Davilex houdt het voor gezien.

Pagina: 1
Acties:
  • 293 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Op GameSen valt te lezen dat de gamesdivisie van Davilex het voor gezien houdt. De softwareontwikkelaar begon op de gamesmarkt met het uiterst matige A2 racer, bracht ons een vervolg, en ook de grappige shooter Amsterdoom. Het laatste project was Knight Rider voor de PlayStation2, met Kitt in de hoofdrol.

Waarschijnlijk houd Davilex het voor gezien vanwege de tegenvallende verkoopresultaten van hun games, en vooral dan Knight Rider die toch betrekkelijk veel kostte.
Aankomende Davilex-game Miami Vice wordt waarschijnlijk geschrapt.

Bron: G.nl
Jammer. Hoewel ze niet de beste games maakte is het toch een van de weinige gamebedrijven geweest van Nederlandse bodem.

Je mag reageren op dit topic, maar reageer aub. niet met "Gelukkig, toch een kut bedrijf dat Davilex!!1 :|" of iets in die trant. Hou het iig. netjes ;).

Verwijderd

sorry hoor maar het bericht zegt het al :
Waarschijnlijk houd Davilex het voor gezien vanwege de tegenvallende verkoopresultaten van hun games, en vooral dan Knight Rider die toch betrekkelijk veel kostte.
Davilex maakt(e) gewoon games die ver beneden de maat zijn
dus toch : gelukkig (maar dan onderbouwd :) )

wel klote voor de mensen die er werken trouwens (ik dacht dat er zelfs iemand op GoT zat die er werkte :?)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 19:49 ]

Verwijderd

Sorry maar ik vind het geen ramp nee. De meeste games van davilex waren brak en geen drol aan. Ook al waren ze goedkoper dan menig ander spel, het bleef sucken. Sorry :)

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

vond a2 racer ook niet echt een geweldig spel (amsterdoomed en knight rider ken ik niet)maar het is wel jammer

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Verwijderd

Als het waar is vind ik het diep triest. Of je hun spellen nu leuk vond of niet, Davilex was een van de weinige Gamedevelopers in Nederland. En ik vond hun aakomende spel voor de PS2 (Beach King) wat ik al eens heb kunnen spelen erg leuk :/

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 19:48:

[...]

Dit is niet helemaal waar, Davilex maakt games die onder de maat zijn voor die-hard gamers, A2 racer was zelfs een succesje te noemen, veel mensen die geen eisen stelden koopten dat spel...

Maar we hebben in den lage landen toch nog een goede games ontwikkelaar... Triumph Studios die het geweldige spel Age of Wonders heeft gebracht :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door White Dust op 13-01-2003 19:55 ]

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-01 13:33
Ik vind dit een gemis voor de Nederlands Game Industrie..
Ze maakten games die gewoon strak waren, jaja, daar zeg ik me wat hè!?!
A2 racer... raar maar waar, het was een game met slechte graphics maar sprak heel veel mensen aan, wie wilde er nu niet over de A2 spookrijden enz. 8)
De vervolgen werden dan wel uitgemolken..maar het waren in totaal wel een zooi games die ze gaven.. ik ben best wel trots op mn A2 racer 1 cdtje eigenlijk..begon het zo'n beetje mee..
En wat dacht je dan van Red Cat! Die games waren zeer leerzaam en nog mooi en grappig ook, wat wil je nog meer dan?

Ik vind het dan ook eigenlijk heel jammer dat ze zo veel afgekraakt werden / worden.. verdienen ze niet..ze werken er hard aan en dan nog, probeer het zelf eens beter.. :P

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

White Dust schreef op 13 January 2003 @ 19:54:
[...]

Dit is niet helemaal waar, Davilex maakt games die onder de maat zijn voor die-hard gamers, A2 racer was zelfs een succesje te noemen, veel mensen die geen eisen stelden koopten dat spel...

Maar we hebben in den lage landen toch nog een goede games ontwikkelaar... Triumph Studios die het geweldige spel Age of Wonders heeft gebracht :Y)
A2 Racer was zelfs een gigantisch succes, ook al was het maar een zwaar middelmatig spelletje. En ja, we hebben nog wel meer gamedevelopers maar weinig van het formaat Davilex (eigenlijk alleen LBG), Triumph is een stuk kleiner.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Jammer maarja ik had eigenlijk niks anders verwacht.

Knightrider bijv mag dan veel hebben gekost maar daar zag de game er totaal niet naar uit. Ze maakten echt middelmatige spellen.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:30
Ik vind het toch eerlijk gezegd wel een klein beetje jammer dat ze er mee stoppen. Ze maakten geen hoogstaande spellen, maar gewoon eventjes voor de lol spelen was altijd wel leuk. Bijvoorbeeld A2 Racer of Vakantie Racer waren best leuk om te doen. Amsterdoom vond ik nou niet bepaald leuk, maar ik ken toch wel veel mensen die dat wel vonden. Ik dacht dan ook altijd dat ze best veel succes hadden...

The devil is in the details.

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-02 07:40
Ik kan niet anders zeggen dan > goed zo davilex, eindelijk hebben ze ingezien dat hun spellen gewoon niet aan slaan onder de gamers en misschien is het daarom beter om ermee te stoppen. zakelijke software van davilex daarentegen is zeker niet slecht hooor.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 01:07
davilex bracht a2 racer gedoe op de markt
->veel kritiek van " hardcore" gamers, maar verkocht goed omdat ze die krengen zelfs bij de drogist kon halen.
-->davilex bracht a2 racer 2 en nog meer vervolgens uit
---->kreeg nog meer kritiek van weer de "hardcore" gamers
------>Davilex had het volgens hun nu echt op een rijtje en haalde de knight rider licentie binnen ( de meest ideale thema om een racegame op te baseren--volgens hun--) om dan de "hardcore"gamers naar hun toe te trekken
--------> Knight Rider wist weer dezelfde groep niet te bereiken
----------> Davilex houdt er maar mee op

verstandig toch?
ze hebben weliswaar verbeteringen doorgevoerd, maar de technologie zit op hun beurt ook weer niet stil. Ze bleven gewoon een achterstand behouden en dus verstandig om er nu almee te kappen

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:19

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verstandig misschien wel, maar dan is het nog steeds jammer. Tenslotte, maar dat is al vaker gezegd, hebben we niet veel game-ontwikkelaars in Nederland.
Toch had ik graag wat meer achtergrondinfo. Worden de mensen van de game-afdeeling ontslagen? Gaan ze de afdeling doorverkopen, of gaan de mensen die daar werken misschien apart verder? Het zou toch wel leuk zijn als er in ieder geval *iets* overblijft...

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• BlackMage
  • Laatst online: 23-01 00:24
Wel jammer van davilex, niet dat ik er van wakker zou liggen ofzo, ik houd toch niet van racegames.
Maar misschien is er nog hoop, Squaresoft (van Final Fantasy) was ooit ook zo begonnen als Davilex nu is. En net op het moment dat ze ermee wouden stoppen kwamen ze op het idee voor Final Fantasy en nu is het een van de grootste gamedevvers van de wereld. Dus misschien gebeurt het zelfde wel met davilex nog.

Verwijderd

Hertog schreef op 13 January 2003 @ 20:30:
Verstandig misschien wel, maar dan is het nog steeds jammer. Tenslotte, maar dat is al vaker gezegd, hebben we niet veel game-ontwikkelaars in Nederland.
Toch had ik graag wat meer achtergrondinfo. Worden de mensen van de game-afdeeling ontslagen? Gaan ze de afdeling doorverkopen, of gaan de mensen die daar werken misschien apart verder? Het zou toch wel leuk zijn als er in ieder geval *iets* overblijft...
Dat kun je beredeneren:
Ontslagen -> ja, ook al zouden ze intern een oplossing zoeken voor die mensen op een niet-games afdeling zal geen werknemer dat willen,

Doorverkopen -> aan wie? Onwaarschijnlijk.

Gaan de mensen apart verder -> ja, maar ieder voor zich. Veel talent zal naar het buitenland verdwijnen of misschien onderdak vinden bij andere Nederlandse studios zoals LBG of Playlogic.

Verwijderd

Redcat was kewl.....
Maar dat speel ik nu niet meer dus maakt Davilex me weinig uit :)

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 19:48:

[...]

Da's niet zo erg als de prijs er dan ook maar naar is. Helaas vragen ze dermate hoge bedragen voor die games dat je beter voor het zelfde geld een game van betere kwaliteit kan kopen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Da Union
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-11-2023
Toemaar, toemaar,
bedenk wel dat Davilex ongeveer het bekenste nederlandse game bedrijf is, en ze maakte geloof ik ook nog programma's, nooit mee gewerkt, maar ze hadden zelfs een digitale Nico van eigen huis in puin.
Ik vind het best jammer dat ze er mee ophouden,
Nederland heeft immers niet veel game-programeurs.

• BlackMage
  • Laatst online: 23-01 00:24
Da Union schreef op 13 januari 2003 @ 20:58:
Toemaar, toemaar,
bedenk wel dat Davilex ongeveer het bekenste nederlandse game bedrijf is, en ze maakte geloof ik ook nog programma's, nooit mee gewerkt, maar ze hadden zelfs een digitale Nico van eigen huis in puin.
Ik vind het best jammer dat ze er mee ophouden,
Nederland heeft immers niet veel game-programeurs.
Alleen de games divisie houd ermee op. De software blijft d8 ik

Verwijderd

valt me nog mee dat ze het zolang vol gehouden hebben want de "games" die ze maakte was 3 x niks

edit : trouwens Big Scale racing is ook Nederlandse makelij en is toch stukken beter wat Davilex maakte

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 21:49 ]

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:25

NoTimeRemains

I know

nu al?

This is the Way.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:41

Exirion

Gadgetfetisjist

Goed voorbeeld doet volgen. Als Frans Bauer nou stopt met zingen.....

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Wat ik gehoord heb, en kan dit verder ook niet onderbouwen, is dat de kennis wel in huis was, maar dat de tijdsdruk die achter een titel zat vaak de kwaliteit van de game in de weg zat.

Ik vind het toch wel jammer, want ze deden tenminste iets met games, wat in Nederland al geprezen mag worden.

Verwijderd

ik heb me anders prima vermaakt met Knight Rider hoor 8)7 en zelf ben ik juist wel een DIE-HARD gamer ;)

• seamus21
  • Laatst online: 24-02-2018
Sorry hoor maar het enige spel wat ik van davilex heb is A2 sjeezer en die kreeg ik gratis bij mijn euh... floppydrive? En om dat nou een succes te noemen. Kwaliteit daargelaten is het natuurlijk wel jammer voor de werknemers bij Davilex. Ik hoef de games niet te kopen. Van mij mogen ze gewoon doorbakken. Even terzijde denk dat we van BumbleBeast developers nog veel kunnen verwachten. (big scale sjeezer)

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Verwijderd

Ach, als gamer lig ik er niet wakker van. Als ik een traan zou moeten laten zou ik dat eerder hebben gedaan bij team sigma. Het punt is gewoon dat er weinig echt gamers bij davilex hebben gezeten of ieder geval mensen die er naar luisterde.

Maar sowieso ben ik teleurgesteld in de Nederlandse gamedevelop. Zoiets moois als toki-tori wordt gewoon genegeerd door de uitgevers maar een derde deel a2 racer kan er wel bij. Het is duidelijk wie het voor het zeggen hebben in de Nederlandse gamezbizz.

Verwijderd

Daarom moeten we maar eens zelf nieuwe game ontwikkel bedrijven beginnen! Ik zit er in ieder geval wel al een tijd aan te denken. Ik moet nog een jaar studeren, maar daarna ga ik denk ik met een vriend van me toch de game-development kant op. Hoe en wat weet ik nu nog niet precies, maar ik wil het zeker gaan proberen. Ik denk dat je pas goeie games kunt maken als je zelf een gamer bent en dus de beste kijk hebt op wat er komt kijken bij een boeiend spel in alle opzichten. Davilex heeft daar denk ik wel in te kort geschoten.

Verwijderd

Toch jammer hoor.. hun games waren voor ons misschien niets maar A2 racer viel bij veel mensen wel in de smaak. Je moet als bedrijf toch ergens beginnen ? Misschien was er geen buget om een mega engine/spel te maken (alla 3 jaar werk ofzo).

• Ashen
  • Laatst online: 30-01 13:42
Ik kan het nou niet bepaald erg vinden! Twas dan misschien een van de enige Nederlandse game developers maar of we daar nou zo trots op moeten zijn :? Naast de crappy games waren het ook nog eens behoorlijke uitmelkers... A2 racer sloeg aan, dus rossen we er maar een A2 racer 2,3 en 4 achteraan zonder echt grote verschillen + ook nog es een vakantieracer, grachtenracer, london racer (of zoiets) en geloof ook nog een internationale racer als ik me niet vergis, hoezo een concept uitmelken! En als je het dan goed doet ok... maar dit was echt nix. Redcat was wel een leuk iets, dat had ook een doelgroep die niet echt veeleisend was :) en daar was het volgens mij ook erg leuk en leerzaam voor. Amsterdoom daarentegen was echt weer een spel dat voor kinderen die wisten hoe ze een muis moesten bedienen al niet meer leuk was omdat het zo makkelijk werd.

Met een beetje mazzel volgt 3DO nu het voorbeeld op >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 23:47:
Daarom moeten we maar eens zelf nieuwe game ontwikkel bedrijven beginnen! Ik zit er in ieder geval wel al een tijd aan te denken. Ik moet nog een jaar studeren, maar daarna ga ik denk ik met een vriend van me toch de game-development kant op. Hoe en wat weet ik nu nog niet precies, maar ik wil het zeker gaan proberen. Ik denk dat je pas goeie games kunt maken als je zelf een gamer bent en dus de beste kijk hebt op wat er komt kijken bij een boeiend spel in alle opzichten. Davilex heeft daar denk ik wel in te kort geschoten.
Ik spreek jou over een paar jaar nog wel :P (maar zeker doen hoor!)

Enfin, mijn interne bronnen hebben het hele verhaal in elk geval bevestigd. Het hele gamesteam wordt op straat gezet....mijn bron heeft al een nieuwe baan gelukkig maar velen zullen niet zo gelukkig zijn denk ik.

Verwijderd

Hoe je het wend of keert is het zonde
Davilex was de bekendste Nederlandse Software Delevoper en nu zijn ze er niet meer.
Ik moet toegeven dat ik nog nooit een game van hun gespeeld heb maar toch is het jammer.
Wat ik altijd las uit de reviews was dat de games niet het beste waren maar toch bleven ze door zetten en langzaam maar zeker werden de reviews iets beter, er zat dus vooruitgang in en nu word het hele team uit elkaar gehaald :/
Was dit team bij elkaar gebleven dan was de kwaliteit vast en zeker langzaam steeds beter geworden totdat er echt goede games van hun kwamen maar dat halen ze nu helaas niet meer.

Ik hoop dat de medewerkers ook nog een beetje goed terecht komen want in nederland is er op software development gewoon weinig, de enige die ik nog echt ken is Lost Boys (of was het nu Lost Toys, 1 v/d 2 is iig nederlands :+) Sorry MrRudi, ik heb wel van Engine-software gehoord maar ik weet absoluut niet wat jullie maken O-)

Ik hoop dat er een doorstart gemaakt kan worden, net zoals bij baan maar dat zie ik somber in
Toch jammer dat een technologisch land zoals NL (meeste computers per inwoner of iig heel hoog percentage) gewoon nix voorstelt op de gameindustrie
Je hoort af en toe nog wel van games die uit litouwen komen en nog redelijke produkten zijn maar uit NL valt het allemaal nog tegen.
Het word tijd dat de regering hier eens verandering in brengt want dit is toch slecht :?
Duitsland heeft bijv JoWood, niet de beste ontwikkelaar maar wel een bekende die ook nog aardig wat redelijke games heeft gemaakt en Gothic 2 van hun is momenteel een enorm/redelijk succes in DE dus het kan wel

Ik hoop dat de topprogrammeurs van Davilex nu naar Lost Boys gaan en dat daar binnekort dan het eerste goede NL produkt uitkomt

• Switch
Kwamen we gisteren nog met het nieuws dat het gedaan was met de games van het Nederlandse Davilex; vandaag is het een en ander duidelijker gemaakt door het softwarehuis zelf. Zo blijkt het bedrijf zich niet helemaal uit de gamesmarkt terug zal trekken, maar dat de interne developmentstudio wel zal verdwijnen.

In plaats daarvan zal Davilex samenwerkingen starten met externe development-studios, die zich op hun beurt weer bezig houden met bekende licensies zoals Miami Vice. In hoeverre het hier gaat om Nederlandse development-studios is niet bekend.

Davilex Games maakt strategische keuze voor toekomst als global publisher

Houten, 14 januari 2003

Davilex Games, de succesvolle Nederlandse uitgever en ontwikkelaar van games voor Playstation2, PSone en PC, kondigt aan de strategische keuze te hebben gemaakt om zich in de toekomst uitsluitend te richten op het wereldwijd uitgeven van titels voor de verschillende nieuwe generatie consoles en de PC. Om zich volledig op haar publishing activiteiten te kunnen richten zal de interne ontwikkelstudio (verantwoordelijk voor de ontwikkeling van successen als A2 Racer, AutoBahn Raser, London Racer en sinds kort Knight Rider – The Game) worden gesloten.

Door het aanscherpen van de focus en het uitgeven van kwalitatief hoogstaande titels zal Davilex Games haar positie als Europese speler met wereldwijde ambities in de games industrie verder kunnen versterken. In 2002 koos Davilex Games al voor de ontwikkeling van producten op basis van populaire licenties. Naast de action-adventure race game Knight Rider (release november 2002), heeft Davilex Games ook nog claim weten te leggen op de licentie van de oorspronkelijke en uitermate populaire tv serie uit de jaren 80 – “Maimi Vice”. Davilex Games zal deze ingeslagen weg blijven volgen. Onderhandelingen zijn reeds gestart tal van andere bekende film en televisie licenties.

Voor de ontwikkeling van nieuwe releases zal Davilex Games voortaan samenwerkingen aangaan met externe ontwikkelstudio’s. Deze vorm van samenwerking met externe partijen zal Davilex Games de flexibiliteit bieden om uit te wijken naar andere genres. De keuze om samen te werken met externe ontwikkelstudio’s zorgt niet alleen voor een betere cost-control, maar biedt tevens de extra ruimte die de veel omvattende publishing activiteiten vereisen.

Davilex Games zal zich ook opstellen als publisher en/of distributeur van 3rd party producten. Uiteraard geniet Davilex Games op dit vlak een sterke positie in haar thuismarkt, de Benelux, maar ook de ervaring die zij heeft opgebouwd in Europa in de afgelopen jaren zorgt er voor dat Davilex Games de juiste keuze zal zijn voor internationale partijen op zoek naar een sterke partner.

Davilex Games verwacht dat haar nieuwe rol als global publisher zal leiden tot een voorspoedig 2003.

Wat er precies met de huidige werknemers van Davilex Games zal gebeuren is onbekend.
Dat is pas lullig (Gamer.nl als bron) :+

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 20:20
Maat van me is laatst nog bij een beta test geweest van een PS2 game (met squads ofzo)? Geen idee hoe die heet :+ Wordt die geschrapt?

• PD2JK
  • Laatst online: 15:40

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ja, die van RedCat zien er nog het strakst van alle games bij elkaar uit. Die videobestanden waren wel wat blokkerig.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Neejoh schreef op 14 January 2003 @ 18:16:
Maat van me is laatst nog bij een beta test geweest van een PS2 game (met squads ofzo)? Geen idee hoe die heet :+ Wordt die geschrapt?
Beach King...is nog onduidelijk, ik probeer de designer ervan al te pakken te krijgen maar dat lukt niet hard :/

• Switch
Lees mijn post boven, Davilex gaat samenwerekn. != gestopt.. Deels alleen :+

Verwijderd

Switch schreef op 14 januari 2003 @ 18:32:
Lees mijn post boven, Davilex gaat samenwerekn. != gestopt.. Deels alleen :+
Het hele interne team is ontslagen...dus die zijn wel gestopt hoor :) Het klopt dat ze met een extern team zullen gaan werken ivm de Miami Vice licentie, anders zouden ze ook nog eens een dure licentie hebben gekocht waar ze niks aan hebben. beach King was een intern project, zonder licentie, dus de kans is aanwezig dat die gecancelled is, en dat willen we wel weten :)

• Switch
Als de mensen hier zeggen dat 'ie echt zo goed was wil hem niet zien verdwijnen :)

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01 07:18
BlackMage schreef op 13 januari 2003 @ 20:39:
Wel jammer van davilex, niet dat ik er van wakker zou liggen ofzo, ik houd toch niet van racegames.
Maar misschien is er nog hoop, Squaresoft (van Final Fantasy) was ooit ook zo begonnen als Davilex nu is. En net op het moment dat ze ermee wouden stoppen kwamen ze op het idee voor Final Fantasy en nu is het een van de grootste gamedevvers van de wereld. Dus misschien gebeurt het zelfde wel met davilex nog.
Een driewerf FOEI!

Hoe durf je Square Soft (voor de MSX-ers onder ons misschien beter bekend als Micro Cabin) met Davilex te vergelijken??? Zij hebben voor Final Fantasy (die serie loopt ook al ongeveer sinds de jaren '80) ook veel andere spellen gemaakt die zeer goed waren, ook parallel aan Final Fantasy maakten zij veel spellen die zeer goed liepen, echter richtten zij zich destijds hoofdzakelijk op de japanse markt. Spellen uit die tijd:

-Xak - The Art of Visual Stage
-Xak2 - Rising of the Red Moon
-Xak - The Tower of Gazzel
-Fray - In Magical Adventure
-Illusion City
-Tower of Cabin

Bovengenoemde zijn allen RPG's, maar ze hebben wel degelijk arcade spellen gemaakt die ook goed liepen. Zij verkeerden dus lang niet in dezelfde situatie als Davilex nu. De tijden zijn dan ook aardig veranderd!

Ik vind het jammer dat Davilex ermee kapt, want voor de niet die-hard gamer maakten zij best wel interessante spellen.

Verwijderd

wouter76 schreef op 15 januari 2003 @ 00:03:
[...]

Een driewerf FOEI!

Hoe durf je Square Soft (voor de MSX-ers onder ons misschien beter bekend als Micro Cabin) met Davilex te vergelijken??? Zij hebben voor Final Fantasy (die serie loopt ook al ongeveer sinds de jaren '80) ook veel andere spellen gemaakt die zeer goed waren, ook parallel aan Final Fantasy maakten zij veel spellen die zeer goed liepen, echter richtten zij zich destijds hoofdzakelijk op de japanse markt. Spellen uit die tijd:

-Xak - The Art of Visual Stage
-Xak2 - Rising of the Red Moon
-Xak - The Tower of Gazzel
-Fray - In Magical Adventure
-Illusion City
-Tower of Cabin

Bovengenoemde zijn allen RPG's, maar ze hebben wel degelijk arcade spellen gemaakt die ook goed liepen. Zij verkeerden dus lang niet in dezelfde situatie als Davilex nu. De tijden zijn dan ook aardig veranderd!
Driewerf foei voor jezelf dan, aangezien Micro Cabin NIETS te maken heeft met Squaresoft. N-I-E-T-S! Het zijn twee verschillende bedrijven, met compleet verschillende mensen, een compleet andere stijl en compleet andere spellen. Micro Cabin richtte zich 'destijds op de Japanse markt' :? Micro Cabin heeft nog nooit iets anders gedaan...naast de spellen die je noemde natuurlijk Ashguine (Japans), Great Strategy 1 en 2 (Japans), Sokoban (Japans) en Princess Maker (Japans), ze hebben nog NOOIT een spel in het Engels gemaakt :). Laatstgenoemde de enige serie van het bedrijf die nog steeds loopt trouwens, intussen bij deeltje 6 ofzo :?.

Ter illustratie: Square kwam in 1987 uit met de eerste Final Fantasy (en ja daarvoor hadden ze ook al wat andere spellen gemaakt), terwijl Micro Cabin in 1989 met Xak 1 uitkwam. Daarbij bestaan beide bedrijven ook nog gewoon (www.microcabin.co.jp). Xak was dus niet ouder dan Final Fantasy, integendeel, het is net andersom.

Dussuh...weet waar je over praat als je foei roept :P
Ik vind het jammer dat Davilex ermee kapt, want voor de niet die-hard gamer maakten zij best wel interessante spellen.
Ik vind het vooral jammer voor de mensen die er werkten. De reden is trouwens dat de verkopen van Knight Rider niet genoeg opbrachten om de ontwikkeling van Miami Vice te kunnen bekostigen en externe investeerders niet mee wilden werken.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:28
Het is jammer dat Davilex, na toch een goed trackrecord, niet het vertrouwen van de investeerders krijgt om zo'n periode te overbruggen... Hoe gaat het nu eigenlijk verder met de buitenlandse projecten? Ik zag op hun site dat er ook al een US racer is en dat er nog 8 andere landen gepaseerd zijn? Kwamen deze allemaal uit dezelfde hollandse ontwikkelstal?

Verwijderd

NEEEEEEEEEEEEEEEEEH!!!! :'(
Waarom :?
Ze maakten zulke geweldige games, ze waren Nederland's trots...

[serieus]
Het is natuurlijk jammer dat er weer een developer ten onder gaat maar Davilex maakte toch niet zulke geweldige games...
[/serieus]

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2003 21:01 ]

• Eindbaas
Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 20:45:
[...]

Driewerf foei voor jezelf dan, aangezien Micro Cabin NIETS te maken heeft met Squaresoft. N-I-E-T-S! Het zijn twee verschillende bedrijven, met compleet verschillende mensen, een compleet andere stijl en compleet andere spellen. Micro Cabin richtte zich 'destijds op de Japanse markt' :? Micro Cabin heeft nog nooit iets anders gedaan...naast de spellen die je noemde natuurlijk Ashguine (Japans), Great Strategy 1 en 2 (Japans), Sokoban (Japans) en Princess Maker (Japans), ze hebben nog NOOIT een spel in het Engels gemaakt :). Laatstgenoemde de enige serie van het bedrijf die nog steeds loopt trouwens, intussen bij deeltje 6 ofzo :?.

Ter illustratie: Square kwam in 1987 uit met de eerste Final Fantasy (en ja daarvoor hadden ze ook al wat andere spellen gemaakt), terwijl Micro Cabin in 1989 met Xak 1 uitkwam. Daarbij bestaan beide bedrijven ook nog gewoon (www.microcabin.co.jp). Xak was dus niet ouder dan Final Fantasy, integendeel, het is net andersom.

Dussuh...weet waar je over praat als je foei roept :P

[...]
Goed, het verschil tussen square en micro is me duidelijk :) Maarrr jij zit ook niet helemaal goed in de geschiedenis van Micro Cabin. Cabin heeft zich in het begin wel degelijk op de niet japanse markt gericht met engelstalige spellen.... o.a.

Polar Star
Afbeeldingslocatie: http://members.tripod.com/Carlos_Helixx/penguin/polar2.gif

Blagger
Ninja Kun

en nog wel een paar...

We gaan nu al redelijk offtopic.... Goed, dan vind ik het niet juist om Davilex te vergelijken met SquareSoft... ik had eigenlijk ook wel kunnen weten dat Square en Micro niet dezelfden zijn, getuige van Dragonslayer (1) die ik toch vrij veel gespeeld heb... :)

Verwijderd

wouter76 schreef op 16 januari 2003 @ 11:49:
[...]

Goed, het verschil tussen square en micro is me duidelijk :) Maarrr jij zit ook niet helemaal goed in de geschiedenis van Micro Cabin. Cabin heeft zich in het begin wel degelijk op de niet japanse markt gericht met engelstalige spellen.... o.a.

Polar Star
[afbeelding]

Blagger
Ninja Kun

en nog wel een paar...

We gaan nu al redelijk offtopic.... Goed, dan vind ik het niet juist om Davilex te vergelijken met SquareSoft... ik had eigenlijk ook wel kunnen weten dat Square en Micro niet dezelfden zijn, getuige van Dragonslayer (1) die ik toch vrij veel gespeeld heb... :)
Ok, laten we het erop houden dat ik nog nooit een Engelstalig spel van Micro Cabin heb gezien :D en het is redelijk offtopic ja, en Dragonslayer is een reeks van Nihon Falcom...das weer wat anders :?

hmm /me krijgt allemaal sollicitaties binnen van Davilex mensen

• Maxow
  • Laatst online: 16:50

Maxow

Hidden Sound System

maar nu gaat davilex dus samenwerken met externe buitenlandse bedrijven.... dan gaat dat ongetwijfeld ook fout, net als bij GoDgames..... wat opzich erg jammer is.

• Eindbaas
Verwijderd schreef op 16 januari 2003 @ 15:07:
[...]

Ok, laten we het erop houden dat ik nog nooit een Engelstalig spel van Micro Cabin heb gezien :D en het is redelijk offtopic ja, en Dragonslayer is een reeks van Nihon Falcom...das weer wat anders :?

hmm /me krijgt allemaal sollicitaties binnen van Davilex mensen
oke we moeten er maar over ophouden :) Maar even "for the record" de eerste Dragonslayer was van Square, daarna heeft Falcom het overgenomen :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Davilex Galgje was anders wel koel vroeger :) Maar ik vind het wel jammer, niet vanwege de software, maar omdat het toch een belangrijk nederlands consumenten-softwarebedrijf was.
Pagina: 1