Ik heb echt een vaag/KLOTE! probleem op een oude pc (P200, 80 EDORAM).
Het zit zo, gisteren was ik aan het klooien met supaplex (antiek dos spel in de tijd van de 286
) Ik had wat opstartproblemen met het spel. Op een geven moment ging ik uit het spel, en er kwam een scherm (in windows) warin je bepaalde dingen kon aanvinkingen voor MS-DOS of zo iets (ik kan me helaas niet meer herinneren wat er precies stond) maar goed, ik vinkte wat aan en daarna ging de pc opnieuw opstarten.
Bij het booten gebeurde dit...
=======================================================
Verifying DMI Pool Data... (na deze boodschap werd W98 altijd gestart, nu dus niet meer)
Windows 98 start nu uw MS-DOS-Programma
het bestand is niet gevonden.
DOSKey is ginstalleerd.
WAARSCHUWING: De opdracht LOCK maakt directe schijftoegang mogelijk voor programma's die bestandsnamen kunnen beschadigen en/of gegevens kunnen
vernietigingen, wat bestandsverlies kan veroorzaken.
Weet u het zeker (J/N) ?
Als ik nu N doe krijg ik gewoon een zwart beeld en start hij verder niet op.
BTW, ik kan wel in 98 komen in veilige modus.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik deze boodschap niet meer krijg en dat het booten na "Verifying DMI Pool Data..." gewoon Windows 98 opstart?
Alvast bedankt...
Het zit zo, gisteren was ik aan het klooien met supaplex (antiek dos spel in de tijd van de 286
Bij het booten gebeurde dit...
Verifying DMI Pool Data... (na deze boodschap werd W98 altijd gestart, nu dus niet meer)
Windows 98 start nu uw MS-DOS-Programma
het bestand is niet gevonden.
DOSKey is ginstalleerd.
WAARSCHUWING: De opdracht LOCK maakt directe schijftoegang mogelijk voor programma's die bestandsnamen kunnen beschadigen en/of gegevens kunnen
vernietigingen, wat bestandsverlies kan veroorzaken.
Weet u het zeker (J/N) ?
Als ik nu N doe krijg ik gewoon een zwart beeld en start hij verder niet op.
BTW, ik kan wel in 98 komen in veilige modus.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik deze boodschap niet meer krijg en dat het booten na "Verifying DMI Pool Data..." gewoon Windows 98 opstart?
Alvast bedankt...