Toon posts:

Maya II R9700 Pro probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem waar ik maar niet uit kom. Heb het hele forum al langsgelopen, maar ik kom er maar niet uit.

Voordat ik de laatste Catalyst 3.0 drivers had geinstalleerd (Ook catalyst 3.0) werkte het systeem perfect. Na de laatste drivers te hebben geinstalleerd is het systeem niet meer vooruit te branden. Beelden bouwen blokje voor blokje op, en de videoafhandeling is gewoon om te janken.
Nu staat bij Smartgart zowel de agp speed als fastwrite op off. Wanneer ik dit verander in AGP 4x of 8x en fastwrite op on zet, en daarna de machine reboot dan staan ze wederom op off.( met vorige driver werkte het gewoon op AGP 8x en fastwrite on).
Nu las ik dat ik de laatste bios op de kaart moest zetten. Er zat idd nog de 0003 versie op. Dit gedaan, maar met de 0004 versie geen verbetering.
Verder heb ik via uitvoeren smartgart opgestart. Geen van de opties hierin kan ik veranderen, en alles staat grijs.

Drivers uninstallen en opnieuw installen helpt ook niet.

Specs van mijn systeem zijn als volgt:

Gigabyte Maya II R9700 Pro
Gigabyte G7VAXP
AMD XP 2600+
512 MB intern en draaiende onder Win XP SP1

Verwijderd

Heb je ook al geprobeerd de vorige drivers erin te zetten waarbij het toen wel allemaal werkte?

Het kan zijn dat de drivers niet goed zijn voor je videokaart. :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 18:48:
Heb je ook al geprobeerd de vorige drivers erin te zetten waarbij het toen wel allemaal werkte?

Het kan zijn dat de drivers niet goed zijn voor je videokaart. :?
Deze heb ik natuurlijk meteen weggegooid!!

Ik weet het, dom dom dom

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:48

KneoK

Not in a million lightyears

Je gaat naar start --> run
Daar type je smartgart
In het schermpje dat tevoorschijn komt na op OK te hebben geklikt moet je alles op AAN zetten. Zoiets heb ik in ieder geval vernomen, dat het een aantal problemen zou kunnen oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
BioWEB schreef op 13 January 2003 @ 19:03:
Je gaat naar start --> run
Daar type je smartgart
In het schermpje dat tevoorschijn komt na op OK te hebben geklikt moet je alles op AAN zetten. Zoiets heb ik in ieder geval vernomen, dat het een aantal problemen zou kunnen oplossen.
Maar dat is nou net het probleem. Daar kan ik niks aanzetten omdat alles daar grijs is en op off staat.

Verwijderd

Topicstarter
Omdat dit bij niemand bekend schijnt te zijn de volgende vraag.

Waar kan ik de oude catalyst 3.0 directx 9 drivers vandaan halen?

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Misschien hier
Ik weet niet precies welke versie je zoekt, maar op die site staan nu:
wxp-w2k-radeon-7-81-021218a-007193c.exe
wxp-w2k-radeon-7-81-021218a-007192c-efg.exe

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:07
probeer eens om de drivers te uninstallen, dan die via hyperion (4.45) drivers erover heen en daarna weer de nieuwste catalyst 3.0. Dit kan een hoop problemen oplossen en het lost iig dat stomme smartgart probleem op als het goed is :). suc6

Verwijderd

Topicstarter
BB_ApoC schreef op 13 January 2003 @ 22:09:
probeer eens om de drivers te uninstallen, dan die via hyperion (4.45) drivers erover heen en daarna weer de nieuwste catalyst 3.0. Dit kan een hoop problemen oplossen en het lost iig dat stomme smartgart probleem op als het goed is :). suc6
Allemaal al gedaan, maar helemaal niks lijkt te helpen.

Het schijnt dat uit de Omega drivers de smartgart optie uit is gezet.
Ben die nu met 1kb/s aan het ophaluh

Verwijderd

trouwens, ik heb zelf ook problemen met dezelfde kaart, ik kan unreal tournament 2003, battlefield 1942, warcraft en maybe meer gamez niet spelen. enige spellen die werken is return to castle wolfenstein en medal of honor..

ik heb dirext x 9 en catalyst 3.0 met update.
er zit ook win sp1.

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist laatste omega drivers geinstalleerd, en alles werkt weer helemaal normaal.

Hoe is dit nou mogelijk?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:43

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ligt gewoon aan dat smartgard dat is gewoon nog zwaar buggy, daarom is die ook uit de omega drivers :)

Tweakers Discord

Verwijderd

leuke hardware, maar software zuigt zeg, valt me tegen die kaart, alleen maar probemen en ik heb winxp opneiuw geinstalled, met dx 8.1 en catalyst 2,5. loopt nou wat stukken beter, maar ik wil dx 9 hij was kort maar krachtig maar alleen wilt niet werken op men pc.

balen

Verwijderd

he kben iets achtergekomen, als ik via 4 in 1 drivers installeer met agp driver bij dan werken meeste spellen nie tzo goed.. maar zonder wel. weet iemand hiervoor oplossing? want spellen lopen nou wat langzamer zonder agp driver.

ik heb hyperion 4.45 geinstalled met win xp sp1 en dx 9 met catalyst 3.0

iemand einig idee hoe ik me systeem stabiel kan krijgen met agp driver geinstalled?

Verwijderd

weet iemand hoe ik kan gamen met agp driver? ik heb met hyperion via 4.45 agp driver geprobeert maar als ik ut2003 laad dan loopt hij vast, dezelfde met battlefield en nog paar andere games. maar zonder agp lopen alle spellen wel. maar niet op topsnelheid. maar niveau van gf4600 zeg maar. (zonet nog vergleken met me vriends pc..)

alvast bedankt

Verwijderd

hey!

Eerst winxp dan sp1 dan hyperion en dan pas je catalystdriver
dat haalde ik ook uit een forum en dan loopt goed!
(heb het zelf gedaan namelijk)

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07-2025

noltha

Hantam!

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 10:17:
he kben iets achtergekomen, als ik via 4 in 1 drivers installeer met agp driver bij dan werken meeste spellen nie tzo goed.. maar zonder wel. weet iemand hiervoor oplossing? want spellen lopen nou wat langzamer zonder agp driver.

ik heb hyperion 4.45 geinstalled met win xp sp1 en dx 9 met catalyst 3.0

iemand einig idee hoe ik me systeem stabiel kan krijgen met agp driver geinstalled?
Windows XP heeft die via- driver zelf ingebouwd! Dus je draait met Windows Xp eigenlijk altijd via een Gart driver!
Als die hyperion niet goed werkt probeer dan de update die daarvoor is uitgekomen.

Versie 4.43 bijvoorbeeld.

Je kan ze vinden op http://www.viaarena.com

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

Verwijderd

ja ik heb ook agp driver van versie 4.43 geprobeert, maar dan doet geeneen spel.
het ziet maar dat ik win xp agp drivers meot gebruiken. nogal traag.
ik haal maar score van 8000 met me systeem.

ik geef op, ik heb echt alle vershcillende via/agp drivers geprobeert.
nu heb ik hyperion 4.45 zonder agp driver, zo werkt me systeem stabiel en alle spellen doen het. maar kan de spellen niet op zijn allerhoogst zetten. KUT
Pagina: 1