[VB6] Hele lange strings

Pagina: 1
Acties:

• $tranger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 01:15
Ik ben nu een tijdje bezig met een soort SMTP server in VB6. Een van de dingen die het systeem doet is het mailtje uitpluizen en alle parts splitsen. Dit werkt nu allemaal prima, maar helaas begint de hele puinhoop op het moment dat er een attachment van groter dan zo'n 2Mb bij zit. Processor usage loopt op tot 100%, NT is het zat en sluit het programma af. Maar wat kun je hier tegen doen, manuals, search, MSDN, niks is te vinden over dit item. Iemand die enige idee heeft wat te doen? Misschien de parts tijdelijk naar een bestand schrijven, een extern dll'tje api'tje wat andere types ondersteund, ik weet niet waar ik het moet zoeken.

Verwijderd

misschien even wat code enzow......

• $tranger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 01:15
Heeft weinig zin, de code is vrij simpel en erg lang, het enige wat misschien nog belangrijk te vermelden is, is dat het door een extern component gaat (OCX, Mime Wizzard geheten) en dit component splits ook de parts op voor mij en dit schijnt nogal onnodig veel geheugen te kosten.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

voor in jouw geval: Strings evil, pointers good!

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 01:04

ZaZ

Tweakers abonnee

dusty schreef op 13 January 2003 @ 18:08:
voor in jouw geval: Strings evil, pointers good!
Tsja daar heeft ie niet echt veel aan he?

Hoe dan ook.....
Probeer eens die string in delen in te lezen in zgn 'chunks'.
Dat is allemaal met redelijk simpele code heel goed te doen.

Lekker op de bank

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-08 19:16

Gerco

Professional Newbie

Ik denk dat het in jouw geval het beste zou zijn om met byte arrays te werken. Zodra je wat data binnenkrijgt vergroot je je byte array (als het niet groot genoeg is) en gooi je de data erbij. Op die manier zou je gigabytes geheugen moeten kunnen aanspreken (maar misschien heeft VB nog 1 of andere limiet op de grootte van een array).

Je zult dan alleen wel zelf die componenten moeten splitsen, maar mime is niet zo ingewikkeld, dat lukt heus wel.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Pagina: 1