dynamisch formulier maken

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

• emkedouwe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik wil een formuliertje maken, waar als je dmv een radio button iets selecteerd dat er dan bv een item bij kan komen.

voorbeeld:
Je kan dmv 2 radio-buttons selecteren of je gehuwd of ongehuwd bent. Als je gehuwd hebt geselecteerd, moet er een textfield komen waar je partner gegevens in kan vullen

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Je kunt die textvelden of andere controls hidden zetten, en dan afhankelijk van de keuze maak je ze zichtbaar. (Alhoewel enablen/disablen misschien beter zou zijn).

https://fgheysels.github.io/

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Lees de stickies, want die zijn er niet voor niets!
HTML, JavaScript en Flash topics

eigenlijk geef ik je daar ook weinig kans, maar dit hoort in Webdesign & Graphics.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:41
probeer eens wat te spelen met layers <div></div> en stylesheets (visibility en block)

Icons are overrated

• emkedouwe
whoami schreef op 13 januari 2003 @ 17:29:
Je kunt die textvelden of andere controls hidden zetten, en dan afhankelijk van de keuze maak je ze zichtbaar. (Alhoewel enablen/disablen misschien beter zou zijn).
Maar dan moet de pagina toch opnieuw gesubmit worden als er wat word veranderd ??

Verwijderd

[url=://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/]hotscripts[/url] Daar zijn leuke formuliertjes.

• emkedouwe
drm schreef op 13 January 2003 @ 17:30:
Lees de stickies, want die zijn er niet voor niets!
HTML, JavaScript en Flash topics

eigenlijk geef ik je daar ook weinig kans, maar dit hoort in Webdesign & Graphics.
Ik gebruik PHP, is toch webscript ??

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
emkedouwe schreef op 13 January 2003 @ 17:31:
[...]

Maar dan moet de pagina toch opnieuw gesubmit worden als er wat word veranderd ??

Ja, zeg dat dan dat je het over een webpagina hebt. Je zegt nergens in je topic of titel over welke taal het gaat. het kon even goed over VB, Delphi, whatever gaan.

https://fgheysels.github.io/

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:21

me1299

$ondertitel

hier stond onzin :o

[ Voor 84% gewijzigd door me1299 op 13-01-2003 17:34 ]

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• emkedouwe
whoami schreef op 13 januari 2003 @ 17:32:

[...]

Ja, zeg dat dan dat je het over een webpagina hebt. Je zegt nergens in je topic of titel over welke taal het gaat. het kon even goed over VB, Delphi, whatever gaan.
Sorry... :+

Ik gebruik dus PHP

Verwijderd

emkedouwe schreef op 13 January 2003 @ 17:31:
[...]

niet met DHTML, waarmee dit probleem wel op te lossen is. Persoonlijk ga ik zelf liever voor minder browseronafhankelijke oplossingen -> PHP. Maar ik ging er van uit dat je het met DHTML wilde doen omdat je het over dynamische formulieren had. dmv PHP is dit overigens zo simpel als wat... if() {} elseif() {} else {} meuk, basic dus :)

Maar hoe wil je het nu oplossen, en, wat heb je zelf al gedaan :?

edit: smeerlap, snel posten terwijl ik aan het typen ben he :P

je wilt het dus met PHP. Dan had de thread in /14 moeten blijven, maar zoals ik al zeg, is dit erg basic en zou je thread daar op slot zijn gegaan. Ik plijt dus voor een move naar /14 en dan een slotje :+

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 17:40 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat je php gebruikt om html te produceren wil nog niet zeggen dat je probleem in php geimplementeerd moet worden. Het betreft hier dan ook een html probleem, waar je scripting voor moet gebruiken (javascript bijvoorbeeld). En ja, html en javascript (clientside scripting zeg maar) hoort in W&G, zoals je in de sticky kunt lezen

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• emkedouwe
kan iemand mischien een klein voorbeeldje posten zodat het duidelijker word

Verwijderd

Wat heb je al? :?

De andere helft is een duidelijke omschrijving van wat je bedoelt. Alhoewel een quiz op de tv heel leuk kan zijn, hebben we hier liever een discussie of een goed gesprek. Als we moeten gaan raden wat je bedoelt zorgt dat er alleen maar voor dat je geen antwoord krijgt. Wees niet alleen duidelijk, maar ook nog eens enthousiast! Anderen zullen bereid zijn je te helpen als je laat je laat merken dat je al flink bezig bent geweest, en bereid bent om zelf nog wat te klussen om er iets van te leren.

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Kort samengevat kun je op het moment dat een radiobutton wordt aangeklikt met javascript deze 'event' registreren, en inlezen welke keuze gemaakt is. Aan de hand van die keus kun je dan vanalles laten verschijnen danwel verdwijnen.

Als je wilt weten hoe dit moet, zul je een aantal tutorials moeten zoeken. We gaan het hier niet voor je voordoen in ieder geval.

• emkedouwe
oke ik heb nu dat de textbox visibile word of niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
function disableIt(obj)
{
    obj.style.visibility = "hidden"; 
}
function enableIt(obj)
{
    obj.style.visibility = "visible";
}
// -->
</SCRIPT>

<form action="" method="post">
  <p>Gehuwd: 
    <input type="radio" name="radiobutton" value="radiobutton" onClick="javascript:disableIt(document.forms[0].textfield)"> Nee 
    <input type="radio" name="radiobutton" value="radiobutton" onClick="javascript:enableIt(document.forms[0].textfield)"> Ja<br>
    Partner naam: <input type="text" name="textfield">
    <br>
    <input type="submit" name="Submit" value="Submit">
</form>

Maar nu moet er met de text ervoor precies het zelfde gebeuren. dus dat de hele rij visible word of niet

Kan ik met een label of iets dergelijks werken ??

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:56

Pelle

🚴‍♂️

Hmm, en vanaf hier mag je het zelf uitzoeken. Je hebt genoeg tips gehad :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.