• Vodgen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-02 15:19
Ik heb een GP Smartlader.
Nu staat er in de handleiding dat als ik lege accu's wil plaatsen in de lader, ik er eerst de stekker uit moet halen, accu's plaatsen, en dan weer stekker erin.
Maar kan ik niet gewoon 2 accu's bij plaatsen terwijl de andere 2 erin blijven zitten? Dat is toch handiger en hoef ik niet elke keer op mijn knieen om de stekker eruit te trekken.
Wat doen andere GP Smart gebruikers?

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Nooit geweten dat het zo moet. Ik douw ze er gewoon in.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

ik laat ,mijn lader er altijd in zitten, maar het is vast zon " in het geval je dat en dat doet krijg je stroom en wil de consument een schadevergoeding van 1 miljoen:" amerika geval, ze willen gewoon uitsluiten dat jij het risico loopt gevaar te lopen.

Verwijderd

Denk dat dat meer te maken heeft met de goedkopere laders. De tijdklok wordt daar gereset als de stroom eraf gaat.

Kan je stroom krijgen als je je vinger in de lader douwt alsof het een batterij is? Ik heb daar wel eens de neiging naar, kijken wat er gebeurt :D
Maar ik doe het maar niet ;)

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 21:09
net geprobeerd .. gebeurt niks .. zowel met je klauwen op het 9volt aansluitpuntje als op de normale batterij oplaadpunten :)

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-03 14:40

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik doe het altijd wel netjes op die manier, batterijen in de lader, adapter in het stopcontact en aansluiten. Nadat de batterijen zijn opgeladen stekkertje lostrekken, adapter los en batterijen er uit.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik heb ook de gp smart.. zit altijd gewoon in het stopcontact.. althans, de adapter :)

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03 14:09

BaRF

bijna kerst

de powerbanks II en III moeten uit het stopcontact (ivm met Timer), bij de SMART is dit absoluut niet nodig :)

[ Voor 8% gewijzigd door BaRF op 14-01-2003 09:59 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Hebben de Smart bezitters ook dat de adapter ook heet blijft tijdens het druppelladen?
Ik haal hem daarom meestal toch maar uit het stopcontact.

• Vodgen
Ja de adapter blijft bij mij ook warm maar dat is normaal hoor.
Voel de adapter maar eens van bv de kruimeldief, je vaste telefoon enz.

Maarre ik laat mijn SMART voortaan ook maar gewoon in het stopcontact zitten. Is toch handiger en het zal wel geen kwaad kunnen.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:10
[quote]BaRF schreef op 14 January 2003 @ 09:58:
de powerbanks II en III moeten uit het stopcontact (ivm met Timer)

hoezo dat, daar hoeven batterijen toch ook niet leeg in??

ik haal hem er nooit uit, pleur er half volle batterijen in ed. geen probleem hij is gewoon uur of 8 rood en dan wordtie groen en is ut klaar.

[ Voor 32% gewijzigd door Makkelijk op 14-01-2003 14:20 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Verwijderd

Vodgen schreef op 14 January 2003 @ 14:15:
Ja de adapter blijft bij mij ook warm maar dat is normaal hoor.
Voel de adapter maar eens van bv de kruimeldief, je vaste telefoon enz.

Maarre ik laat mijn SMART voortaan ook maar gewoon in het stopcontact zitten. Is toch handiger en het zal wel geen kwaad kunnen.
Ja die zijn warm, maar niet heet. Hij is trouwens vooral aan de rechterkant heet. (als het snoer aan de onderkant zit, dan rechts)

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:58

Reinier

\o/

GP roept zelf dat de Smart altijd in het stopcontact mag blijven zitten (kijk hier maar eens), en in de gebruiksaanwijzing staat dat de stekker er weer wél uit moet als je de batterijen erin plaatst. Beetje onduidelijk dus :?

• Vodgen
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 15:08:
[...]
Ja die zijn warm, maar niet heet. Hij is trouwens vooral aan de rechterkant heet. (als het snoer aan de onderkant zit, dan rechts)
De adapter is inderdaad warmer dan andere adapters. Hij voelt vrij warm aan.
Maar is ie warm of heet? Ik kan hem nog wel vasthouden. Echt heet zodat je hem niet meer kan vasthouden is natuurlijk niet goed.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03 14:09

BaRF

bijna kerst

DKasemier schreef op 14 January 2003 @ 14:19:

hoezo dat, daar hoeven batterijen toch ook niet leeg in??

ik haal hem er nooit uit, pleur er half volle batterijen in ed. geen probleem hij is gewoon uur of 8 rood en dan wordtie groen en is ut klaar.
nou, de II en III hebben een ingebouwde timer tegen overladen/-hitten en die wordt officieel pas gereset als hij even uit het stopcontact komt. :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Vodgen schreef op 14 januari 2003 @ 20:22:
[...]

De adapter is inderdaad warmer dan andere adapters. Hij voelt vrij warm aan.
Maar is ie warm of heet? Ik kan hem nog wel vasthouden. Echt heet zodat je hem niet meer kan vasthouden is natuurlijk niet goed.
Heet is die tijdens het laden, en tijdens het druppelladen is die behoorlijk warm, maar idd niet zo heet dat die niet aan te raken is.
Hoe jij het zo omschrijft klopt wel met mijn bevindingen, dus dan zal het wel ok zijn :)

Verwijderd

Ik heb een powerbank3 met 4 1800mh accu's, maar gp heeft nu ook 2000mh accu's en kunnen die ook gewoon in dezelfde lader?

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:58

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 11:20:
Ik heb een powerbank3 met 4 1800mh accu's, maar gp heeft nu ook 2000mh accu's en kunnen die ook gewoon in dezelfde lader?
GP adviseert dat je die in de Smart laadt (ja logisch, natuurlijk willen ze dat duurdere product verkopen), maar ik denk dat het ook wel lukt met de PowerBank3, moet je wel na 18 (toch?) uur de stekker eruit halen, er weer in stoppen en 2 uur extra laden. Moet volgens mij wel lukken.

Verwijderd

Reinier schreef op 15 januari 2003 @ 13:00:
[...]

GP adviseert dat je die in de Smart laadt (ja logisch, natuurlijk willen ze dat duurdere product verkopen), maar ik denk dat het ook wel lukt met de PowerBank3, moet je wel na 18 (toch?) uur de stekker eruit halen, er weer in stoppen en 2 uur extra laden. Moet volgens mij wel lukken.
Ik heb het net ook gelezen op die site.
Wat een stelletje oplichters. :(

Verwijderd

Wat is de druppellaadstroom van de powerbank III?
Bij de Smart is dat 80mA en het lijkt me dat je, als je het een beetje tijd geeft, je die extra 120mah daar wel mee vol krijgt.

(Of is het druppellaad laadstroom :? :D)
Pagina: 1