Toon posts:

Compaq Evo onbaord lan : Welke driver?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik zit hier bij familie die een pc gekocht hebben. De enige informatie die erbij zat heb ik uit de bios moeten halen. De pc bestaat uit een aantal compaq onderdelen.

Compaq Evo
Pentium 4 1,7 ghz

En nog wat serie nummers.
Meer informatie heb ik niet, en op het moederbord staat ook niet meer.

Nu wilde ik chello op deze onboard lan installeren, alleen ik krijg met geen mogelijkheid die On-board lan adapter aan de praat.

Wie kan mij helpen aan een oplossing?

dus ik zoek de drivers van die on-board lan adapter om chello aan de praat te krijgen.

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 08:24
welk model is het precies
daarna is het bij hp gewoon te vinden

Verwijderd

Topicstarter
ja dat kan ik nergens vinden :(

alleen de bios staat wat info..

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 20:46 ]

• joosd
moet een serienummer opstaan met vermelding van model

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Wat voor OS wil je er op planten? Kan zijn dat XP hem gewoon vind...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• joosd
het moet overigens hier staan alleen heb je wel die gegevens nodig: http://h18007.www1.hp.com.../evodesktop/us/index.html

het serienummer is vermeld op een klein stickertje op de bovenkant bij de software licentie sticker

[ Voor 29% gewijzigd door joosd op 13-01-2003 20:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Illegal_Alien schreef op 13 januari 2003 @ 20:45:
Wat voor OS wil je er op planten? Kan zijn dat XP hem gewoon vind...
staat ME op..

• joosd
hoe ziet de kast eruit, heel erg klein met slimline cdrom? of een tower model of tower wat ook liggend kan? ME is niet meegeleverd door Compaq waarom draait ie dat dan?

[ Voor 23% gewijzigd door joosd op 13-01-2003 20:50 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ook ik kan me met zo'n recente PC niet voorstellen dat er bij HP/CPQ geen drivers te vinden zijn.
Op de vroegere Deskpro modellen zat een kleine grijzig/beige sticker met het volledige type nummer erop.
Met die info moet je het echt wel kunnen vinden (wij kunnen dat iig niet met deze karige info).

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Is intel 100ve !

http://www.intel.com/supp...pro100/pro100ve/index.htm

Ik heb ook zo'n werkstation op mn werk.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 21:34 ]

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 08:27
jep het is de 100Ve. Ik ken ze ook :)

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:12
intel PRO/100 VM network connector...die dus L:D zit momenteel op een evo 550 :)

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Verwijderd

Topicstarter
Nou jongens, mijn oom is zo'n markt figuur en kon goedkoop ( 400 euro) een pc krijgen.

Leuke design kast, maar intern brakke 4 mb videokaart van compaq, 256 mb geheugen..maar ja hij las Pentium 4 1,7 ghz -> 400 euro en meteen verkocht.. :|

Aangezien ik heb gisteren niet meer aan de praat kon krijgen, heb ik maar een sitecom 10/100 kaartje besteld. Kan deze wel met chello? of raden jullie een andere aan....

p.s. Koffie : Meer info had ik niet, heb echt alles lopen afzoeken...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 15:46 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

:?

- Schroef de PC open en kijk naar de chipsets e.d.
- Probeer het met een scan tooltje (is vast te vinden met zoeken)

Zomaar uit de losse pols wat dingen om meer info te achterhalen.
Anyway, Zie de FAQ voor Chello en een andere NIC : http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/29#29

Los van het MAC adres verhaal boeit het niet zo welke NIC je gebruikt, 10 Mbit is toch de snelheid waar je op babbelt met de modem.

[ Voor 4% gewijzigd door Koffie op 14-01-2003 15:49 ]

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 14 januari 2003 @ 15:49:
:?

- Schroef de PC open en kijk naar de chipsets e.d.
- Probeer het met een scan tooltje (is vast te vinden met zoeken)

Zomaar uit de losse pols wat dingen om meer info te achterhalen.
Anyway, Zie de FAQ voor Chello en een andere NIC : http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/29#29

Los van het MAC adres verhaal boeit het niet zo welke NIC je gebruikt, 10 Mbit is toch de snelheid waar je op babbelt met de modem.
Sitecom PCI Fast Ethernet kaart 10/100Mbit wil dus wel :?

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05-2025
Of je gaat (als je snel inet hebt) hierheen: http://h18007.www1.hp.com...op/us/download/14653.html en dan kun je daar de complete driverset van alle intel 10/100/1000 kaarten die in compaqjes zitten downloaden. Voor alle o.s.-en

Is wel 66Mb

[ Voor 4% gewijzigd door Eindhoven657 op 14-01-2003 16:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Eindhoven schreef op 14 January 2003 @ 16:02:
Of je gaat (als je snel inet hebt) hierheen: http://h18007.www1.hp.com...op/us/download/14653.html en dan kun je daar de complete driverset van alle intel 10/100/1000 kaarten die in compaqjes zitten downloaden. Voor alle o.s.-en

Is wel 66Mb
ik heb nu al besloten om een netwerk kaart te bestellen.

Sitecom PCI Fast Ethernet kaart 10/100Mbit werkt die op chello?

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05-2025
Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 16:03:
[...]

ik heb nu al besloten om een netwerk kaart te bestellen.

Sitecom PCI Fast Ethernet kaart 10/100Mbit werkt die op chello?
Waarom ????? Die intelkaarten zijn perfecte kaarten........

Verwijderd

Topicstarter
het is geen kaart. On-board lan. En ik moet een eind reizigen om bij de pc te komen :) Dus ik moet wel 100 % zeker weten dat het die intel is.

Dan fik ik hem op cd. Maar als je zegt ik weet het zeker dan ga ik ervan uit...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 16:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
eindhoven?

• Wimlem
Ik snap het niet hoor. Er zit een goeie intel kaart in. Er zijn mensen die zeggen dat het een intel 100 VE is en toch wilde je een ander kaartje bestellen!

Een beetje Helpdeskmedewerker/Junior Systeembeheer gaat voor de uitdaging :)

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

Topicstarter
Euh, ja maar ik heb gister veel dingen geprobeerd en ik wil er zeker van zijn dat het gaat werken vandaar...

Verwijderd

Ik ken deze PC, op me werk hebben we er honderden.

Ik snap niet dat je zoveel moeite ermee hebt, wat de support van HPQ is doorgaans uitstekend.

Het type comp dat je hebt is een Evo D500. Dat is een corp model, dus idd wat vreemd dat je em via via hebt.. 1 keer raden waarvan.

De ID sticker zit als je bovenop kijkt, rechtsonderaan. Daarboven hoort je windows licentie sticker te zitten.

Als die er niet zitten, heb je met een grondige dief te maken gehad.

Als die echt gestolen is, en dat is aangemeld, dan is'ie ook geblacklist (kun je uitzoeken door op sommige HPQ webpagina's het serie nummer in te tikken). Kun je em niet meer laten servicen door HPQ.

Er zit Intel in, idd de intel PRO/100 VM network connector. Die kaart is idd veel beter dan bagger sitecom.

ga naar http://v4.windowsupdate.m...efault.asp?corporate=true , kies daar hardware drivers update, networking, intel, en dan 1 van de drivers met versie nummer 6.1.3.0. krijg je een cabje, daar zit alles in, en is maar 150KB, dus pas't op een flop.

• Mailyourmom
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-06-2023

Mailyourmom

PDQ Bach forever

De drivers staan op de Restore CD. Windows zelf de CD af laten zoeken en dan moet ie ze vinden.

Verwijderd

Mailyourmom schreef op 14 January 2003 @ 18:27:
De drivers staan op de Restore CD. Windows zelf de CD af laten zoeken en dan moet ie ze vinden.
kans is aanwezig dat ze ingepakt staan...

Verwijderd

Topicstarter
euhm mensen er zit een nieuwe kast bij. Met vage led's en binnen zit een complete compaq hardware.

De voeding past er zelfs niet 100 % in, is ruimte over...

en zoals ik al zei, heb echt alles afgezocht naar serials etc.

Windows ME is ook geregistreerd onder de naam : pil

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 19:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga er morgenavond heen, en dan ga ik het proberen met die intel drivers. En me oom even vertellen dat het gejat spul is :)

p.s. Ik ga ook Windows 2000 of XP installeren, deze herkend hem vast wel in 1 x.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 12:21 ]

Verwijderd

Hmm

De gejat-kans is vrij groot ja. En heel theoretisch ben je nu ook nog strafbaar, omdat je niet meer ter goeder trouw bent.......

Maar goed, de drivers staan gewoon op de COmpaq/HP site, heb ze zelf ook gedownload voor de PCs op het werk. EN ja, het is een zeer prima Intel 100 VE

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Jo Binne,

Let wel even op het MAC-adres van Sitecom-kaarten! Alle Sitecom-kaarten hebben namelijk hetzelfde MAC-adres. Je kunt beter even een willekeurige adres invullen bij de geavanceerde eigenschappen van de kaart zodra hij is geïnstalleerd.

Vergeet verder niet even in de FAQ te kijken of je nog vreemde truucjes moet uithalen om de computer in de lucht te krijgen. Je kunt niet zomaar van netwerkkaart wisselen bij Chello. Zie hier voor uitleg. :) Good luck!

Verwijderd

Topicstarter
/me schaamt zich..

heb me oom 10 x gevraagd om een systeem te laten samen stellen met goed spul erin, en die kostte dan wat. Nu ziet hij P4 1,7 ghz -> 400 euro en meteen een kopen..

Topic kan wel dicht wat mij betreft. Ik ga er morgen heen, eerst de intel drivers proberen, lukt dat niet dan format c: en windows xp erop.

Thnx voor de reactie's

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

foutje, laat maar

[ Voor 152% gewijzigd door Bergen op 15-01-2003 12:45 ]

• Wimlem
Verwijderd schreef op 15 January 2003 @ 12:41:
/me schaamt zich..

heb me oom 10 x gevraagd om een systeem te laten samen stellen met goed spul erin, en die kostte dan wat. Nu ziet hij P4 1,7 ghz -> 400 euro en meteen een kopen..

Topic kan wel dicht wat mij betreft. Ik ga er morgen heen, eerst de intel drivers proberen, lukt dat niet dan format c: en windows xp erop.

Thnx voor de reactie's
Ik zou t ook doen voor die prijs. Compaq's zijn trouwens goede systemen hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Tonnetje schreef op 15 januari 2003 @ 16:21:
[...]

Ik zou t ook doen voor die prijs. Compaq's zijn trouwens goede systemen hoor.
Dat wel, maar als ik een pc koop, wil ik toch wel enige licentie's erbij/informatie over het systeem.

Verwijderd

Eiuwww, dat klinkt eng doe die intel maar, heb je geen rare patches eno zo nodig.
GerbenW schreef op 15 januari 2003 @ 12:39:
Jo Binne,

Let wel even op het MAC-adres van Sitecom-kaarten! Alle Sitecom-kaarten hebben namelijk hetzelfde MAC-adres. Je kunt beter even een willekeurige adres invullen bij de geavanceerde eigenschappen van de kaart zodra hij is geïnstalleerd.

Vergeet verder niet even in de FAQ te kijken of je nog vreemde truucjes moet uithalen om de computer in de lucht te krijgen. Je kunt niet zomaar van netwerkkaart wisselen bij Chello. Zie hier voor uitleg. :) Good luck!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 17:06:
Eiuwww, dat klinkt eng doe die intel maar, heb je geen rare patches eno zo nodig.

[...]
Vanavond maar eens even kijken :) Doe eerst die intel...

• Wimlem
en is het gelukt ?

Verwijderd

Topicstarter
Jeps!

Meteen die 66 mb file erop gezet. En daarna drivers gezocht en hoppa. Chello binnen 5 min aan de gang. Daarna cd-brander ingebouwd en alles werkt als een trein.

Mensen bedankt!
Pagina: 1