Toon posts:

ADSL Upload Problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
DOOR UPLOAD PROBLEMEN MOEST IK HET BERICHT OPSPLITSEN, MIJN EXCUSES

Laat ik maar meteen van start gaan met zeggen dat ik de Zoek functie op GoT het leven zuur heb gemaakt maar het mocht niet baten. De oplossingen gegeven hielpen niet.

Ik heb al ADSL Basic (512/128) van Planet Internet sinds September, 2001. Twee weken geleden heb ik Windows XP geinstalleerd volgens het boekje. Kan niet mis gaan zou je zeggen? De download werkt prima alleen de upload stopt bij een x aantal kB. Bijvoorbeeld voor het uploaden naar een server via CuteFTP bij 8kB. Zelfde geldt voor Outlook Express 6 en Kazaa Lite stopt bij 64kB. Speedtest.nl geeft ook geen antwoord wanneer de upload test bezig is. Met andere woorden, ik kan helemaal niks.

Nou zou je misschien denken dat het aan de XP installatie ligt. Ik kan je verzekeren van niet. Ik heb dit namelijk al twee maal eerder meegemaakt op Windows 98. Ik heb toen na wat lezen en sleutelen in de registry (en uiteindelijk alles weer naar de oorspronkelijke staat gebracht) het probleem verholpen. Tot nu toe mocht dat niet zo zijn op Windows XP. Ja, XP Firewall staat aan. Nee, geen verandering wanneer deze wordt uitgeschakeld.

Verwijderd

Topicstarter
De Helpdesk van Planet Internet is ook niet top; de standaard vragen worden meestal gewoon voorgelezen. Nu kwamen ze met het voorstel om de internet verbinding opnieuw te configuren via DOS ofzoiets in die richting o_O (mijn pa had ze aan de telefoon). Wat?! Er KAN niks mis zijn met de huidige setup. Het enigste waar het nog aan zou kunnen liggen is de ethernet kaart die ik na deze post zal vervangen door een andere Realtek en desnoods door een ander merk.

PS: Wij waren de eerste van ons dorp die ADSL kregen. Pas na drie dagen konden we er pas gebruik van maken doordat een verkeerde instelling aan de kant van KPN of Planet Internet (ben vergeten wie) ons blokkeerde. Door deze ervaring denk ik dat het heel goed mogelijk zou kunnen zijn dat er altijd al iets verkeerd heeft gestaan.

PPS: Nou maar hopen dat ik dit lange bericht wel kan uploaden :D

Elk antwoord wordt zeer op prijs gesteld,

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 19:08:
Nou zou je misschien denken dat het aan de XP installatie ligt. Ik kan je verzekeren van niet. Ik heb dit namelijk al twee maal eerder meegemaakt op Windows 98. Ik heb toen na wat lezen en sleutelen in de registry (en uiteindelijk alles weer naar de oorspronkelijke staat gebracht) het probleem verholpen. Tot nu toe mocht dat niet zo zijn op Windows XP. Ja, XP Firewall staat aan. Nee, geen verandering wanneer deze wordt uitgeschakeld.
Wat heb je dan verandert in het register van Windows98 ??
En hoelang heeft ut daarna GOED gefunctioneert (dus dat je een volledige snelheid had met upload ?)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het hem juist. Ik had zo goed als niks verandert. Er werd aanbevolen met het DefaultRcvWindow and de MTU te kloten maar zover ik weet was het uiteindelijk hetzelfde als eerst. Het zou best kunnen dat dat niet zo was maar dan alsnog. Met de guides op Jult en Speedguide.net kom ik nergens :| Geen verschil of wat dan ook.

Het bleef werken totdat ik een nieuwe HD er in stopte en XP erop heb geinstalleerd. Ik heb mijn Windows98 HD nog liggen. Ik zou eens kunnen proberen om te kijken of het nog steeds mogelijk is in Win98. Dus tsja, aan de ene kant denk ik dat het niet aan mijn PC kan liggen en aan de andere kant weer wel. Maar toch vind ik het niet bepaald normaal dat een 'fresh' installatie van XP niet werkt.

• drogoul
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zoek eens op DrTCP. Da's een handig programmaatje om je MTU bij te stellen (en te controleren wat het is) zonder in je register te hoeven klooien. Je problemen klinken inderdaad als een fout ingestelde MTU, maar er zijn nog wel wat mogelijkheden (zoals full of juist half duplex instellen op je NIC, QoS in XP uitzetten, uhm, uhm... zal nog even verder nadenken).

Oh, en na MTU aanpassen altijd even rebooten he? :)

[ Voor 8% gewijzigd door drogoul op 13-01-2003 20:20 ]

do not underestimate the power of a sharp mz-700

Verwijderd

Topicstarter
NIC staat op half-duplex natuurlijk. :) Hmm, ik kan dat QoS nog wel ff checken maar standaard staat het uit.

Yup, altijd gereboot.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, maak dat QoS standaard aan :P Heh, niet dat het uitmaakte nadat ik het uitgezet :|

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 21:53
Als het op je Win98 bak wel werkte en op je XP niet, ligt het dus echt wel aan jouw XP setup.

Simpel...

Je kan ook gewoon ff de kpn bellen voor een lijnmeting. 0800-MXstream.
Hmm tcp/ip protocol kan niet opneiuw geinstalleerd worden in xp he?
Reset je modem (bij default 45 sec) en run msx_home.exe (mxstream cd windows/win)
Probeer een ander modem/computer

[ Voor 4% gewijzigd door procyon op 13-01-2003 22:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Meh, toch vindt ik niet normaal dat het niet werkt. Heb ik weer :|

Lijnmeting hè? Is te proberen, Planet Internet's IT afdeling is aan het verhuizen dus dat gaat niet opschieten. Resetten en msx_home.exe draaien hebben we al geprobeerd.

Ander modem? Hmm, heh ..ik heb er niet ééntje liggen.

EDIT: 0800-mxstream is niet meer in gebruik. :|

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 16:50 ]

Pagina: 1