Toon posts:

[ATA-133 HD] spontaan geformatteerd.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een aantal dagen geleden had ik een aardig probleem met mijn computer. De stroom viel in ons huis uit. Je weet het wel, stoppen enzo. Dat gebeurde toen mijn computer nog volop toeren maakte. Niet echt gezond denk je dan. Maar dat kan geen kwaad. Dus ik weer opstarten....
Verder dan de Bios kwam die niet. Dus proberen en proberen. Voeding bekijken, etc. Neehor het wilde niet echt lukken.
Na enige tijd knoeien bleek dat heel mijn hardeschijf (40 Gb Harddisk 7200tpm ATA-133) helemaal leeg was. Mijn computer was spontaan geformatteerd. Ik wel weer alles gerepareerd >:) Win2k enzo er weer opgeknald...

Maar nu is mijn vraag dus, waarom die HD zo spontaan geformatteerd is? Iemand een idee?

Specs

Intel P4 1,5GHz.
Q-Tec Miditower Systeemkast 300 Watt ATX.
Asus P4B P4 Socket-478 Mainboard.
512 MB DDR PC-266/2100.
40 Gb Harddisk 7200tpm ATA-133.
GeForce 2 Mx-200 64mb agp.
1,44 Mb 3,5" Floppydrive.
Aopen 56x Speed CD-Rom Speler.
Soundblaster Live! 5.1 pci.
Monitor LG 700S 17" .27dpi.

Zat zo te piekeren >:)

• erazer33
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-03 08:33
Waarschijnlijk zijn de Index Tabelen beschadigd......
met bepaalde software(geen id meer hoe het heet) had je de data nog terug kunnen halen

Verwijderd

Draai je W2k met FAT32 of NTFS?

Lijkt mij dat ie op 't ongelukkige moment bezig was met schijven in op een cruciale plek van 't filesystem - iets wat met FAT nogal nare gevolgen kan hebben, met NTFS lijkt 't me wat onwaarschijnlijker.

Of misschien was hij net bezig met schrijven in sector 0? Of wegschrijven van de SMART-log, die schijnt ook daar ergens te zitten.

edit:
T vergeten |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 19:38 ]

Verwijderd

Vermoeidelijk was je computer inderdaad en de FAT tabel bestands indelingen aan het wijzigen toen de stroom er vandoor ging, dit gebeurd soms ook als je met IDE onder win XP aan het hotswapen bent, als je dan op eens een andere er in stop schijft i de FAT tabel van de ene over de andere heen en dan is je data dus ook weg.

Verwijderd

snelle format iig :) wel handig als je je raid set van 200 gig ff formatten wil :)

maar mijn oude IBM kon dat ook, maar dan was het met de stroom er op :/