Toon posts:

[MorpH3uS] geen beeld met agp kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

sinds mijn nieuwe moederbord krijg ik mn AGP videokaart niet aan de praat. In het begin kon ik nog wel in windows komen. Maar als hij dan bijna klaar was met installeren(want hij vond em wel) kreeg ik zwart scherm. Als ik dan op nieuw start loopt ie vast bij het opstarten van Win2000. Ik heb geprobeert em in de bios op 2X te zetten maar dat hielp niet ik heb van nvidea de detenator drivers geinstalleeert maar dat hielp ook niet. Als ik nu mn computer opstart met AGP kaart krijg ik helemaal geen scherm. Wie kan mij helpen, bestaan er programma's om te testen of mn agp slot het nog wel doet??

Alvast bedankt

Systeem:

Asus A7V333-X
duron 1300
128 ddr 2100
tnt2 pro nvidea

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

nvidea = NVIDIA :)

Maar klinkt beetje erg als rotte videokaart :? Heb je toevallig geen kaartje om mee te testen ofzo :) ?

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 kaarten geprobeert die NVIDIA dan en een SiS kaartje van 32mb. Allebei de keren gaf ie geen beeld

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:24

-ET-

Phone Home

het lijkt er een beetje op dat je AGP slot een beetje om zeep is. Probeer eens te booten met een pci kaartje als die voorhanden is.

Verwijderd

Topicstarter
dat lukt wel maar als ik pci en agp allebei in mn comp heb zitten start ie nie op ook als ik in de bios heb ingesteld dat de pci voor de agp moet

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 09:29

DSK

boeiend...

Misschien ligt je probleem wel helemaal niet bij je videokaart... Als hij met 2 verschillende kaarten niet werkt..

Blog (Linux-related)

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-08 10:11
Heb ooit eens een Jaton moederbord gehad in combinatie met een voodoo kaart, precies hetzelfde probleem.
In het begin werkt het na een tijdje niet. Hoe vaker je de computer opnieuw opstart hoe sneller het scherm weer zwart werd. Ik dacht toen dat de videokaart, of mb overleden was (hoewel dat mb en kaart nieuw waren)

Ik dus de videokaart ruilen en thuis weer vol goede moed aan de slag en wat denk je? Ja hetzelfde probleem weer. Ik vervolgens in de computer van mijn pa de voodoo kaart geprobeerd en het ding werkt perfect!!

Nu had ik het geluk dat pa het wel een leuke videokaart vond, dus hij kon gewoon blijven zitten daar. (had nog een hercules kaartje 8 mb liggen werkte ook niet)
Ben ik naar de winkel gegaan en een tnt2 32mb m64 gekocht en die werkte wel!

Blijkt dus dat het AGP slot gewoon niet de videokaart slikt (in ieder geval niet de voodoo en de hercules), misschien ook jouw probleem. Probeer de videokaart anders eens in een ander systeem als dit mogelijk is.

Het kan natuurlijk ook nog dat 1 van de twee gewoon overleden is. Je kunt natuurlijk ook je computer onder je arm nemen en naar de winkel gaan waar je hem hebt gekocht. Misschien kunnen die even een ander kaartje proberen, of jouw kaart in combinatie met een moederbord van de winkel.

succes!

mcb1

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik dat maar ga doen maar weet iemand of er ook programma's zijn om te testen of je slot het doet??

Verwijderd

Die zijn er (volgens mij) niet.
Pagina: 1