Toon posts:

Email delen op twee pc's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een vraagje ik heb twee pc's op een router zitten.
Ene pc draait op xp ander op 98 se.
Nu is mij vraag hoe kan ik mij email lezen op beide pc's?
Want als ik met de ene pc email ophaal dan is de server leeg en kan ik
die zelfde email niet op de andere pc lezen?
Ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegt mij probleem.

Thanks

checkie

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 14:09
Je kunt 1 pc zo instellen dat ie de mail op server laat staan, en op de andere pc wel de mail van de server laten verwijderen.

Niet echt een geweldige oplossing maar werkt wel.

Verwijderd

Topicstarter
En hoe doe ik dit?

Checkie

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2025

insanity-

Elite

Zonder een eigen mailserver krijg je dat niet voor elkaar. Je zult iets met Exchange server moeten gaan doen wil je zeg maar 'database' met mail hebben waarin je op 2 pc's kunt muteren.. Ik heb al eens geprobeerd om dat via shares te doen maar dat gaat niet werken. :)

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
In Outlook Express:
Tools -> Accounts
Ga naar de Mail tab.
Klik op properties van je mail account.
Ga naar de Advanced tab.
Onder het kopje Delivery je juiste instellingen kiezen.

Daar kan je instellen dat de clients de messages op de server moeten laten staan voor een X aantal dagen en nog wat dingen die je kunnen helpen.

Anders zal je met een e-mail server aan de gang moeten en dat is niet zo makkelijk/handig met MS Exchange.

[ Voor 42% gewijzigd door TweakerNummer op 13-01-2003 17:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
ga het even proberen thanks!!

Checkie

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:21
In outlook (97 volgens mij) is er ook en optie dat je hem installeerd voor een werkomgeving, je kunt dan een netwerkpad aangeven waar je je mail opgeslagen wilt hebben....

Stel dus 1pc zo in dat hij de mail lokaal opslaat (in oa een .pst bestand) en share die map.
geef dan op pc2 aan dat je je mail wilt opslaat in een netwerkshare (waar pc1 ook z'n mail opslaat)
(dus dat kan wel insanity)
Je moet alleen wel pc1 aan hebben staan om overal je mail te lezen, na je topic toch ff goed gelezen te hebben is wil je dit niet, en dan is de enige oplossing een pc die altijd aan staat dus dan kun je net zo goed een server opzetten.
De makkelijkste is de oplossing van tweaker#

[ Voor 12% gewijzigd door Evos op 13-01-2003 17:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
het werkt wel ok.
Nog edankt allemaal!!

Modbreak
Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.Zie hier waarom niet.

[ Voor 74% gewijzigd door Koffie op 13-01-2003 17:50 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

Checkie, lees ook ff de Faq van GoT, wij tweakers groeten elkaar namelijk permanent ;) (dat "groetjes, checkie" is dus wel aardig van je maar dat hoeft dus niet)

Verwijderd

fastbal schreef op 13 January 2003 @ 17:10:
In outlook (97 volgens mij) is er ook en optie dat je hem installeerd voor een werkomgeving, je kunt dan een netwerkpad aangeven waar je je mail opgeslagen wilt hebben....
Bovenstaande werkt in alle outlook versies hoor :). Echter je kan een pst maar 1x tegelijk geopend hebben. Je kan outlook dus maar op 1 pc geopend hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 17:23 ]

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:21
Daar had ik nog niet aan gedacht, dat kom je nl niet tegen als je gebruikers niet meer dan 1 keer kunnen inloggen op 't netwerk........ :-)

Verwijderd

kijk even op

http://members.home.nl/dennis0495/

in het tekst document staat over email lezen op andere pc's dit stond op de site van @ home
Pagina: 1