Oud AT mobo: Reset connector vereist?

Pagina: 1
Acties:

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hooiii

ik heb hier een P200 staan met een PA-2500 mobo (ik heb er verder geen info over) die ik als router wil gaan gebruiken.
nou heb ik een tijdje terug de kabeltjes van de reset connector afgeknipt omdat ik die ergens anders voor wou gebruiken, maar nu start de hele pc niet meer op.
de netwerkkaart ledjes branden wel en de ledjes op het toetsenbord knipperen ook bij het aanzetten maar ik krijg verder geen beeld. kan dit komen doordat het reset connectortje niet aan is gesloten? dit staat niet in de manual vermeld. aan de videokaart ligt het niet want ik heb er al 3 verschillende in geprobeerd.

Verwijderd

da kan niet want dat ding voelt geen aanwezigheid van de switch ik denk dat er iets met de ide setup nie goed is.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:20

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Je hebt ze eraf geknip om ergens anders voor te gebruiken, maar waarvoor dan precies? Mischien heb je iets verkeerd gedaan waardoor er kortsluiting op kwam of zo. Hij kan best opstarten zonder reset switch dus daar moet het niet aan liggen.
Je hebt toch niet de overgebleven draadjes aan elkaar gedraaid he? ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• mjszwo
  • Niet online
iets mis met de IDE setup? kan dat een aanleiding zijn dat ik geen beeld krijg? :?

haha nee om die draadjes zit gewoon een plakbandje zodat ze nergens contact kunnen maken :)
en dat connectortje heb ik aan een fan gezet in een andere PC :)

edit:

heb net voor de zekerheid ook nog een andere monitor gebruikt, maar dat is het ook niet :(

[ Voor 71% gewijzigd door mjszwo op 13-01-2003 17:35 ]

• mjszwo
  • Niet online
kan het er ook aan liggen dat ik de kabel die naar de powerknop gaat heb doorgeknipt en die 2 draden daarvan met elkaar heb verbonden? ik heb dus geen powerknop, ik moet hem uitzetten met de stekker uit het stopcontact.

ik snap echt niet meer waar het aan kan liggen, ik heb geen enkele instelling veranderd, alleen een 'bijgewerkte' voeding dan en geen LED/Power/Reset connectortjes

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

het lijkt me heel waarschijnlijk dat het daar inderdaad aan ligt, als je namelijk de "aan" knop indrukt maakt de knop even sluiting en dan springt de voeding aan, als hij constant sluiting maakt dan heb je idd kans dat het niet werkt, ik zou zeggen check alles wat je hebt verandert in de pc, daar moet het dan ergens liggen, maar die power knop lijkt me heel waarschijnlijk.

Canon Digital Ixus V3

• mjszwo
  • Niet online
dan ga ik weer effe met kroonsteentjes spelen :P

ik laat het wel weten of dat het problem was

• mjszwo
  • Niet online
ik heb de powerswitch er weer aangezet maar nog steeds geen beeld :(

ik heb er net een speakertje in gehangen om te kijken of hij rare geluiden maakt ofzo maar dat doet ie ook niet

ook een andere CPU erin gegooit maar dat is het ook niet :(

andere simm-etjes erin heeft ook geen effect :(

denk dat het mobo kapot is gegaan ofzo

[ Voor 79% gewijzigd door mjszwo op 13-01-2003 19:36 ]

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

RawPeanut schreef op 13 January 2003 @ 18:28:
het lijkt me heel waarschijnlijk dat het daar inderdaad aan ligt, als je namelijk de "aan" knop indrukt maakt de knop even sluiting en dan springt de voeding aan, als hij constant sluiting maakt dan heb je idd kans dat het niet werkt, ik zou zeggen check alles wat je hebt verandert in de pc, daar moet het dan ergens liggen, maar die power knop lijkt me heel waarschijnlijk.
Dat lijkt mij niet erg waarschijnlijk, volgens mij heeft een p200 nog een gewoon AT voeding en geen ATX. als het at voeding is moet hij gewoon worden doorverbonden. Daarnaast start het systeem wel op, denk dat er toevallig meer aan de hand is en het nite zo veel met die kabeltjes te maken heeft

• mjszwo
  • Niet online
ik denk ook dat er meer aan de hand is, maar wat? er is in de tussentijd niets gebeurd met die pc, alleen 2 maanden uit gestaan. en die kabeltjes dan die ik afgeknipt heb.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:20

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Of er is iets mis gegaan bij het knippen van die kabels...
Topicstarter: Probeer even na te gaan wat je allemaal precies hebt verandert. De eerste keer had je het alleen over je resetknopje, en nu ineens ook de powerdraadjes. En heb je een atx of een at moederbord? Ik kon het met google niet vinden...

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• mjszwo
  • Niet online
nou ik heb qua configuratie niets aan die pc veranderd, alleen het resetconnectortje afgeknipt, maar daar zou hij ook zonder mee moeten draaien.
en die powerkabels zijn op dit moment gewoon standaard, zit alleen een kroonsteentje tussen. en het mobo is een AT mobo, zoals in de topictitel staat.

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-08 21:53
em, een AT heeft geen power-switch aansluiting op het mobo. Dat gebeurd normaal in de voeding zelf! Wat heb je dan wel doorgeknipt als het niet de power-switch is? :)

• mjszwo
  • Niet online
nee uit deze AT voeding loopt een zwarte dikke kabel naar de voorkant van de kast en aan die kabel zit het aan/uit knopje van de pc. en die kabel had ik doorgeknipt maar dat is nu weer normaal.

• born2tweak
die dikke zwarte kabel is wel een 220 v. kabeltje he? dat je dat even in de gaten houdt! >:)

Misschien heb je die niet zo netjes afgewerkt en heeft ie kortsluiting gemaakt? Want dan kon het wel eens afgelopen zijn met je mobo... :9

• mjszwo
  • Niet online
i know, maarreh kortsluiting maakt ie niet lijkt me want ik heb het zo netjes mogelijk gedaan

• born2tweak
heb je al geprobeerd de cmos te wissen? dan komt ie weer met de fabrieksinstellingen. het kan zijn dat je batterij een beetje leeg begint te raken of dat je bios het opstarten met de stekker gewoon niet zo leuk vindt.

• mjszwo
  • Niet online
opstarten doe ik dus weer gewoon met de aan/uit knop. en hoelang duurt het ook alweer voordat de cmos gereset is als je de batterij eruit hebt? (zit namelijk geen reset cmos jumper op het mobo)

• born2tweak
hmm, bij mij zo'n 10 sec. maar als je ff een paar minuten wacht, dan moet dat goed zijn.
ik zou er in ieder geval ook een goede aan-uit schakelaar op zetten, omdat dat toch wel ff 220 is, en andere onderdelen in de pc vinden het meestal niet zo lekker om 220 te krijgen! :9

• mjszwo
  • Niet online
okeej ik heb de batterij er 10 minuten uit gelaten maar nog steeds geen beeld :(

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

MrBlackfly schreef op 13 January 2003 @ 20:50:
okeej ik heb de batterij er 10 minuten uit gelaten maar nog steeds geen beeld :(
moederbord/processor/geheugen lijkt dan dus defect te zijn. Misschien iets statisch geladen en daardoor de geest gegeven?

• dion_b
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Punt 1:

Er bestaat geen FIC PA-2500 :o

Zeker dat je geen PA-2005 bedoelt (AT, Via VP chipset) :?

Punt 2:
Die 'reset kabels' waar je het over had waren de hoofd powerkabels van je PC, waar bij AT de netspanning over gaat. IMHO heb je de boel geroosterd toen je die doorknipte :/

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Punt 2:
Die 'reset kabels' waar je het over had waren de hoofd powerkabels van je PC, waar bij AT de netspanning over gaat. IMHO heb je de boel geroosterd toen je die doorknipte :/
Dat zal wel meevallen, hij heeft nl 2 kabels doorgeknipt, nl zowel de power als de reset. De resetknop heeft hij verwijderd en de power doorverbonden. Dat zou geen probleem mogen zijn, immers dat doet de schakelaar op een AT kast zelf ook.

Draait de ventilator van de voeding? Heb je een speaker aangesloten?

• robbertb
  • Niet online

robbertb

winter

Dit vraagt om wat screenshots, maak es wat screenshots dan is het duidelijker wat je hebt uitgespookt :) Maar anders blijf ik bij me post hiervoor :(

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:24
PSU schakelt met 4 draden, heb je die ook alle 4 op de juiste manier verbonden?

Verwijderd

probeer eens aan te zetten met een normale powerknop. en een goed werkende resetswitch. van een andere kast bijvoorbeeld (die heb je want anders kon je dit topic niet openen)

als die dan wel goed opnieuw opstart dan weet je dat je gewoon verkeerd geknipt/aangesloten hebt.,

• mjszwo
  • Niet online
ik ben het met hezik eens, het zou gewoon moeten werken. de fan draait gewoon en er is een speaker aangesloten alleen komt er geen geluid uit.

en wat JGC zegt, ik heb wel een andere voeding gehad die had wel 4 draden, maar deze voeding heb ik uit een Compaq Deskpro2000 gesloopt en die heeft maar 2 draden.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:24
Heeft ie altijd met die specifieke voeding gewerkt? Kan zijn dat Compaq zonodig de draadjes weer moet verleggen :X

• mjszwo
  • Niet online
hij heeft het met deze voeding gedaan ja. maar waarvoor zijn die 2 extra draden dan? 2 draden voor de stroom kan ik inkomen, maar die andere 2?

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07-2025
Een powerswitch met 4 draden (2 blauwe en 2 bruine) is om de Fase en de nul te schakelen.
Hiermee wordt de complete voeding spanningsloos gemaakt.
Heb hier een paar van die AT voedingen met zulke schakelaars eraan.

[ Voor 20% gewijzigd door ^Ripper op 14-01-2003 20:01 ]

• mjszwo
  • Niet online
en als een voeding dan 2 draden heeft? dan werkt het niet ofzo? ik begin eerlijk gezegt te twijfelen of hij het met deze voeding heeft gedaan, ik herinner me opeens dat ik een andere voeding had weggegeven en deze erin heb gebouwd. misschien is dat het probleem dan?
Pagina: 1