G4 sneller dan Intel/AMD?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ddofborg
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-02 09:52
Ff een vraagje... ik heb laatst gehoord, dat G4 processoren 2-3 keer sneller zijn dan Intel/AMD processoren (ik weet niet op welke manier float/inter berekeningen of iets anders)...
Maar weet iemand hoe het echt zit? Een link naar vergelijking?

Bedankt,
DD

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Nou heb geen link voor je, maar, ik zeg je dit, het klopt!!!!!

Alleen zijn deze processoren erg duur en daarom hoor je minder over dan Intel en AMD(de wat goedkopere processoren).

Hoe het zit kan iemand anders je beter uitleggen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Qman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2021

Qman

Tha Lup

De G4 is wel degelijk sneller. Echter draait niet als een P3 of Athlon qua structuur. Dus wel sneller, maar als je hem (als dat technisch mogelijk zou zijn) in een P3 (of Athlon) systeem zou hangen, dan merk je niets, omdat de extra kracht niet in prestaties wordt omgezet. Daarnaast zijn ze rete-duur en draait er natuurlijk alleen maar MacOS op, dus is het niet interessant voor iemand thuis. Hooguit voor grafische shit kan het baat hebben.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De G4 is iets sneller (ca 10%). De 2-3 keer haal je alleen bij apps die zwaar geoptimaliseerd zijn voor Altivec. Bij SSE vs Altivec is het verschil al weer veel kleiner.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> De G4 is wel degelijk sneller. Echter draait niet als een P3 of Athlon qua structuur. Dus wel sneller, maar als je hem (als dat technisch mogelijk zou zijn) in een P3 (of Athlon) systeem zou hangen, dan merk je niets, omdat de extra kracht niet in prestaties wordt omgezet. [/quote]Ik weet niet wat je daar mee wil zeggen, maar qua I/O en geheugenbandbreedte zijn de Macs nog slechter dan x86 PC's. G4's hebben een bus van maar 100MHz, terwijl 'wij' inmiddels op 266MHz zitten. Vroeger hadden Macs standaard SCSI waardoor ze daar nog iets sneller zouden kunnen zijn, maar tegenwoordig zit er op de standaard modellen allemaal IDE spul.

Verwijderd

For you information. Je kunt ook Linux op die G4 bakken draaien. Sterker nog. Hun nieuwste OS (OSX) is een Linux OS.
Alleen de G4's zijn duur omdat ze toch iets moeilijker te bouwen zijn dat gedacht werd. Enne, hogere kloksnelheden lukt ze nog niet zo erg goed.

Maar het verschil tussen Mac en PC is lang niet zo groot als je zou denken. D'r zijn zat programma's voor de Mac, helemaal als je een softwarematige PC emuleert waar gewoon windows 9x op draait, en nog sneller dan de gemiddelde P166.

• f1r3b4ll
  • Laatst online: 31-08 12:27
sneller???? hangt inderdaad helemaal af van de software!

[kwijlmode]
draai maar es een koetje op een G4 ;-)))
[/kwijlmode]

check deze URL maar es:

www.teamanandtech.com/speed.asp

suc6 met je G4, als je tenminste VEEELL poen hebt!!!!

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

Verwijderd

Wij hebben een reclame bedrijf .. en we werken dus met mac's ... we hebben thuis een Cube staan .. 450Mhz en die is dus vreed sneller als mijn athlon 800 ... Maar vooral in photoshop enz. (zoals al gezegt werd omdat hij daar voor geoptimaliseerd is)

• f1r3b4ll
  • Laatst online: 31-08 12:27
hmmm.... die cube, dat is toch zo'n brak geval, steeds vastlopers en vage errrors???

of komt dat door die MacOS X beta???

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 22:21 schreef sp_strikwerda het volgende:
hmmm.... die cube, dat is toch zo'n brak geval, steeds vastlopers en vage errrors???

of komt dat door die MacOS X beta???[/quote]Ik heb nog nooit (effe pa vragen) ook nog nooit een vast loper gehad ... staat hier ook pas 3 maandjes en er zit OS9 op dacht ik ...

dus zal wel aan je OS liggen ja

Verwijderd

Ach die G4 is best stabiel, alleen mij te duur...

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:29

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 02:52 schreef fuse het volgende:
For you information. Je kunt ook Linux op die G4 bakken draaien. Sterker nog. Hun nieuwste OS (OSX) is een Linux OS.[/quote]MacOS-X is een BSD geloof ik , gebaseerd op het mach kernel. niks linux dus. het is wel een UNIX.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Pagina: 1