snellere pc met lage fsb?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:52
Ik zit wat met bios instellingen te rommelen omdat die niet goed stonden. En met cpu-z zag ik wat het resultaat was. Ik had een multiplier van 7 en een fsb van iets van 280 en bus speed 560 ik haalde hier 2000mhz mee (ik heb het helaas niet opgeslagen |:( )
maar met deze instelling pakte ik een bestand uit in 25 sec (700 mb)

maar ik had al een en ander gezocht en iedereen heeft de multiplier hoger en de fsb lager, dus ik had m net als iemand anders met de zelfde proc op mp 12,5 en fsb op 177 gezet en haalde daarmee 2200 mhz
alleen met deze laatste instelling pakt die het bestand uit in 44 sec :?

Moet ik hem nou met een lagere multiplier zetten en een fsb die hoger is (koos pc zelf trouwens) of hogere mp en lagere fsb?

mobo: asus av7v8x
proc: xp 2400+

(misschien is dit ook al eens gevraagd, maar ik open een nieuw topic omdat ik wel ff zeker wil weten dat ik nl niet met deze hoge fsb mn mobo of proc kan slopen)

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-08 21:33

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

gebruik de search eens.....

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:33

MnM

ik denk dat je verkeerd gekeken hebt, een FSB van 280 is niet haalbaar, ook dat moederbord gaat maar tot 237 ofsow.

ik denk dat het snelheids verschil meer aan wat andere factoren ligt, alleen kan ik je niet zeggen welke, omdat ik de rest van de specificaties van beide pc's niet weet

• 6killer
ja dat leek mij idd ook vrij hoog, misschien dat cpu-z het berekend op eenmanier waardoor je vertekende uitslag krijgt,

Blijft wel vreemd hoe ik dan met een lagere instelling een bestand sneller uit kan pakken?
iemand daar nog een verrklaing voor?

• 6killer
Ja das makkelijk zeggen maar zoek maar een op fsb, voordat je in al die topics de juiste gevonden heb... Ik wil niet lui overkomen, daarom heb ik eronder al uitgelegd waarom ik een nieuw topic open.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Een bestand van 700MB uitpakken betekent véél dataverkeer tussen cpu en geheugen (en de disk natuurlijk maar da's ff niet relevant nu). Hoe sneller dit verkeer gaat hoe rapper je zo'n bestand uit kan pakken, simpel :) Sowieso is een hogere FSB áltijd beter (mits nog 100% stabiel maar dat is zelf makkelijk te testen). Ik doe 'm dicht omdat dit toch vrij basic is hoor, het is niet voor niets dat de FSB snelheden als maar omhoog gaan en tweakers ook graag de FSB mogen verhogen (evt. in combinatie met een lagere multiplier zodat de cpu toch 100% z'n werk blijft doen). Lees anders ook even de DOC FAQ door voor overclocken en bepaalde instellingen e.d.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.