Toon posts:

(D)HTML "outputten" als een afbeelding...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het ook mogelijk om op-een-of-andere-manier om HTML code als een afbeelding op te slaan?
-------------
|x|x|x|.....|
-------------

*beschouw de hierboven gemaakte "tekening" als tabel :P*

Stel ik heb een tabel (gemaakt in HTML) en na het "submitten" wil ik van die tabel een (soort) high-res afbeelding maken. Is daar een mogelijkheid in Photoshop en/of Adobe InDesign? Maw, kan je in Photoshop ook HTML "inputten"?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:20
Dus je wilt HTML output als image genereren?
Denk aan GD Library van PHP bijvoorbeeld.

En het HTML inputten naar Photoshop moet je even wat beter toelichten, nogal vaag zo.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
* HunterPro schreeuwt PellePaint! :)

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Als je weet hoe het werkt, is daar best heel erg simpel een progje voor te schrijven in bijv. delphi of vb of whatever.

De vraag is : waarom zou je het willen :?

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

[ot]/me lacht hard om je sig

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik een beetje "vaag" ben geweest in mijn vorige post. Het volgende is denk ik realiseerbaar:
Het gaat over een "kleine flyer" ontwerp. Bezoeker komt op de pagina, kiest een achtergrondafbeelding, hij vult enkele gegevens in (dag, tijdstip, plaats etc etc). Al die gegevens komen in layers, zodat hij de (ingevulde) gegevens kan slepen ('drag') om op de gewenste positie te laten zetten. Vervolgens klikt hij op de "submit" knop en krijgt hij een ".gif/jpeg/png" oid te zien, dus een afbeelding.

Ik denk dat de punten tot aan het submitten geen probleem zijn, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat die persoon een ("uitprintbare") afbeelding te zien krijgt? Ik had gehoopt dat Adobe zo'n "methode" zou hebben, met behulp van engines oid :? , ik zou het niet weten.

GD Library van PHP, heeft MS ook zoiets?

En ow ja, tis een IIS omgeving :(

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 20:35:
[..]

GD Library van PHP, heeft MS ook zoiets?

En ow ja, tis een IIS omgeving :(
In een IIS omgeving integreer je even makkelijk PHP met GDlib hoor ;)
gewoon de win32-installer van www.php.net downloaden en installen, no problemo :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:21

André

Analytics dude

Of je gebruikt asp, moet je alleen nog een component op je server installeren die images kan maken. (ASPImage)

Verwijderd

ik geloof niet dat adobe photoshop een serveromgeving is :P

ze hebben wel zo'n render pakket maar daar ben ik de naam ff van kwijt...

met een component moet het wel lukken, maar kijk uit het is echt heel veel werk als ik het zo lees, en houd ook ff rekening met het geheugen van je server. Dat soort bewerkingen vragen heel snel heel veel geheugen en proc. kracht en als je dat beperkt heb zou het wel eens goed fout kunnen gaan, zeker bij IIS
Pagina: 1