Toon posts:

Internet heel erg traag als 1 bepaald iemand aan de hub zit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In huis hebben wen een netwerk met 4 man (we mogen met 8 man erop). Verdeeld via een kabelmodem en een hub.

Het probleem is dat wanneer 1 bepaald iemand van ons 4 op het netwerk zit, internet voor ons allemaal opeens supertraag wordt. Halen we de kabel van diegene (die overigens niet veel donwload/upload) uit de hub, dan wordt internet voor ons overige 3 opeens weer snel.
Als we de kabel van een ander van ons 4 uit de hub haalt, gebeurt er niks...internet blijft dan heel langzaam totdat de kabel van die ene eruit gehaald wordt, dan wordt ie weer snel.

Weet iemand een reden/oplossing voor die probleem?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 10:02

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Is gewoon filesharen dan ook trager als je dit probleem hebt. Grote kans namelijk dat er een brakke nic tussen zit die alles volgooit

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

Zit die persoon zijn netwerkkaart toevallig op full duplex ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:09
Lijkt me simpel. Hij gebruikt Napster/Kazaa/Morpheus oid en heeft geen limiet op z'n upload zitten...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Waarschijnlijk heb je een 10/100 mbit hub en heeft die persoon (als enige) een 10 mbit NIC. Zodra die actief wordt gaat de hub dan volledig over op 10 mbit, in plaats van 100 en dat is een stuk trager. Een nieuwe 100 mbit NIC voor die trage pc is niet duur (je hebt ze al onder de 10 euro) maar je kunt misschien ook een switch kopen.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Verwijderd

switch werkt idd ideaal heb k thuis hier ook, vergeet nie da als je met hub werkt dat heel t netwerk belast wordt als jij ff iets upt ofzo dus vertraagd (best wel?) wat

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

Hertog schreef op 13 January 2003 @ 20:34:
Waarschijnlijk heb je een 10/100 mbit hub en heeft die persoon (als enige) een 10 mbit NIC. Zodra die actief wordt gaat de hub dan volledig over op 10 mbit, in plaats van 100 en dat is een stuk trager. Een nieuwe 100 mbit NIC voor die trage pc is niet duur (je hebt ze al onder de 10 euro) maar je kunt misschien ook een switch kopen.

Het gaat erom dat z'n internet verbinding traag wordt.
Dat zal heus niet trager worden op 10mbit omdat ie nooit 10mbit haalt met z'n kabelverbinding.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:12

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Waarschijnlijk veel collisions, doordat zijn kaart op full duplex staat, of op 100 Mbit, terwijl de hub 10 Mbit is. Verder wil een kabel soms ook dit soort problemen geven, als ie last heeft van overspraak.
Sluit zijn pc aan met een werkende kabel op een werkende poort van de hub en loop even zijn netwerkkaart instellingen na.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Toch ff kijken of hij niet iets bijzonder open heeft staan...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus ff gekeken naar de hub, die was idd 10 mbit. Daarna dus naar de instellingen van al onze netwerkkaarten gekeken, die allemaal op 100 mbit stonden, dus waarschijnlijk heeft het daar mee te maken gehad...internet is in ieder geval tot nu toe weer snel...bedankt!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 22:29:
Ik heb dus ff gekeken naar de hub, die was idd 10 mbit. Daarna dus naar de instellingen van al onze netwerkkaarten gekeken, die allemaal op 100 mbit stonden, dus waarschijnlijk heeft het daar mee te maken gehad...internet is in ieder geval tot nu toe weer snel...bedankt!
Het is weer snel doordat je de netwerkkaarten van jullie op 10 mbit hebt gezet?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Switchje kopen 10/100 voor goedkoop ? dan heb je ook geen last (veel minder)meer van je buren.

Ik heb w-linx 16 poort 19" was toen 169 en werkt goed

Verwijderd

Topicstarter
Oscar Mopperkont schreef op 14 January 2003 @ 11:50:
[...]

Het is weer snel doordat je de netwerkkaarten van jullie op 10 mbit hebt gezet?
Nee Os, blijkt nou: was die vanmorgen opeens weer hevig traag, vervolgens vanmiddag toch weer opeens snel. Maar goed, gister werd en bleef het dus wel ineens snel nadat ik bij iedereen de instellingen van de netwerkkaart had veranderd...dus tja, ik weet het nu ook niet meer...alles geprobeerd wat iedereen hier voorgesteld heeft.

Misschien toch maar zo'n switch kopen?

Verwijderd

Of je laat hem een fatsoenlijke NIC kopen. Heb je al geprobeerd die om te wisselen?

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-08 19:07
Heeft ie geen DHCP server draaien?

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Topicstarter
Wimpy006 schreef op 14 January 2003 @ 13:49:
Heeft ie geen DHCP server draaien?
Nope

• Wimpy006
Heeft ie geen virus en is bezig met een gezamenlijke dos attack?
Brakke netwerkkaart, brakke kabel, brakke poort op hub?
Wat zegt DU-meter?
Stort eigenlijk al het verkeer in op de HUB?

Verwijderd

Topicstarter
OK, het leek erop dat het veranderen van de instellingen van onze netwerkkaarten naar 10 mbit (hub is ook 10 mbit) had geholpen. Maar hij wordt dus stiekem weer errug langzaam opeens.

Hoe test ik of haar (het is een zij :-) ) nic brak is?

Verwijderd

wisselen voor een andere nic

• Reptile209
  • Laatst online: 19:01

Reptile209

- gers -

Welk OS? Vanaf win2k zit er een QoS Pakketplanner in, die probeert een flinke bandbreedte voor je te krijgen (Quality of Service). Staat die overal uit, vooral bij die ene persoon?

Zo scherp als een voetbal!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Reptile209 schreef op 14 januari 2003 @ 16:14:
Welk OS? Vanaf win2k zit er een QoS Pakketplanner in, die probeert een flinke bandbreedte voor je te krijgen (Quality of Service). Staat die overal uit, vooral bij die ene persoon?
hoe zet je deze uit?

No worries m8

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 16:12:
wisselen voor een andere nic
Maar ze heeft een notebook met ingebouwde netwerkkaart, als je die open haalt ben je de garantie kwijt en dat wilt ze (uiteraard) niet...zijn er andere mogelijkheden?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 16:17:
[...]

Maar ze heeft een notebook met ingebouwde netwerkkaart, als je die open haalt ben je de garantie kwijt en dat wilt ze (uiteraard) niet...zijn er andere mogelijkheden?
Misschien een PCMCIA nicje proberen? of usb

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
dual-zip schreef op 14 januari 2003 @ 16:22:
[...]

Misschien een PCMCIA nicje proberen? of usb
Zou kunnen ja, maar dan moeten we dat kopen...stel dat dat niet de oplossing is, dan is dat weggegooid geld.

Zijn er misschien nog meer mogelijkheden?

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 14 januari 2003 @ 16:30:
[...]

Zou kunnen ja, maar dan moeten we dat kopen...stel dat dat niet de oplossing is, dan is dat weggegooid geld.

Zijn er misschien nog meer mogelijkheden?
Je kent ook niemand met zo'n PCMCIA/USB Nic? Je kan het ook aan een winkel voorleggen, misschien dat ze m voor je willen testen, of je een usb nic willen uitlenen ofzo?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
dual-zip schreef op 14 January 2003 @ 16:41:
[...]

Je kent ook niemand met zo'n PCMCIA/USB Nic? Je kan het ook aan een winkel voorleggen, misschien dat ze m voor je willen testen, of je een usb nic willen uitlenen ofzo?
Nee, ken ook niemand met zo'n PCMCIA/USB Nic.

Maar ik zou idd kunnen proberen of een winkel bereid is m ff uit te lenen als er écht geen andere mogelijkheid is om zo'n nic te testen.

Verwijderd

Ik geloof dat een 8-poorts switch maar 37.50 euro kost bij Bits-and-Pieces in Groningen...kun je alles doen zonder dat je last hebt van anderen.

QoS zit onder Configuratiescherm > Netwerkinstellingen > Eigenschappen van netwerk

File & Printer Sharing voor Windows netwerken aanzetten, TCP/IP op automatisch en QoS gewoon uninstallen....misschien dat dat ook wel wil helpen.

Suc6..! O-)

• Wimpy006
Dat kan wel zijn, maar als die netwerk kaart gewoon brak is en allemaal broadcasts verspreid helpt dat nog niet echt of wel.

Verwijderd

Topicstarter
OK. Ik heb alles geprobeerd wat hier in dit topic aangedragen is, maar het helpt niet. Overigens heb ik (nog) niet een andere netwerkkaart geprobeerd, omdat ze een notebook heeft en ze de garantie kwijt bent als je 'm open maakt.

Maar goed, vandaag kreeg ze dus opeens de melding 'Er is een identieke naam op het netwerk' .

Ik zou niet weten wat ik hier mee aan moet...kan iemand mij misschien nu verder helpen?

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

Die identieke naam heb je zelf ingevuld als hostname bij een van die andere pc's ... je moet dus de hostname veranderen

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

• Master__R
  • Laatst online: 23-07 14:09
Er is iemand die dezelfde computernaam gebruikt. Deze moet je ff veranderen.
Welke windows versie gebruikt ze?

Verwijderd

Topicstarter
Master__R schreef op 24 January 2003 @ 12:03:
Er is iemand die dezelfde computernaam gebruikt. Deze moet je ff veranderen.
Welke windows versie gebruikt ze?
Windows XP

Verwijderd

Topicstarter
Reefer schreef op 24 January 2003 @ 12:03:
Die identieke naam heb je zelf ingevuld als hostname bij een van die andere pc's ... je moet dus de hostname veranderen
Hoe verander ik die dan in XP?

• Reptile209
  • Laatst online: 19:01

Reptile209

- gers -

rechtsklik op Mijn Computer, Eigenschappen, Netwerk Identificatie, Eigenschappen (ofzo, heb hier win2k engels, maar moet ongeveer daar zitten)

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1