Een tabel Ziekmelding bestaat o.a. uit de volgende gegevens:
- ziekmeldingID
- medewerkerID
- begindatum
- einddatum
- percentage
De einddatum hoeft niet te zijn ingevuld: in dat geval is de medewerker nog steeds ziek en is de datum van herstelmelding nog niet bekend.
In veel bedrijven stopt na een half jaar ziekte de opbouw van verloftegoed. In een query wil ik dus alle ziekmeldingen hebben die langer dan een half jaar duren.
FF snel uit de hand levert dit de volgende query op.
Het kan daarentegen ook zijn dat een medewerker verschillende ziekmeldingen achter elkaar heeft. Bijvoorbeeld eerst 3 maanden 100% ziek, daarna een X aantal maanden voor 70% ziek. Ik ben er echter nog niet uitgekomen hoe ik deze ziekmeldingen in een query kan zetten.
Kan iemand mij hierbij op weg helpen?
- ziekmeldingID
- medewerkerID
- begindatum
- einddatum
- percentage
De einddatum hoeft niet te zijn ingevuld: in dat geval is de medewerker nog steeds ziek en is de datum van herstelmelding nog niet bekend.
In veel bedrijven stopt na een half jaar ziekte de opbouw van verloftegoed. In een query wil ik dus alle ziekmeldingen hebben die langer dan een half jaar duren.
FF snel uit de hand levert dit de volgende query op.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| SELECT ziekmeldingID FROM ziekmelding WHERE Einddatum IS NULL AND DATE(Now()) - Begindatum > 187 AND MedewerkerID = XXX UNION SELECT ZiekmeldingID FROM ziekmelding WHERE Einddatum - Begindatum > 187 AND MedewerkerID = XXX |
Het kan daarentegen ook zijn dat een medewerker verschillende ziekmeldingen achter elkaar heeft. Bijvoorbeeld eerst 3 maanden 100% ziek, daarna een X aantal maanden voor 70% ziek. Ik ben er echter nog niet uitgekomen hoe ik deze ziekmeldingen in een query kan zetten.
Kan iemand mij hierbij op weg helpen?