Hardware verkoop aan reseller

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-06 21:39

Booster

Superuser

Topicstarter
Door enkele veranderingen in het netwerk bij het bedrijf waar ik systeembeheer doe, hebben we binnenkort wat hardware over.

Het is uiteraard zonde om deze hardware zomaar weg te laten rotten en dus leek het me een goed idee om deze hardware aan te bieden bij een reseller. Ik had toevallig nog een reseller in mijn bookmarks staan en ik heb een lijstje met vraagprijzen toegestuurd.

Kort hierop kreeg ik een bericht terug dat de prijzen die ik gesteld had niet intressant waren, omdat zij hun apparatuur op veilingen voor veel lager in/verkochten.

De prijzen die ik gesteld waren imho niet bepaald hoog, zeg op 1/3de van de huidige nieuwprijs.

Een voorbeeld:
Cisco 3640 (inbelbak :) ) met 3 modules;
• 8x modem (8AM)
• 4x BRI (4B-S/T)
• 1x 100 Mbit ethernet (E1)

Voor zover ik kan zien kost deze op dit moment nieuw tegen de 5000 euro (incl). (correct me if I'm wrong please) De bak is ongeveer anderhalf jaar oud en in prima staat. (nog nooit gebruikt nml.)
De reseller vond 600 euro een hele mooie prijs voor deze machine, omdat ze deze bakken naar eigen zeggen op veilingen voor rond de 550 euro wegdeden. Anders hadden ze er zelf niet voldoende inkomsten aan.

Schat ik nu ergens iets verkeerd in, of wordt ik gewoon voor de gek gehouden? :?

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:52

-ET-

Phone Home

ik denk dat je dit beter in het volgende topic kan posten

Post hier 'Hoeveel is dit nog waard'-vragen deel-10

dan krijg je een redelijke indicatie van wat het nog waard is en kan je zelf wel de conclusie trekken of je in de zeik word genomen.

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Dat had ik al gedaan, maar men had geen indicatie.

Ik maak een apart topic aan omdat ik o.a. geintresseerd ben naar of mensen nog andere resellers weten waar ik mogelijk eens zou kunnen aankloppen.

Aan de andere kant vraag ik me af of ik gewoon niet voldoende op de hoogte ben van de handelswijze van een reseller. :)

Verwijderd

Ach, op dit moment kan ik Armada laptops 800mhz aankomen voor 400 euro excl btw. Dus ja prijzen van tweede hands hardware liggen inderdaad drastisch laag. Helaas.....

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Dat vind ik eigenlijk helemaal niet zo goedkoop.
Bij het bedrijf waar wij altijd onze (eerste hands) hardware kopen, heb ik een nieuwe P4 1.7GHz, 30GB, 256MB, 8xDVD, CD-RW, LAN, 56k,14.1"TFT, WXP Pro NL, 1 jaar garantie voor € 1750,- excl.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:32

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Het feit dat er geen (goede) reactie komt in dat andere topic vind ik nog geen reden voor het aanmaken van een nieuw topic.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.