik heb 2 3coms en toen ik ( zelfde type btw ) had omgeruild kon ik opeens wel stabiel 140mhz fsb draaien, na 1 / 2 weken opeens floep... hangt ie in 3d aps na 1e boot en sinds dien heb ik het weer dus ik mag na een koude ( complete power down dus pc echt uit niet in stanby ) meteen windows over nieuw opstarten want anders crast hij ( hangt en doet nixx meer ) in 3d aps :(
RaMMSTeiN schreef op 14 January 2003 @ 12:22:
ik ken het probleem.. de nieuwste bios highpoint that is.. is het probleem.. iig bij mij :) Soyo had een raidbios gemaakt.. maar kwam er achter dat deze nieuwste raid drivers/bios niet goed was en heeft hem weggehaald :)

[edit]
trouwens als je je oudere bios terug wilt zetten.. gewoon in je bios ([del] drukken dus) de raid controller uit zetten.. dan zal het allemaal wel werken :)
Ja maar @ me raid staat me os, nu is het gelukt hem terug teflashen met me disk drive @ andere drive :? maar goed, ik blijf met het probleem dat dus die pc iedere keer crast en soms @ random ( pas nog voor dat ik had ge-flased zat ik BF 1942 tespelen en opeens pang me usb muis er uit )

nu heb ik dus 4 usb pooren en in het begin gooide ik hem in me niet onboard poorten ( wel via cable @ mobo verbonden maar ze namen wel een pci slot afdek plaatje in zgn , slot 3 en 4 ) en dan vond hij de muis en kon ik hem weer in usb 1 doen ( ivm kabel lengte ) maar dat werkt nu ook niet meer :(

[ Voor 34% gewijzigd door Roberto op 14-01-2003 13:14 ]

• Ankh

Ankh

.Howdy

RS_003 schreef op 14 januari 2003 @ 13:11:
Ja maar @ me raid staat me os, nu is het gelukt hem terug teflashen met me disk drive @ andere drive :? maar goed, ik blijf met het probleem dat dus die pc iedere keer crast en soms @ random ( pas nog voor dat ik had ge-flased zat ik BF 1942 tespelen en opeens pang me usb muis er uit )

nu heb ik dus 4 usb pooren en in het begin gooide ik hem in me niet onboard poorten ( wel via cable @ mobo verbonden maar ze namen wel een pci slot afdek plaatje in zgn , slot 3 en 4 ) en dan vond hij de muis en kon ik hem weer in usb 1 doen ( ivm kabel lengte ) maar dat werkt nu ook niet meer :(
wel allerlaatste drivers van usb geprobeerd? want ik heb ooit ook zo'n probleem gehad.. met windows XP en de extra USB poorten.. Deze werden ook gewoon niet gezien :/

trouwens wanneer ik mijn bios flash.. dan laat ik de oude op de flop terug zetten.. altijd voor nood gevallen :)

• Roberto
RaMMSTeiN schreef op 14 January 2003 @ 14:19:
[...]

wel allerlaatste drivers van usb geprobeerd?
Uhu waar zou ik die vinden ? ik heb ze compleet weg gegooid ( de usb device's in hardware dus. )

maar nieuwe usb drivers ik zou niet weten waar ik doe moet vinden, zitten die niet in 4in1 ? :o

• Ankh

Ankh

.Howdy

deze al eens geprobeerd?
http://downloads.viaarena.com/drivers/others/usbf_110.zip
en dit is jouw mobo toch? epox site

• Roberto
Je link load niet goed, maar ik heb een EPOX 8K3A+ Rev 1.2 ( had eerst een rev 1.0 maar die clokt niet goed over ..... deze dus ook niet |:( )

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:27

Maximus

PhD i.o.

RS_003 schreef op 13 januari 2003 @ 21:18:

Knip

en hij ziet me disk drive dus niet meer in windows :? :(
dat klopt. Als je fail-save doet laad hij je FDD drive niet. Die moet je dan weer aanzetten in je bios

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Roberto
M@ximuS schreef op 14 January 2003 @ 19:49:
[...]

dat klopt. Als je fail-save doet laad hij je FDD drive niet. Die moet je dan weer aanzetten in je bios
was ik al 8er maar ik moest ook nog ff c-mos reseten voor hij het deed.

[ Voor 21% gewijzigd door Roberto op 14-01-2003 19:55 ]

• Ankh

Ankh

.Howdy

http://files.doomed.nl/RS_003/usbf_110.zip
ik heb hem ff gehost voor je

opzich zou het dan moeten werken .. maar weet het niet zeker

• Roberto
RaMMSTeiN schreef op 14 January 2003 @ 20:09:
http://files.doomed.nl/RS_003/usbf_110.zip
ik heb hem ff gehost voor je

opzich zou het dan moeten werken .. maar weet het niet zeker
bedankt ! :>

ik heb hem ik zal hem morgen eens installen als ik tijd heb. ( lang leven de labtop :o )
Pagina: 1