Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Automatische Fan Controller

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

• CPZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Wie weet of er een Fan Controller is die de snelheid van de Fan's automatisch verhoogt op het moment dat de temperatuur stijgt. Ik heb allerlei Fan controllers gevonden maar dan moet je handmatig de Fan's bij stellen en ze geven alleen een alarm als de temp. te hoog word. Het moet toch mogelijk om zijn zoiets te maken, de meeste desktops van Dell of Compaq hebben zoiets al jaren. Temp omhoog fan harder draaien, Temp naar beneden Fan langzamer draaien. Ik ben al opzoek geweest maar kom steeds uit op van die handmatige dingen en dat wil ik niet. Ik wel zelf de min. en max. temp kunnen instellen. Voor de extra veiligheid zou er ook een alarm met eventueel autopoweroff in mogen zitten.
Wie o Wie weet hier meer van.

Een ouwe doos met scharatel aandrijving !!

Verwijderd

Ikke weet hier meer van moet je gewoon ff SpeedFan downen en bij instellingen ff automatic fan speed aanklikken. (Searchen helpt ook BTW) :7

• SetsunaKaede
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-07-2024

SetsunaKaede

Ing.Dr.Prof.Onz.In

ik ben bang dat je niet goed genoeg hebt gezocht... zelfs vorige week nog was er een topic dat hierover ging, als je ff een dag of 5 terug gaat kijken naar het topic "fanbus schema, waarom geen fanmate" staan daar schema's. Suc6

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 08:01
Bij conrad kan je die dingen volgens mij wel bestelle
www.conrad.nl

zal ff kijken of k m kan vinden

• SetsunaKaede
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-07-2024

SetsunaKaede

Ing.Dr.Prof.Onz.In

owkee, ik moest er zelf ook nog ff wezen, dus hier het linkje:
Fanbus, waarom geen fanmate schemas

• Smackers
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Athlon Xp 1700+, Soyo Dragon Plus, 512 MB ddr, Radeon 8500

• CPZ
Fire_Bird schreef op 13 January 2003 @ 16:55:
Bij conrad kan je die dingen volgens mij wel bestelle
www.conrad.nl

zal ff kijken of k m kan vinden
Dit is wat ik zoek PC TEMPERATUURCONTROLLER Artikelnr.: 998834 - 89 bij Conrad gevonden. Een Controller die hardwarematig werkt. Zou je in plaats van 2 4 Fan's of meer kunnen aansluiten. Ik heb het pdftje gedowload maar daar staat niet erg veel in. Iemand suggeties.

• Smackers
  • Niet online
CPZ schreef op 13 januari 2003 @ 17:31:
[...]

Dit is wat ik zoek PC TEMPERATUURCONTROLLER Artikelnr.: 998834 - 89 bij Conrad gevonden. Een Controller die hardwarematig werkt. Zou je in plaats van 2 4 Fan's of meer kunnen aansluiten. Ik heb het pdftje gedowload maar daar staat niet erg veel in. Iemand suggeties.
Alleen jammer dat deze geen RPM control heeft...

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22
kun je heel erg simpel zelf maken ...

3 onderdelen als ik me niet vergis

edit ===

4 dan :P

http://www.webx.dk/oz2cpu/pcmod/fan-reg.htm

[ Voor 30% gewijzigd door Sine op 13-01-2003 17:43 ]

Repareren doe je zo.

• CPZ
Smackers schreef op 13 January 2003 @ 17:36:
[...]

Alleen jammer dat deze geen RPM control heeft...
Scherpe opmerking ik wil wel graag RPM control.
Dus nog even samenvatten ik zoek een hardware matige Fan Controller die de Fan's automatisch sneller of langzamer laat draaien afhakelijk van de vooraf ingestelde temperatuur. Het liefts een kant en klaar oplossing omdat ik wel handig ben maar van sommige schema's geen moer snap en een zelfbouw ding word nooit zo mooi en kost een hoop tijd en tijd is geld.

• Smackers
  • Niet online
CPZ schreef op 13 January 2003 @ 18:03:
[...]

Dus nog even samenvatten ik zoek een hardware matige Fan Controller die de Fan's automatisch sneller of langzamer laat draaien afhakelijk van de vooraf ingestelde temperatuur. Het liefts een kant en klaar oplossing omdat ik wel handig ben maar van sommige schema's geen moer snap en een zelfbouw ding word nooit zo mooi en kost een hoop tijd en tijd is geld.
Dan wil ik je toch nogmaals op deze wijzen: http://www.crystalfontz.com/products/633/index.html

Deze heeft alles wat je vraag. Hij is alleen wat duur....

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:21

Silentpuma

To much mind...

(jarig!)
Loopt nog een topic over, kijk hier:
Fan controller: hardware-matig+temp. controlled

Use the Search Luke...

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-11 19:33

Diamon

The Weird One

Euhmmm, ik heb eventueel wel een schema voor je, en zelfs een kant en klaar ets schema.
Deze fan-controller voelt naar de huidige temp, en past ahv deze gegevens de snelheid aan.

And The Only One

Verwijderd

Of neem een Xtreme Baybus :9

Verwijderd

CPZ schreef op 13 januari 2003 @ 18:03:
[...]

ik heb dat ding en is in princiepe wel aardig maar je word wel een beetje gek van het aan en uit gaan van je fans

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.