Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Keyboard]Fluoriserende letters??

Pagina: 1
Acties:
  • 3.833 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Hey..
ik wil graag fluoriserende letters (plakstickertjes o.i.d) op m'n toetsenbord plakken. Ik heb een zwart toetsenbord en wil dus groen oplichtende letters erop .. weet iemand of die dingen uberhaupt te koop zijn en zo ja..waar en hoeveel kosten ze?

Verwijderd

Waar heb je dit idee vandaag? Heb je het ergens tegengekomen tijdens het surfen (kun je dan mss ff een foto posten) of is het je eigen idee? Heb namelijk zelf een zwart toetsenbord en dit lijkt me wel orgineel :)
Jammergenoeg weet ik niet waar je die stickertjes kan kopen :'(

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-11 20:46
probeer het met fluoriscerende verf/pasta van de verfspeciaalzaak :)
goed verdunnen en dan met een piepklein penseeltje inkleuren...

Rookworst zonder R is ook worst.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

who needs letters :P

Afbeeldingslocatie: http://razorblade.kicks-ass.net/wherearethekeys.jpg
(nee, da's geen fotosoep :P ik heb ze er allemaal afgeschuurd B) )

[ Voor 4% gewijzigd door SchizoDuckie op 13-01-2003 20:25 ]

Stop uploading passwords to Github!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:42
Papa Eend schreef op 13 January 2003 @ 20:25:

[afbeelding]
En als bueaublad zeker een foto van een echte keyboard zodat je toch weet waar je moet zijn :)

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Papa Eend schreef op 13 January 2003 @ 20:25:

[afbeelding]
Daar had je toen toch een topic voor geopend :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

pEeDy16 schreef op 13 January 2003 @ 19:54:
Hey..
ik wil graag fluoriserende letters (plakstickertjes o.i.d) op m'n toetsenbord plakken. Ik heb een zwart toetsenbord en wil dus groen oplichtende letters erop .. weet iemand of die dingen uberhaupt te koop zijn en zo ja..waar en hoeveel kosten ze?
Kleine opmerking die je onnodig geld kan schelen.

Als je lichtgevend spul wil hebben (zoals glow-in-the-dark-spul), dan moet je niet vragen naar fluoriserend maar naar fosforiserend. Bijvoorbeeld 'glow-in-the-dark'; bijvoorbeeld oplichtende wijzers van horloges (zonder batterijen)

Verschil:
Fosforiserend geeft ZELF licht (eerst licht erop schijnen; dan geeft het daarna zelf licht)
Afbeeldingslocatie: http://www.farmgoodsforkids.com/category/images/cat/room.01.gif

Fluoriserend: geeft GEEN licht; het weerkaatst licht; met name met UV-licht komt dit enorm goed tot z'n recht. Bijvoorbeeld textmarkers
Afbeeldingslocatie: http://oriel.bazilians.org/pictures/eu1a.med.jpeg

[ Voor 18% gewijzigd door WFvN op 13-01-2003 20:35 ]

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
http://www.tomshardware.c...30103/images/eluminx0.jpg
http://www.tomshardware.c...30103/images/eluminx4.jpg
OMG het geeft licht!! :)
klik
uh oohh, URL ff copy&pasten.. remote linking forbidden :)

[ Voor 13% gewijzigd door insan1ty op 13-01-2003 20:52 ]

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Eskimootje schreef op 13 januari 2003 @ 20:26:
[...]

En als bueaublad zeker een foto van een echte keyboard zodat je toch weet waar je moet zijn :)
* SchizoDuckie tikt blind ;)

Stop uploading passwords to Github!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-11 22:54

DSK

boeiend...

Kdenk dat je die stickertjes best gaat vinden in zo'n gadget winkel, of bij een doe het zelf zaak waar ze zo van die krasletters hebben (die je er moet opkrassen).

Als je er geen vindt kun je nog altijd een groot vel kopen en ze dan één voor één uitknippen 8)7

Blog (Linux-related)

• spacy
  • Laatst online: 20-11 10:50

spacy

+++

insan1ty bedankt voor de link, ik zocht hier al langer naar,
en had al wel het vermoeden dat het zou bestaan.

• Peedy
niemand? :'(
Hier schiet ik namelijk niets mee op en Meyer; het idee heeft een vriend van me bedacht en wfvn; thnx voor de info!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:05

BaRF

bijna kerst

heeee das mijn kamer! :D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:05

BaRF

bijna kerst

pEeDy16 schreef op 14 januari 2003 @ 19:32:
niemand? :'(
Hier schiet ik namelijk niets mee op en Meyer; het idee heeft een vriend van me bedacht en wfvn; thnx voor de info!
als iemand lichtgevende (fluo dan wel fosfo ;)) folie op rol weet te vinden, kan ik het wel uitsnijden met een snijplottter :) coolheid :D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Leuk zo'n snijplotter... Waar komt dat allemaal doorheen?? ook door 1,8 mmm Plexio??

Verwijderd

hehehe letters uit dremelen dat ga ik tenminste doen als de leds van de ia opschieten hehehe zwart ramplankie met geel rood en blauwe oplichtende letters. :) veeel werk maar wel cool en ORGINEEL.. :)

• Peedy
BaRF schreef op 15 January 2003 @ 10:11:
[...]

heeee das mijn kamer! :D
OOOh...dan weten we ook meteen hoe je eruit ziet ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.farmgoodsforkids.com/category/images/cat/room.01.gif

Verwijderd

Hmm, misschien een idee: in je toetsen bord een UV-glowstring (blacklight) verwerken. Door verstrooiing van het UV-licht zal de fluoriserende laag op je toetsen nog beter tot z'n recht komen.

Fosforiserende letters kan ook, maar dan: Zulke dunne en kleine letters zullen niet lang licht blijven geven.

Wat mij ook cool lijkt:

De letter-vorm op de toetsen eruit dremelen met een heel dun freesje. Is wel belachelijk veel werk natuurlijk :). En dan met een blanke siliconen-gel (zelfde spul als dome-casebadges) weer opvullen. De toetsen polijsten voor glad opervlak (gevoel moet zelfde blijven natuurlijk). En dan 's nachts een verlichting binnen je toetsenbord aanzetten zodat de symbolen op de toetsen oplichten. :P

Mogelijk probleem: hoe zorg je ervoor dat het licht netjes evenredig verstrooid wordt over alle toetsen?

Hmm. Nou ja: eerst maar eens een leuk logo uitdremelen anders als testcase in de spatiebalk ofzo. En een ledje.

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-11 10:27
Ik haal even dit oude topic van stal omdat ik op zoek ben naar een zwart toetsenbord met fosforiserende karakters op de toetsen, zodat ik ze in het donker goed kan zien. Is een dergelijk toetsenbord te koop? Zo ja, welke?

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:18

Geckoo

Good news, everyone!

anders een tobo met backlight?
lijkt me makkelijker, en je hebt de keuze uit verschillende kleuren...

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Verwijderd

-Moondust- schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 22:32:
Ik haal even dit oude topic van stal omdat ik op zoek ben naar een zwart toetsenbord met fosforiserende karakters op de toetsen, zodat ik ze in het donker goed kan zien. Is een dergelijk toetsenbord te koop? Zo ja, welke?
Deze toetsenborden zijn dan misschien niet helemaal zwart, maar hebben wel vette lichtes en een extra lcd schermpje. Daarbij kan je ook nog met bepaalde mods je toetsenbord verlichting laten 'dansen' op je muziek (als je daar behoefte aan hebt natuurlijk^^).
logitech g15 gaming keyboard of de de nieuwe g15.

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-11 07:31
er zijn buiten de g15 (waar ik nu op typ, heerlijk ding)
ook zat andere tobo's die ook lichtjes hebben hoor, kan je even in google zoeken maar tegenworodig zijn er zat

• -Moondust-
Ik game eigenlijk nooit, dus heel fancy hoeft het niet te zijn. Stijlvol kan ik wel erg waarderen, maar discotaferelen zijn weer niet aan mij besteed. De keyboards waarbij de gehele toetsen zijn verlicht vind ik geen optie. Het gaat er mij alleen om dat ik 's avonds als wij hier het licht dimmen ik in mijn donkere computernis de toetsen goed kan zien. Subtiele verlichting van de karakters is voor mij voldoende. Ik hoef niet de hele nis te verlichten. ;-) Die backlight keyboards vind ik wel ok, ook al zijn ze toegespitst op gamers. Ik twijfel nog tussen de volgende modellen.

Logitech G11
Afbeeldingslocatie: http://diesel64.files.wordpress.com/2007/10/g11.jpg

Microsoft Reclusa
Afbeeldingslocatie: http://www.muizenshop.nl/layout/media/1801-2000/1840_1_image.jpg

edit:

Deze kan ook nog...Saitek Eclipse II

Afbeeldingslocatie: http://pan.fotovista.com/dev/5/9/00019695/l_00019695.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door -Moondust- op 07-02-2008 09:10 ]

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

De nieuwe Logitech G11 of G15 heb je nu ook in het rood

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-11 12:43
Ik heb om dezelfde reden de Eclipse II genomen. Mijn PC staat in een computerkast.

Je kunt de kleuren instellen op rood, blauw, paars of gewoon uit. Er zit ook een dimmer op. Licht komt door de keys maar ook uit twee strips aan de zijkant.

Wristpad heb ik eraf gehaald. Ik heb maar een beperkte breedte beschikbaar in mijn kast en dit keyboard is smaller die andere 2.

Je hebt ook nog de Eclipse I die helemaal zwart is.

Verwijderd

Als je gewoon een toetsenbord wilt met verlichting is de g15/g11 een beetje overdreven, je betaald namelijk 70/50 euro. Je betaald best veel geld voor alle extra's voor gamers zoals de 'g' toetsen, de profielen, de 'quik macro' stand, media knoppen (die ook voor niet gamers erg handig zijn).
Dus als je geen gamer bent zou ik niet iets uit de g serie kopen (behalve als je veel ruimte op je bureau hebt aangezien het een erg groot toetsenbord is en je geld over hebt ^^).

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:57

Standeman

Prutser 1e klasse

Die Saitek ziet er goed uit. Ik zit ook nog wel eens te surfen / programmeren in het donker dus eigenlijk lijkt me een backlit tobo me wel wat.

Deze ziet er ook wel aardig uit imo. Hoewel ik persoonlijk liever een zwarte wil.

[ Voor 39% gewijzigd door Standeman op 07-02-2008 17:20 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:41

BCC

Standeman schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 17:16:
Die Saitek ziet er goed uit. Ik zit ook nog wel eens te surfen / programmeren in het donker dus eigenlijk lijkt me een backlit tobo me wel wat.
Is een typecursus dan niet een beter idee?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:38
Die Microsoft Reclusa is echt een oerlelijk ding, ik nam hem ook in overweging totdat ik eentje gezien had in het "wild". De foto's geven geen goed beeld van hoe cheap en plastic achtig dat tobootje eruit ziet.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• -Moondust-
Dank voor de reacties. Ik heb na lang wikken en wegen voor de Saitek gekozen. Deze wordt zeer goed beoordeeld in diverse reviews. Aanvankelijk wilde ik de G15 nemen vanwege de G-toetsen en het schermpje (ondanks dat ik geen gamer meer ben, lijken diverse links onder G-toetsen en handige info in het display me erg tof), maar heb toch besloten voor simpel te gaan. Het kost me ongetwijfeld een hoop tijd om al die tierelantijnen in te stellen en ik ga juist wat minderen met mijn tijd achter de pc. :-)

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:57

Standeman

Prutser 1e klasse

BCC schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 17:32:
[...]

Is een typecursus dan niet een beter idee?
De toetsjes kan ik over het algemeen wel vinden hoor. Het gebeurt wel dat ik een aantal toetsen te veel naar links / rechts zit en dat ik dan even moet herpositioneren. Verder zijn er ook toetsen die ik zo weinig gebruik, dat ik even moet kijken. Zeker met toetsen-combinaties.

Dus nee, ik heb geen typecursus nodig.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
hier een G15 in actie :)

Afbeeldingslocatie: http://ho-yellow.com/_temp/img017.jpg

Net gemaakt.. Heerlijk werken. De G toetsen heb ik aantal batch command gehangen door meerder profiles geschikt voor Photoshop Commands, Gamen, en gewoon wat windows dingetjes :)

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Taurnil
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-11 00:35
er zijn ondertussen 2 G15 tobootjes ik heb nog steeds de eerste versie (die met blauwe backlight),en vind deze persoonlijk beter dan de 2de versie (met oranje backlight) Foto's:

G11: (even erbij gezet mocht je geen interrese hebben in het schermpje, dan is dit een keuze)
Afbeeldingslocatie: http://i19.photobucket.com/albums/b193/laberdelaberkak/G11.jpg

G15V1:
Afbeeldingslocatie: http://i19.photobucket.com/albums/b193/laberdelaberkak/g15v1.jpg

G15v2:
Afbeeldingslocatie: http://i19.photobucket.com/albums/b193/laberdelaberkak/g15v2.jpg

Nu ligt het eraan of je ruimte hebt op je bureau, want de G11 & G15V1 zijn echt groot!!
Minder ruimte beschikbaar? dan is de G15V2 een keuze, heeft minder " extra G" toetsen erop zitten dus is korter. Backlight kleuren zijn niet te veranderen tenzeij je zelf technisch bent, en dit hardware matig kan aanpassen.

G15V1 heeft een " heel" knop voor volume, G15V2 niet en G15V2 schermje is vast, die van de V1 kan dicht.

Verwijderd

-Moondust- schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 18:59:
Het kost me ongetwijfeld een hoop tijd om al die tierelantijnen in te stellen en ik ga juist wat minderen met mijn tijd achter de pc. :-)
Aangezien er een simpele en goed werkende driver is meegeleverd valt dat wel mee.. sterker nog je kan met 3 klikken (1 tegelijk) toets instellen zonder ook maar venster te openen (bijv. handig voor in-game).

• -Moondust-
Ik heb twee weken geleden de Saitek Eclipse II gekocht, nadat ik had besloten toch voor het simpele ontwerp het gaan. Die extra's (G-toetsen en display) heb ik niet nodig, alhoewel ik wel erken dat het handig zou kunnen zijn. ik verwacht het in ieder geval niet te missen. Tot nu toe bevalt de Saitek erg goed. Het licht is niet geheel gelijkmatig verdeeld over alle toetsen, maar dat mag de pret niet drukken. Het toetsenbord is ook relatief zwaar en voelt zeer degelijk aan. Het paarsroze licht geeft de best leesbare toetsen in het donker.

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-11 12:43
-Moondust- schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 08:33:
..Het paarsroze licht geeft de best leesbare toetsen in het donker.
Persoonlijk vind ik het rood beter leesbaar. Blauw kan ik niet lezen in het donker.

Ik heb de Eclipse II nu een jaar en hij bevalt me nog steeds heel goed. Goede toetsen, stevige draad en hij verschuift absoluut niet. :)

• -Moondust-
Zijn er ook lichtgevende toetsenborden MET touchpad? Ik heb momenteel in mijn HT voor mijn HTPC een Logitech DiNovo Edge. geweldig ding, maar ik zie geen steek in het (half)donker. Graag wil ik een lichtgevend toetsenbord MET touchpad. Bedraad is ook goed. Wie weet er een?

[ Voor 5% gewijzigd door -Moondust- op 20-03-2008 16:21 ]

Pagina: 1