PC uit, Netwerk aan?

Pagina: 1
Acties:

• Pommi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
Net een nieuw systeem gebouwd, maar ik kom nog 2 problemen tegen, (search gebruikt, maar niets gevonden.)
1. Als ik de stekker in het stopcontact steek gaat de PC gelijk aan (dit hoort toch niet?).
2. De PC is op het netwerk aangesloten, maar als de PC uit staat. Dan zie je op een andere PC dat hij nog steeds een netwerk verbinding heeft. (en dit hoort toch ook niet?)

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:09

Super_ik

haklust!

1. in je bios staat ergens wat ie moet doen als de stroom is uitgevallen. jij hebt dus ingesteld 'boot normaal'

2. je hebt een wake on lan kaartje in je bak zitten. je kunt je computer dan via t netwerk starten, als je t juist insteld in je bios :)

[ Voor 12% gewijzigd door Oscar the Grouch op 14-01-2003 16:06 ]

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• magic45
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-05 12:15
Pommi schreef op 13 January 2003 @ 19:56:
Net een nieuw systeem gebouwd, maar ik kom nog 2 problemen tegen, (search gebruikt, maar niets gevonden.)
1. Als ik de stekker in het stopcontact steek gaat de PC gelijk aan (dit hoort toch niet?).
2. De PC is op het netwerk aangesloten, maar als de PC uit staat. Dan zie je op een andere PC dat hij nog steeds een netwerk verbinding heeft. (en dit hoort toch ook niet?)
1. Waarschijnlijk stroom eraf terwijl pc nog wel aanstond?
2. Kan je ook op de PC komen met die andere computer anders moet je even vernieuwen dan zal hij verdwijnen

Verwijderd

magic45 schreef op 13 januari 2003 @ 19:59:
2. Kan je ook op de PC komen met die andere computer anders moet je even vernieuwen dan zal hij verdwijnen
Nee, het heeft inderdaad met WOL te maken. Is heel normaal voor ATX computers :)

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Pommi schreef op 13 January 2003 @ 19:56:
1. Kun je gewoon instellen in je bios. Persoonlijk vind ik 't wel handig
2. Boeie? F5, F5, F5. Netwerk timeouts zorgen er wel voor.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik denk dat je WOL (Wake On Lan) nog aan hebt staan, wat betekent dat je de computer aan kan zetten met een signaal via de netwerkkaart.

Zit je netwerkkaart toevallig onboard(direct op het moederbord vast)?

Dat de PC meteen aangaat wanneer je hem in het stopcontact doet is vrij normaal, dit kan afhangen van de voeding (er zijn er die altijd aangaan met de stekker, ook ATX) of ook aan een instelling in het BIOS.
Vaak kan je kiezen wat de pc moet doen wanneer de stroom er af is geweest, direct aan, uit blijven, etc.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

WOL hoeft niet aan te staan om aan te geven dat er iets aanhangt.
Als ik nu op mijn switches kijk zie ik een totaal van 6 rijen lampjes branden, terwijl er maar 2 comps aanstaan op dit tijdstip.
WOL staat bij default uit op iedere bak en is ook niet aangesloten.
Dus dat heeft er op zich niet zo heel veel mee te maken.

Dat je bak overigens gelijk boot ligt waarschijnlijk aan het feit dat hij ongeaard is aangesloten (is 9 vd 10 keer als hij automagisch boot)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
Terw_Dan schreef op 14 januari 2003 @ 02:32:
Dat je bak overigens gelijk boot ligt waarschijnlijk aan het feit dat hij ongeaard is aangesloten (is 9 vd 10 keer als hij automagisch boot)

Zou kunnen, maar vaak is het gewoon een instelling in de bios.. (poweron after fail o.i.d.)

En dat je die pc nog ziet op een netwerk als de machine uitstaat is ook niet zo verwonderlijk.. Een van de machines houd een z.g.n. browselist bij. In die lijst staan de machines die op het netwerk zitten.
Zo'n browselist wordt om een bepaalde tijdsinterval ververst, dus tot die verversing blijft de machine in de lijst staan :)

Verwijderd

mijn 100Mbit connection op de switch blijft ook branden als de pc uitstaat.. :)

• Pommi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
Bedankt... voor de oplossingen, want ik ben er uit.
1 in de BOIS en 2 is WOL
Ik sluit bij deze de topic. :)
Pagina: 1