Toon posts:

[XP] USB 2.0 Probleem *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ppl!

Even een klein vraagje... (Ja, ik heb de search gebruikt! ;) )

Ik heb een USB 2.0 controller en een externe behuizing (ook USB 2.0) gekocht en even getest op het werk. Prima werken daar!

Nu thuis, PC open, kaart erin, Windows ziet het, installed en klaar! Zou je denken dus...... :/

Prik de Externe HDD eraan, en krijg de volgende melding:

"HI-SPEED USB Device Plugged into non-HI-SPEED USB Hub. A HI-SPEED USB device is plugged into a non-HI-SPEED USB hub."

Mijn eerste idee: :? :? :? :?

Mijn tweede idee: Technet ! Opgezocht, artikel gevonden en het probleem is bekend en opgelost met SP1 en die staat dus al geinstalleerd hé... :? :?

Derde idee: GoT met mede tweakers _/-\o_ (slijm, slijm) die mij misschien kunnen helpen....

Dus ideeën zijn welkom.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Als geprobeerd zonder de hub? Is de heb niet gevallen ofzo, het lijkt mij dat die de geest heeft gegeven, alleen dat verklaart niet waaom het we op je werkt werkte... (Ook XP daar?)

Heb je die idee`s ook uitgevoerd? :P

[ Voor 11% gewijzigd door Illegal_Alien op 13-01-2003 20:24 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Zit geen hub tussen hoor, is een directe koppeling tussen mijn USB 2.0 PCI kaart en de HDD case. Op werk was het Windows 2000 SP3. XP zegt overigens wel dat er een "Enhanced USB controller" aanwezig is, maar dat er niets op is aangesloten :S :S Dat terwijl mijn onboard USB allemaal 1.1 zijn....

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Huh?!? Ik ff niet helemaal begrijp?

Je hebt een PCI USB 2.0 kaart <- Die werkt niet... (raar, anders terug naar winkel)
Op je pc zeldf heb je 1.1 USB <- Daar hebben we het niet over (Bios USB2.0 aanzetten?)

Heb je wel je spulletjes op de USB 2.0 kaart geprikt :X ?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Niet alle USB 2.0 apparatuur is Highspeed (lees 480 Mbit). Sommige apparatuur is dus gewoon 12 MBit met de nieuwste specs van USB 2.0 (niet highspeed).

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Titel ontschreeuwd. Dat je hulp wil, is vrij logisch, anders had je geen topic gestart 8)7

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Illegal_Alien schreef op 13 January 2003 @ 20:37:
Huh?!? Ik ff niet helemaal begrijp?

Je hebt een PCI USB 2.0 kaart <- Die werkt niet... (raar, anders terug naar winkel)
Op je pc zeldf heb je 1.1 USB <- Daar hebben we het niet over (Bios USB2.0 aanzetten?)

Heb je wel je spulletjes op de USB 2.0 kaart geprikt :X ?
Ikke ff uitleggen....

Ik heb een PCI USB 2.0 kaart inderdaad, zit netjes in PCI slotje, geen IRQ conflicten etc, ding wordt ook door WinXP netjes herkend. Werkt ook als een trein, maar niet hier dus....

En ik heb mijn HDD Case op de goeie geprikt, de rest zit vol namelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 13 januari 2003 @ 20:46:
Titel ontschreeuwd. Dat je hulp wil, is vrij logisch, anders had je geen topic gestart 8)7
:X Sorry, zalniemeerdoen :X

Verwijderd

Topicstarter
PsychoRealm schreef op 13 januari 2003 @ 20:46:
Niet alle USB 2.0 apparatuur is Highspeed (lees 480 Mbit). Sommige apparatuur is dus gewoon 12 MBit met de nieuwste specs van USB 2.0 (niet highspeed).
Deze 2 apparaten zijn dus echt USB 2.0 (480 Mbit dus). Het probleem is dus een fout van Windhoos, welke na SP1 opgelost zouden moeten zijn. Misschien is mijn SP1 beschadigd, maar hoe te herstellen / SP1 nogmaals installen :S

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 16:20

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Hmm dit geintje heb ik volgens mij ook gehad met een XP SP1 bak, ik heb toen volgens mij nog eens aparte USB 2.0 drivers lopen binnenhalen van de fabrikant om de boel goed aan het draaien te krijgen.

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 11:50

MaxPoweR

-=StopTech=-

Dit probleem heb ik ook gehad, pci usb 2.0 controller was voorzien van een Via chipset, dit werkte voor geen meter op mijn systeem (windows 2000 en XP). Heb het kaartje omgeruild met een Nec chipset en dit werkte meteen.

Verwijderd

Topicstarter
MaxPoweR schreef op 14 January 2003 @ 12:32:
Dit probleem heb ik ook gehad, pci usb 2.0 controller was voorzien van een Via chipset, dit werkte voor geen meter op mijn systeem (windows 2000 en XP). Heb het kaartje omgeruild met een Nec chipset en dit werkte meteen.
Ik had hetzelfde idee en heb nu een kaartje met NEC chipset... Ga hem er morgen inzetten en dan zie ik wel wat er gebeurt :)

Verwijderd

Topicstarter
MaxPower had helemaal gelijk, NEC kaartje erin en meteen geregeld, ik is blij :) :)

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2025

insanity-

Elite

De standaard drivers in Windows XP werken niet altijd goed :)
Je kunt beter proberen om eens de drivers van de fabrikant van het kaartje te installeren.

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

Pagina: 1