[OM FAQ] toevoeging voor 8/ 32 GB limiet

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-10 20:40
Ik weet niet of dit het goede forum is, want het past misschien ook wel in Opslagmedia & IO- controllers zelf.

Maargoed, voor de 8/ 32 GB limiet is nog een andere oplossing behalve een BIOS- update, en dat is door de schijven op 'none' te zetten in CMOS setup. Hier blijft het BIOS niet hangen op het initialiseren van de schijf en komt het normaal door de procedure heen.

Een voorwaarde hiervoor is dat er een OS gebruikt wordt welke harde schijven niet via het BIOS aanspreekt, zoals Linux, maar ook Windows 2000/ XP kunnen dit. Windows 9x en DOS werken wel via het BIOS. Misschien zijn er nog wat meer OS'sen die een vermelding waard zijn, maar ik kan er geen vinden.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-10 22:14

Arno

PF5A

Als ik jou was zou ik de OM modjes even mailen :)

$modnick@tweakers.net

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-10 19:49
Je kunt inderdaad altijd even mailen met dit soort opmerkingen.. Dat werkt vaak het beste..

Overigens staat daar ook al iets over in de FAQ..
(je hoeft namelijk niet persee de instellingen op none te zetten.. Een schijf definieren van een bepaalde grootte gaat ook goed, zolang het maar onder die limiet blijft).

En verder is NT ook nog een OS wat buiten de bios om werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^^ :)

Dit topic is gesloten.