[win98] Alle pc's zien elkaar maar eentje shared niet :?

Pagina: 1
Acties:

• lankras
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 16:33
Ik heb hier een netwerk met 5 pc's met daarop Windows 98SE. Ze "zien" elkaar allemaal in Netwerkomgeving en kunnen elkaar allemaal met succes pingen. Ze hebben ook allemaal internettoegang via de router.

Eén probleem blijft echter; er is er eentje die geen shares kan benaderen van andere pc's en anderen kunnen ook de shares op die ene pc niet benaderen. Ik heb van alles geprobeerd: alle instellingen nagelopen, drivers geupdate, netwerkonderdelen verwijderd en herinstalleerd.... vergeefs.

Nogmaals; die ene pc is voor anderen wel zichtbaar in Netwerkomgeving, maar zodra je er op dubbelklikt om de shares te benaderen krijg je een foutmelding dat de computernaam niet gevonden is.

Iemand een idee?

• ksmedts
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Heb je toevallig dezelfde computer en share naam gebruikt? Dat was bij ons thuis ooit het probleem. Ook heb ik wel een meegemaakt dat ie lastig werd als de omschrijving van de computer en de computernaam hetzelfde waren...

• lankras
Namen zijn allemaal verschillend, maar het zit em wel in die share-namen waarschijnlijk ja. Als ik namelijk via "Uitvoeren" met het IP adres de shares probeer te benaderen doet ie t wel; bijvoorbeeld:

\\10.0.0.11\

De 'normale' manier werkt echter niet.

• magic45
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-05 12:15
en wat is de naam van die pc?

• lankras
pc heet 'Renske', hoezo?

Verwijderd

"\\Renkse" zou je erin kunne moete komen dan,
en kijk eens of je bij je instellingen sharing heb aanstaan
(moet wel anders kan je nie sharen maar check toch es :))

• lankras
Just for the record: het probleem is inmiddels opgelost. De huisgenote in kwestie had PC-Cillin 2002 geïnstalleerd. Ze dacht dat dat alleen een virrusscanner was, maar er zit dus ook een firewall in...

*zucht*
Pagina: 1