Toon posts:

[c++/win32/n00b] Bitmap klik event

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na veel zweet en tranen (nee geen bloed) heb ik (met de alleraardigste hulp van jullie tweakers) eindelijk een bitmap op mijn dialogje gekregen.

Daar was ik heel blij mee, alleen heb ik daarna de hele dag lopen zoeken naar een manier om een "klik event" er bij te zoeken.

Ik wil dus, dat als iemand op dat plaatje klikt dat er dan wat gebeurt (bijv. MessageBox() of iets dergelijks)

Ik heb alleen geen idee hoe je zoiets aanpakt, hoop dat jullie dat wel weten :P

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

WM_MOUSEDOWN afvangen en coordinaten checken. Je blit zelf een plaatje erop, dus da's geen control of zo dat messages stuurt. Je moet dus de clicks op de form zelf afvangen.

Professionele website nodig?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ik neem aan dat dit aansluit op [rml][ C++/win32] Bitmap in een Dialog[/rml]?

je kan natuurlijk een WM_LBUTTONDOWN opvangen en daarop reageren. Maar misschien is het mooier een owner draw button te maken (zie de docs). Dan hoef je je niet te bemoeien met de daadwerkelijke control, maar krijgt de parent (je dialog dus) de tekenopdrachten van de button, en dan kun je gewoon de BN_CLICKED message gebruiken zoals bij elke button

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.