Toon posts:

[Win2K] Server vs Clients

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,
Ik heb hier klein netwerkje liggen met vier pc's. De hoofdpc deelt het internet.
Alle pc's kunnen naar mekaar connecteren. Maar nu heb ik een vraagje :p
Mijn hoofdpc doet er enige tijd over vooraleer hij de rest van de clients terug kan vinden. En als ik op een client de andere pc's bekijk in netwerkomgeving, dan gaat dat in 1-2-3.
Komt dat omdat de hoofdpc de standaard gateway is voor de clients ?

Mijn vraag is dus, hoe kan ik er voor zorgen dat ik direct alle pc's (server en clients) kan zien?

Hoofdpc en clients hebben allen Win2K Prof geinstalleerd staan.
Ze bevinden zich allemaal in 1 werkgroep.

Greetz, en bedankt allesinds als je me kan helpen :D

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
typisch browsing probleem (netwerk browsing), oplossing een 'wins' server gaan draaien (dit kan eventueel op een linux machine met samba)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

zwelgje schreef op 13 January 2003 @ 19:26:
typisch browsing probleem (netwerk browsing), oplossing een 'wins' server gaan draaien (dit kan eventueel op een linux machine met samba)
da's oplossing 1, maar meer een workaround.

Als je een beetje mee wil gaan in de gedachten van Microsoft en het gehele win2k verhaal, dan moet je een DNS server gaan draaien, en NETBIOS geheel uitschakelen :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 20:17:
[...]

da's oplossing 1, maar meer een workaround.

Als je een beetje mee wil gaan in de gedachten van Microsoft en het gehele win2k verhaal, dan moet je een DNS server gaan draaien, en NETBIOS geheel uitschakelen :)
lekker dan heb je dus helemaal geen network neigborhood meer, aangezien network neighboorhood (of network places) niet zonder netbios kan....

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Eigenlijk heb je nu ook geen server (das nl Windows 2000 Server én niet Professional), maar een aan-éénschakeling van clients. Mssn kun je op die 'server' WinGate ofzoiets installeren. Ik vraag me alleen af of dat je probleem zal verhelpen.... :)

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
de oplossing is: smijt windows ervan en zet Linux erop. Schakel SMB voor de internet-netwerkadapter eens uit (gaat stukken beter want hij gaat waarschijnlijk kijken of ie op internet geen clients vindt)

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Pagina: 1