[ADSL] ADSL aanvragen en Telefoonlijn activeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.230 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik wil adsl van cistron nemen. Maar ik heb geen telefoon om dat ik mijn 06 nr gebruik. De telefoonlijn ligt er nog wel maar wordt niet gebruikt.
Kan ik daar gewoon adsl op aanvragen zonder iets met kpn vooraf te hoeven regelen?
Ik had cistron gebeld maar die kon het me niet duidelijk vertellen, hij dacht dat de telefoonlijn eerst geactiveerd moest worden. Dat kost 50 euro voor 1 jaar, maar heb ik dan ook gelijk een telefoon nr met maandelijkse kosten? dat wil ik namelijk niet.

Ik heb hier al meerdere topic over gevonden alleen wordt er niet duidelijker op.

Misschien kan iemand me het haarfijn uitleggen.

Het zou absurt zijn als je verplicht een telefoon nr bij kpn moet hebben om een adsl verbinding te kunnen krijgen. Ik wil alleen adsl en niet nog eens verplicht telefoon erbij....

Met vriendelijke groet,

Ben

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 12:55

SambalBij

We're all MAD here

Wat versta jij onder 'de telefoonlijn ligt er nog wel maar wordt niet gebruikt' ?
Zolang je maar een telefoonabonnement hebt bij KPN (geen belbudget) dan kun je op die lijn in principe ADSL aanvragen.
Je kunt geen ADSL aanvragen op een koperpaar zonder telefonie daarop. Je moet dan éérst weer een telefoonabonnement afsluiten (weer voor minimaal een jaar) en pas dan kun je ADSL aanvragen.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De KPN lijn die er ligt houdt op in de eerste kabelverdeler en is dus niet actief( de enige gevens die daarvan bij KPN bekend zijn zijn de kabelverdeler gegevens en van het ISRA punt), dus daar kun je weinig mee.
ADSL kan alleen aangevraagd worden op een bestaande verbinding die in het systeem staat ivm poort en hvd gegevens.

Dat je daarbij buiten de aansluitkosten ook minimaal een jaar abbo af moet sluiten is wat krom als je geen telefonie wil gebruiken.
Dat er wel kosten betaald moeten worden voor de lijn is normaal, maar hiervan zou een aangepast aansluitbedrag gemaakt moeten worden. ( persoonlijke mening )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 22:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:08

JdM

Humbled

offtopic:
hoofdverdeler is wat makkelijker te begrijpen denk ik, niet iedereen weet dat hvd dat betekend, is bijna hetzelfde als beginnen te praten over bra/u en lib alsmede li2 en lc poorten , geen mens weet dat dat betekend , verder ben je heel goed bezig hoor, dit is opbouwend bedoelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 12:39
Je moet inderdaad eerst een abbo hebben bij KPN.. dan kun je ADSL aanvragen bij cistron zonder linesharing.. kost je wel aansluitkosten van die lijn aan KPN en 2 maanden abbo.. Het is niet zo dat je dan minimaal een jaar moet betalen.

En dit is uit ervaring. Maar op zich wel belachelijk dat je eerst een abbo moet aanvragen in mijn ogen. De gegevens van de lijn naar een huis zijn heus wel bekend en kunnen ze ook wel zonder telefoonnummer koppelen. (hoe moeten ze anders ooit iemand een nieuwe aansluiting geven)

Maar deze volgorde moet je dus inderdaad volgen

edit: erg kromme zin gemaakt 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Gitano op 13-01-2003 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
ADSL zonder telefoonlijn?

Er loopt al een topic over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:22
Nog een kleine toevoeging van CheS:
Gitano schreef op 13 January 2003 @ 22:29:
Je moet inderdaad eerst een abbo hebben bij KPN.. dan kun je ADSL aanvragen bij cistron zonder linesharing.. kost je wel aansluitkosten van die lijn aan KPN en 2 maanden abbo.. Het is niet zo dat je dan minimaal een jaar moet betalen.
Minimale contractsduur is 1 jaar, in bijzondere gevallen kan er van afgweken worden maar dat is meer uitzondering dan regel.
En dit is uit ervaring. Maar op zich wel belachelijk dat je eerst een abbo moet aanvragen in mijn ogen. De gegevens van de lijn naar een huis zijn heus wel bekend en kunnen ze ook wel zonder telefoonnummer koppelen. (hoe moeten ze anders ooit iemand een nieuwe aansluiting geven)
Bij een aanvraag van een lijn worden deze in de systemen geprojecteerd en door een monteur worden dan de benodigde kruisverbindingen op de HoofdVerDeler en in een of meerder kabelverdelers getrokken.

Als alle invoeraders bij woningen en bedrijven al in de systemen staan van centrale tot klant dan zouden er heel wat meer kabels nodig zijn in de grond.
Vroeger lieten ze de verbinding erin staan als vrije ader ( geen telnummer alleen gevens van de Analoge/ISDN poort in de centrale) maar nu is het te kostbaar om nieuwe poorten in de centrale bij te maken als je er nog tig hebt die niet in gebruik zijn of komen.
Dus worden de verbindingen na enige tijd gesloopt......
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.