[3d] texturen

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-08 08:57

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
Hallo,

als ik een gebouwtje maak, en ik wil daar een texture op maken, hoe weet ik dan waar en in welke richting ik alles in het plaatje moet zetten(of te stenen bijv. horinzontaal of verticaal staan) zodat alles precies mooi uitkomt...

Voor de duidelijkheid, behalve de standaard textures naar het gebouw slepen weet ik weinig van het texturen...

Mvg. Wilco de Kreij

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit doe je door middel van een UVW-mapping. Zoek er maar eens op in de help. Ik denk dat je 3d studio MAX gebruikt?

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
3d max 4.0 jah.... k kan nu ff nie zoeken want heb het hier nu ff nie geïnstalleerd... maar weet je misschien uit je hoofd waar ik het kan vinden?

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Idd eens zoeken via F1 op UVW Mapping en misschien ook UVW Unwrap. Het staat als het goed is gewoon in bij je Modify'er pannel rechts.

Nog wat tips:
- Het is niet nodig de groeten te doen, staat ook in de FAQ. :)
- Voor snelle en gerichte reacties is het vaak aan te raden in je topic-titel aan te geven waar het over gaat, in dit geval bijvoorbeeld zo:
[3DSMax] Hoe goed textures aanbrengen?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• HunterPro
  • Niet online
OkkE schreef op 13 januari 2003 @ 19:09:
Idd eens zoeken via F1 op UVW Mapping en misschien ook UVW Unwrap. Het staat als het goed is gewoon in bij je Modify'er pannel rechts.

Nog wat tips:
- Het is niet nodig de groeten te doen, staat ook in de FAQ. :)
- Voor snelle en gerichte reacties is het vaak aan te raden in je topic-titel aan te geven waar het over gaat, in dit geval bijvoorbeeld zo:
[3DSMax] Hoe goed textures aanbrengen?
* HunterPro geeft OkkE een tevreden klopje op de schouder, en zegt ook maar aan de topicstarter:

Welkom op GoT! Mogen we hier nog veel plezier van je hebben :)

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
ok. Nog een ander probleem... Als ik 3d max heb geïnstalleerd moet ik ook nog zo'n file voor win xp/2000 installeren, namelijk c-dilla... Hij vraagt hierbij naar CDANTSRV.EXE wat ik dus niet op mijn hd heb staan....

Hoe los ik dit op...

Mvg. Wilco de Kreij

Ps. jammer dat dit forum zo onoverzichtelijk is..

• HunterPro
  • Niet online
wdekreij schreef op 13 January 2003 @ 20:01:
ok. Nog een ander probleem... Als ik 3d max heb geïnstalleerd moet ik ook nog zo'n file voor win xp/2000 installeren, namelijk c-dilla... Hij vraagt hierbij naar CDANTSRV.EXE wat ik dus niet op mijn hd heb staan....

Hoe los ik dit op...
ftp://ftp1.discreet.com/web/support/3dstudio/C-Dilla3.27.zip

This version of the License Manager Run-Time System (RTS) incorporates earlier Windows XP compatibility, works with removable disks, and fixes the v e r y slow performance problem related to Norton AntiVirus Corporate Edition 7.61.
Mvg. Wilco de Kreij

Ps. jammer dat dit forum zo onoverzichtelijk is..
Zoals eerder gezegd, die groeten hoeven niet onderaan; stel je voor dat we ons bij elke post die we doen de groeten doen,w e zouden helemaal gillend gek worden 8)7

en zo onoverzichtelijk is het niet hoor, gewoon even wennen ;)

good luck!

[edit]
Mocht je versie van 3d studio, gezien je licentieproblemen, wat minder legaal zijn dan de 'normale' gebruiker, wel het verzoek hierbij daar niet op verder te gaan; we kunnen je helaas niet helpen met het cracken van je (peperdure) software :)

[ Voor 12% gewijzigd door HunterPro op 13-01-2003 20:40 ]

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
mag ik wel vragen of jullie hem legaal hebben, en waar jullie hem dan gekocht hebben. Ben ik wel benieuwd naar want is volgens mij slecht te krijgen...

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Zet volgende keer [3d] voor je topic, want dit is tenslotte een topic over 3d (hoop ik, anders snap ik niet waar dit over gaat) en vermeld in je post meteen welk programma je gebruikt.

En aangezien je duidelijk nog niet zoveel ervaring met 3d heeft, mocht je MAX gebruiken, doe dan de tutorial-serie in mijn signature. Deel 2 gaat helemaal over texturing.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
offtopic:
Hey Oogst heb je banners op je tutorial site staan ofzo? :P Het komt nu een beetje over alsof je bij elke nieuwe user graag je tutorial wil pluggen, en ik snap dat je er trots op bent, maar de mensen raadden hem nu vanzelf wel aan aan nieuwe gebruikers denk ik :) Maar dat neemt niet weg dat hij heel erg bruikbaar is en goed in elkaar zit

edit -yup, het was meer in het algemeen en omdat ik geen mail/icq/msn kon vinden had ik het hier neergezet. Nogmaals, goede tutorial en de topicstarter zal er veel aan hebben!

[ Voor 22% gewijzigd door Justice op 13-01-2003 21:06 ]

Human Bobby

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
OK, lees de hier gestelde vraag. Volgens mij is dit toch het beste antwoord, niet dan?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Topicstarter
jah ga het denk ik volgende week ff doen, die tutorial...

maar 1e pagina is no prob, dah kan ik al wel, maar had me nog nooit verdiept in het texturen..

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:20
Lijkt me dat topicstarter wel voldoende uit de voeten kan met gegeven informatie.
Een deel van de conclusie is in ieder geval dat je eerst moeten zoeken alvoren te vragen. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.