Toon posts:

Hoe X-Tra speakers aansluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje ivm 2 extra boxen die ik op m'n stereo wil aansluiten.

Op m'n kamer heb ik dus een ministereo keten met 2 standaard speakers. Uit die speakers komt niet echt zoveel geluid dus heb ik 2 extra speakers aangesloten die we hier nog ergens hadden liggen. Het gaat om 2 tamelijke grote speakers van een grote stereo. Hoeveel watt de boxen zijn en andere gegevens weet ik echter niet. Ik heb die 2 boxen voorlopig om de hoge tonen aangesloten om een betere bass te hebben. Nu zat ik zo te denken, doe ik er wel goed mee om ze op de hoge tonen aan te sluiten. Zou het mss beter zijn om ze aan te sluiten op de lage tonen? Of één op de hoge en één op de lage, alhoewel dit niet echt een goed lawaai zal produceren denk ik :?
Heeft het genre muziek waarnaar je luistert hier ook iets mee te maken? Als je bv naar klassieke muziek luistert heb je niet echt bassen nodig dus zou het mss beter zijn voor de lagen tonen. En als je naar hardcore luistert moeten de bassen nu juist wel goed uitkomen ...

O en nog iets. Als ik nu op de grond sta tussen die 2 extra speakers en het volume staat normaal dan kun je goed voelen hoe de vloer trilt als er een liedje opligt met tamelijk veel bass. Kan ik dit misschien verhelpen door middel van spikes of iets dergerlijks of heb ik misschien een slechte opstelling?

Alvast bedankt :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

GEEN bass nodig als je naar klassiek luitert? :D Grappig

Maargoed, de bass die je krijgt hangt ook af van de versterker.... je kan best hele mooie speakers aansluiten op zo'n minisetje, maar als de versterker dat geluid niet kan leveren zal het er niet beter van worden ....

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
dreeke schreef op 13 January 2003 @ 20:00:
GEEN bass nodig als je naar klassiek luitert? :D Grappig

Maargoed, de bass die je krijgt hangt ook af van de versterker.... je kan best hele mooie speakers aansluiten op zo'n minisetje, maar als de versterker dat geluid niet kan leveren zal het er niet beter van worden ....
Ok mss misverstandje dat je geen bass nodig hebt als je naar klassieke muziek luistert. Gewoon een veronderstelling van mij, mss wel een domme 8)7

Ik denk wel dat de versterker de boxen aankan want ik krijg nu toch al heel wat meer geluid uit m'n speakers hoor :)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:04

GaMeOvEr

Is een hork.

Leg mij eens uit wat je precies bedoelt met "op de hoge of lage tonen aansluiten".

Die volg ik namelijk niet helemaal.

Je minisetje heeft neem ik aan gewoon een setje speakeruitgangen extra eropzitten waar je ze aanprikt?

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
GaMeOvEr schreef op 13 January 2003 @ 20:45:
Leg mij eens uit wat je precies bedoelt met "op de hoge of lage tonen aansluiten".

Die volg ik namelijk niet helemaal.

Je minisetje heeft neem ik aan gewoon een setje speakeruitgangen extra eropzitten waar je ze aanprikt?
Wel op m'n stereo heb ik 8 aansluitingen. 4 voor elke box. Die worden dan nog eens onderverdeeld in een + en - voor hoge tonen en lage tonen. De gewone speakers hebben dus een + en - voor hoge en lage tonen (4 aansluiting per speaker in totaal uds) Die extra speakers hebben maar slechts 2 aansluitingen, dus moet ik die ofwel op de hoge of lage tonen aansluiten.
Met hoge tonen zijn dus eigenlijk voor de bassen en de lage tonen zijn meer voor de stemmen enzo.

Ik hoop dat ik hier iets duidelijker mee ben :?

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 17:18

Boekster

Naimoholic

Ah, bi-wired. Ik denk dat je dat bedoelt. Is vrij zeldzaam op zo'n setje...
Maar ik zou niet weten waar je het beste aan doet. Logisch lijkt me dat je de grootste luidsprekers met het laagste frquentiebereik op de 'lage tonen' zet en de andere dan op de hoge tonen. In ieder geval doen wat je het mooiste vindt klinken.

Maar blijf goed luisteren of je geluid zuiver blijft bij hogere geluidsniveau's. Dan pas weet je of je versterker het ook trekt. Als hij gaat vervormen moet je het gewoon oevr laten gaan, tenzij je als je je geluid een keertje te hard zet je speakers stuk wilt maken ;) .

Music Addicted

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

of ze gewoon weer aan elkaar knopen :P (voor de hoge en lage tonen bedoel ik) Volgens mij kan dat wel, zit alleen dat scheidingsfilter er voor niks tussen te ruisen ;)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 23:09

DSK

boeiend...

Gewoon proberen op zoveel mogelijk manieren aan te sluiten en kijken wat je het beste vindt...

idd m.m die moet ook lukken is nog geen slecht idee overigens ;)

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Topicstarter
m.m schreef op 13 January 2003 @ 22:46:
of ze gewoon weer aan elkaar knopen :P (voor de hoge en lage tonen bedoel ik) Volgens mij kan dat wel, zit alleen dat scheidingsfilter er voor niks tussen te ruisen ;)
Bedoel je dan de 2 + draden met elkaar verbinden en de 2 - draden met elkaar? Zodat ik dan hoge tonen op de gewone speakers kan aansluiten en lage tonen op die grotere extra speakers. Zal dit dan eens proberen en verschillende opstellingen.
En wat is dit met die scheidingsfilter? Zal ik daar last van hebben :?
Pagina: 1