Ik probeer via een telefoonkabel een geluid te versturen. Daar heb ik twee aders voor nodig, dacht ik. Ook wil ik kunnen blijven bellen, daar heb ik toch ook maar2 aders voor nodig? Het geluid wat ik over die twee geluidsaders wil sturen is een sinus, die ik met een druk op de knop wil genereren. Ik hoorde datdaarschakelingen voor waren,maar waar?
Op www.circuitsonline.net zul je denk ik wel het een en ander nuttigs vinden
Ja, daar vond ik inderdaad een leuke sinus generator. Ga ik morgen eens proberen te maken. Die telefoonkabels zijn PURE ELLENDE om daarin te knippen e.d. Ik denk dat ik een cat5utp kabeltje neem, en daar dan wel gewoon 4 aders voor ga gebruiken.
dude, je hebt 3 kabels nodig voor telefoon
2 heb je nodig: Meestal de middelste 2, blauw en rood.
neej dude je hebt maar 2 kabels nodig voor telefoon....OverSoft schreef op 13 januari 2003 @ 22:45:
dude, je hebt 3 kabels nodig voor telefoon
Verwijderd
[helefoutereplymodus]knifto schreef op 13 januari 2003 @ 23:16:
[...]
neej dude je hebt maar 2 kabels nodig voor telefoon....
ikke geen 1
[/helefoutereplymodus]
klopt, die 3e ader heb je eigenlijk alleen maar nodig voor dingen als tikkentellers en sommige centrales voor doorverbinden ed.
Let wel op dat op de a- en b-aansluiting (rode en blauwe draad, op de stekker zitten die pennen het verst van elkaar af) tot 160Volt kan staan als de telefoon over gaat?
Wanneer de lijn in rust is, staat er zo'n 60Volt over en wanneer je belt is dit zo'n 15V.
Het beste kun je een oude telefoon slopen voor dit doel, want dan weet je vrij zeker dat het qua transformatoren enzo goed zit.
Zo uit het hoofd heeft een ouderwets T65 toestel een weerstand van 600 Ohm.
Let wel op dat op de a- en b-aansluiting (rode en blauwe draad, op de stekker zitten die pennen het verst van elkaar af) tot 160Volt kan staan als de telefoon over gaat?
Wanneer de lijn in rust is, staat er zo'n 60Volt over en wanneer je belt is dit zo'n 15V.
Het beste kun je een oude telefoon slopen voor dit doel, want dan weet je vrij zeker dat het qua transformatoren enzo goed zit.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
volledig mee eens 2 aders is zat voor een telefoon!knifto schreef op 13 January 2003 @ 23:16:
[...]
neej dude je hebt maar 2 kabels nodig voor telefoon....
Verwijderd
en nog niet eens elke entral;e heeft er 3 nodig ...zijn er ook genoeg die aan 2 aders zat hebben!TD-er schreef op 14 January 2003 @ 00:27:
klopt, die 3e ader heb je eigenlijk alleen maar nodig voor dingen als tikkentellers en sommige centrales voor doorverbinden ed.
Verwijderd
Hou je asjeblieft ff aan de topic, zo is Jeroen_Paul niet geholpen met dat gemelk over 2 of 3 adertjes. Het is nu wel duidelijk dat er maar 2 nodig zijn...
Dit is geen computer-gerelateerde elektronica. Voor verdere vragen kun je het forum van circtuitsonline.net proberen. Succes!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()