Webvox & Nummerweergave

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Hallo mensen, een kennis van me heeft een Webvox om via de interne ISDN modem te internetten. Nu heeft hij laatst een nieuwe telefoon aangeschaft die Nummerweergave ondersteund, deze zit aangesloten op de eerste analoge aansluiting van de Webvox.

Probleem:

Nummerweergave is met geen mogelijkheid aan de gang te krijgen op de analoge lijn, terwijl het nummer via PC software wel word weergegeven.

Vraag: Wie weet hoe ik dit aan de praat kan krijgen, de configuratie staat zoals hij moet zijn in de handleiding en ik heb ook verscheidene andere configuraties geprobeerd maar niets mocht baten.

Alvast hartelijk bedankt voor de replys

P.S. ik heb search gebruikt en er liepen al wat topics over, maar daar kon ik ook geen nuttige informatie vergaren.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
en wat gebeurt er als je de webvox reset naar de fabrieksinstellingen en dan alles opnieuw instelt.
Als je op de pc wel nummerweergave krijgt dan klopt er dus toch iets niet met de instellingen, probeer anders eens handmatig nummerweergave aan een poort te koppelen.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/nummerweergave.jpg

is dit iets?

• Arjan Scholl
Dit ga ik zodalijk even proberen, bedankt voor de replys mensen.

• JdM

JdM

Humbled

nou, ondanks het feit dat je toch al een hele tijd geregged bent , hoop ik dat ik even mag opmerken dat, juist met jouw ervaring, het helemaal niet moeilijk was om even op de site van KPN te kijken, ik had dit eraf in 4/5 minuten, dat had jij misschien beter gekund .... :|

Verwijderd

Dit is wel heel toevallig!!

Kzit met hetzelfde probleem. Alle mogelijke manieren al geprobeerd om het aan de praat te krijgen als geprobeerd. Dus via de PC, met de hand. Maar geen resultaat.

Via de webvoxsoftware op de PC zie ik de nummerweergave wel binnenkomen op het beeldscherm maar op de aangesloten toestellen, die overigens wel nummerweergave ondersteunen (heb je dat al gecheckt??) krijg ik het niet aan de praat.

Ik KPN bellen met het probleem en die zeiden dat ik de webvox om moest ruilen voor een nieuwe. Ik gedaan, maar nog geen resultaat. Toen weer KPN gebeld, en nu moest het naar de "opperhelpdesker" en dan wordt ik z.s.m teruggebeld. wel netjes een klachtennummer gehad trouwens.

Dus mocht ik de oplossing hebben, of als arjanscholl hem eerder heeft gaarne meedelen aub.

• Arjan Scholl
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 20:13:
Dit is wel heel toevallig!!

Kzit met hetzelfde probleem. Alle mogelijke manieren al geprobeerd om het aan de praat te krijgen als geprobeerd. Dus via de PC, met de hand. Maar geen resultaat.

Via de webvoxsoftware op de PC zie ik de nummerweergave wel binnenkomen op het beeldscherm maar op de aangesloten toestellen, die overigens wel nummerweergave ondersteunen (heb je dat al gecheckt??) krijg ik het niet aan de praat.

Ik KPN bellen met het probleem en die zeiden dat ik de webvox om moest ruilen voor een nieuwe. Ik gedaan, maar nog geen resultaat. Toen weer KPN gebeld, en nu moest het naar de "opperhelpdesker" en dan wordt ik z.s.m teruggebeld. wel netjes een klachtennummer gehad trouwens.

Dus mocht ik de oplossing hebben, of als arjanscholl hem eerder heeft gaarne meedelen aub.
Ik ben nu bij de persoon in kwestie, ik heb zojuist handmatig de Nummerweergave aangezet, dit mocht ook niet baten. Ik zal eens een screenshot plaatsen van de Webvox instellingen, misschien dat iemand naar op/aanmerkingen over heeft.
Radian schreef op 13 januari 2003 @ 19:35:
nou, ondanks het feit dat je toch al een hele tijd geregged bent , hoop ik dat ik even mag opmerken dat, juist met jouw ervaring, het helemaal niet moeilijk was om even op de site van KPN te kijken, ik had dit eraf in 4/5 minuten, dat had jij misschien beter gekund .... :|
Dit mag jij best opmerken, en ik had de meeste dingen van de KPN site als uitgeprobeerd maar deze nog niet, en ik moet zeggen dat de KPN site nou niet een van de meest overzichtelijkste is.

De screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~h.scholl/webvox.JPG

[ Voor 25% gewijzigd door Arjan Scholl op 13-01-2003 20:53 . Reden: typo ]

• JdM

JdM

Humbled

zet het netnummer eens voor het telefoonnummer , misschien dat dat helpt.

• Arjan Scholl
Radian schreef op 13 januari 2003 @ 20:54:
zet het netnummer eens voor het telefoonnummer , misschien dat dat helpt.
Dit mocht ook niet helpen, als iemand nog iedeën heeft, graag. Ik ga contact met de KPN opnemen.

Verwijderd

Mischien overbodig maar werkt de telefoon met DTMF/FSK of ondersteunt de telefoon beide systemen..

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:05

GeeBee

Oddball

Mijn instellingen zijn qua nummerweergave precies zo.
Ik heb één tabblad eerder (Algemeen) ook nog vinkjes staan bij Nummerweergave, Toon namen en Nummerweergave in een apart venster. Misschien dat dit alleen voor de software geldt en niet voor de telefoon, zou kunnen.
In tabblad Update staat bij mij: Systeemsoftware 01.14.17 van Jun 6 2000

Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ

Verwijderd

De telefoon die ik gebruikte om het ook met de hand te proberen werkte eerst wel met nummerweergave toen die op een analoge lijn stond maar niet meer toen die achter de webvox werd gezet.

Trouwens dat DTMF werkt wel want als je die code combinaties gaat invoeren en je het # na de pincode toetst hoor je die lange toon.

ik weet niet of dat bij arjanscholl ook zo is?

Verwijderd

Wat je zou kunnen proberen ( mits niet al gedaan ) is het proberen met het toestel ipv software, mischien zit er een buggie in de sofware. dus gewoon met de gebruiksaanwijzing de code's intoetsen.....

• Arjan Scholl
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 21:58:
Mischien overbodig maar werkt de telefoon met DTMF/FSK of ondersteunt de telefoon beide systemen..
De telefoon heeft ondersteuning voor beide systemen.
GeeBee schreef op 13 januari 2003 @ 22:15:
Mijn instellingen zijn qua nummerweergave precies zo.
Ik heb één tabblad eerder (Algemeen) ook nog vinkjes staan bij Nummerweergave, Toon namen en Nummerweergave in een apart venster. Misschien dat dit alleen voor de software geldt en niet voor de telefoon, zou kunnen.
In tabblad Update staat bij mij: Systeemsoftware 01.14.17 van Jun 6 2000
In deze webvox zit een veel nieuwere systeemsoftware, deze had ik al eens geupdate vóórdat hij een telefoon kocht met nummerweergave. Misschien dat dit er iets mee te maken heeft. Heb jij, of iemand anders deze systeem software nog op de PC staan?
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 22:15:
De telefoon die ik gebruikte om het ook met de hand te proberen werkte eerst wel met nummerweergave toen die op een analoge lijn stond maar niet meer toen die achter de webvox werd gezet.

Trouwens dat DTMF werkt wel want als je die code combinaties gaat invoeren en je het # na de pincode toetst hoor je die lange toon.

ik weet niet of dat bij arjanscholl ook zo is?
DTMF werkt ook, ik krijg dezelfde lange tonen bij het instellen via de telefoon.
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 22:30:
Wat je zou kunnen proberen ( mits niet al gedaan ) is het proberen met het toestel ipv software, mischien zit er een buggie in de sofware. dus gewoon met de gebruiksaanwijzing de code's intoetsen.....
Dit heb ik reeds geprobeerd, zonder success.

• Arjan Scholl
Hallo mensen, ik wil nog heel even terug komen op dit topic.

Is hier iemand die de systeemsoftware voor de webvox versie 01.14.17 nog heeft liggen? Of is er iemand die kan zeggen dat het daar absoluut niks mee te maken heeft?

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

wij hadden het eerst ook zo. We hadden 1 telefoon die wel nummerweergave kon, en 1 die het niet kon, maar de nummerweergave werkte niet.

toen deed de telefoon het een keer niet, en kwam er een mannetje van de kpn kijken. toen vroegen we meteen waarom dat niet werkte, toen zei die dat maar 1 van de poorten nummergave kan. en blijkbaar had die knuppel die de eerste keer dat bij ons had aangesloten verkeerd omgedaan...

ik weet neit hoe het bij jou zit, maar misschien dat dit helpt?

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

• Arjan Scholl
elvis84 schreef op 17 January 2003 @ 19:47:
wij hadden het eerst ook zo. We hadden 1 telefoon die wel nummerweergave kon, en 1 die het niet kon, maar de nummerweergave werkte niet.

toen deed de telefoon het een keer niet, en kwam er een mannetje van de kpn kijken. toen vroegen we meteen waarom dat niet werkte, toen zei die dat maar 1 van de poorten nummergave kan. en blijkbaar had die knuppel die de eerste keer dat bij ons had aangesloten verkeerd omgedaan...

ik weet neit hoe het bij jou zit, maar misschien dat dit helpt?
Hmm volgens de handleiding ken de Webvox op beide poorten nummerweergave geven, het gekke is dat als ik de telefoon op de 2e poort aansluit geeneens een kiestoon meer krijg...iemand daar nog een idee voor? :/

Verwijderd

arjanscholl schreef op 17 januari 2003 @ 21:18:
[...]

Hmm volgens de handleiding ken de Webvox op beide poorten nummerweergave geven, het gekke is dat als ik de telefoon op de 2e poort aansluit geeneens een kiestoon meer krijg...iemand daar nog een idee voor? :/
Dat probleem heb ik niet. De KPN heb ik trouwens nog niet te pakken gekregen.

Zal ze maandag bellen. Jullie ook nog geen oplossingen?

Verwijderd

geen blokkering op nummerweergave aangevraagd toevallig??

is het een KPN Telefoon?? geen Siemens/Profoon etc... (deze app. wordt nl niet gegarandseerd)

bel anders ff 0900-8642 (zelfservicelijn)

• JdM

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 18:36:

is het een KPN Telefoon?? geen Siemens/Profoon etc... (deze app. wordt nl niet gegarandseerd)

Als je nou alles ff gelezen had wat er in de draad staat...... dan had je zelf het antwoord al geweten . :)

• Arjan Scholl
Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 18:25:
[...]

Dat probleem heb ik niet. De KPN heb ik trouwens nog niet te pakken gekregen.

Zal ze maandag bellen. Jullie ook nog geen oplossingen?
Misschien doe ik ook wel iets verkeerd, ik heb niet zoveel kaas gegeten van huiscentrales/telefoon aansluitingen etc. Aan deze kant is er nog geen vordering omdat ik simpelweg nog geen tijd heb gehad met de KPN te bellen :/ Dat doe ik morgen even.
Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 18:36:

Het is een profoon telefoon, maar het lijkt mij toch van de gekken dat deze niet zou werken.

[ Voor 1% gewijzigd door Arjan Scholl op 19-01-2003 18:20 . Reden: :S is een smilie op MSN, niet op GoT ]

• JdM

JdM

Humbled

arjanscholl schreef op 19 januari 2003 @ 18:15:
[...]

Het is een profoon telefoon, maar het lijkt mij toch van de gekken dat deze niet zou werken.
ehmm, voor je gaat bellen: kijk eerst even met een losse nummermelder of de nummerweergave het doet (ik had wel verwacht dat je zoiets al geprobeerd had eig)

• Arjan Scholl
Radian schreef op 19 January 2003 @ 20:56:
[...]

ehmm, voor je gaat bellen: kijk eerst even met een losse nummermelder of de nummerweergave het doet (ik had wel verwacht dat je zoiets al geprobeerd had eig)
En hoe kom ik dan weer aan een nummermelder? Ik ben niet van plan zon ding te gaan kopen hoor, en op de pc zie ik het nummer wel dus ik snap het niet?

• JdM

JdM

Humbled

arjanscholl schreef op 19 januari 2003 @ 21:40:
[...]

En hoe kom ik dan weer aan een nummermelder? Ik ben niet van plan zon ding te gaan kopen hoor, en op de pc zie ik het nummer wel dus ik snap het niet?
Dat de nummerweergave via de interne modem doorgegeven wordt staat los van de twee analoge poorten op je webvox.
Als je geen dingen wil uitsluiten, moet je het zelf weten, dan kun je misschien beter KPN bellen en zeggen dat het niet werkt , om er vervolgens achter te komen dat het wel degelijk aan je eigen apparatuur ligt, moet je zelf weten natuurlijk , maar ik vind het niet slim. (Leen desnoods van een kennis een toestel , wat de KPN nummerweergave zeker doorstuurd, scheelt je de kosten van een nummermelder), anyways, kijk maar :)

Verwijderd

Hallo allemala!!

Nou het wachten is beloond met: HELEMAAL NIKS!!

Het probleem zit in de laatste serie webvoxen. Die software is niet goed, en ze hebben de laatste weken erg veel klachten gehad over ditzelfde probleem. Probleem is naar de fabrikant gestuurd en die gaan kijken wat ze eraan kunnen doen.

Een nummermelder los kopen schijnt te moeten werken zeggen ze

Verwijderd

Ik heb zelf ook een ISDN met WebFox. Ik heb een gewoon bureau toestel eraan gehangen met nummerweergave werkt perfect, laatst een profoon dect telefoon met nummerweegave, maar die doet helemaal niets. De profoon werkt wel op een analoge lijn. Ik denk dus eerder dat het aan het profoon toestel ligt

Verwijderd

Dan is het denk ik de combinatie met DECT? Dat de webvox niet met DECT samen werkt. Want het werkt ook niet op een Siemens Gigaset, KPN Malubu 200
Pagina: 1