Toon posts:

PC booten via internet

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het id mn pc volledig remote te beheren via internet. Mijn wens is dan ook mn pc vanaf internet te booten. Ik heb zelf een edimax router die (natuurlijk) altijd aanstaat. Dus eigenlijk zou die het commando moeten geven aan mn pc dat hij moet booten. Dat moet volgens mij de enige manier zijn.
Dus ik zou via internet mn router moeten bereiken via telnet. Maar hoe verder?
Iemand enig id?

Mvg
Niels

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Ja kan, maar jouw vraag past beter in NT :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
waarom, dit is toch een ECHT netwerk topic zou ik zo zeggen

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zorg er eerst maar voor dat je een netwerkkaart en moederbord hebben die WOL ondersteunen.
WOL = Wake On Lan.
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 16:02:
waarom, dit is toch een ECHT netwerk topic zou ik zo zeggen
Alleen niet professional :+
Traag schreef op 13 January 2003 @ 16:01:
Ja kan, maar jouw vraag past beter in NT :)
Zie je mail.

[ Voor 69% gewijzigd door jadjong op 13-01-2003 16:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik al, ik kan em al via het netwerk booten, maar niet via internet

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 16:06 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat doet dit in vredesnaam in PNS :?

Move PNS > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
de moderator heeft em zelf verplaatst van professional naar PNS, maar waarom naar NT, daar heeft het toch helemaal niet mee te maken? Wie zegt dat ik NT run?

• Arno
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 16:20:
de moderator heeft em zelf verplaatst van professional naar PNS, maar waarom naar NT, daar heeft het toch helemaal niet mee te maken? Wie zegt dat ik NT run?
8)7

Het forum NT staat voor Network Troubleshooting, dus het topic past hier perfect :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

een vpn servertje in't netwerk zetten en dan vandaaruit wollen :p

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 16:20:
nt = network troubleshooting
nt != windows nt

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Verwijderd

je zou natuurlijk ook altijd je pc kunnen laten aanstaan maar da's nogal omslachtig :+

Verwijderd

Topicstarter
Oeps...! foutje. Anyway nu staat ie goed. En nee, ik wil geen pc aan laten staan of een ander iets. Mn edimax router moet het commando geven dat hij moet booten. Ik kan vanaf inet in mn router komen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 16:29:
Oeps...! foutje. Anyway nu staat ie goed. En nee, ik wil geen pc aan laten staan of een ander iets. Mn edimax router moet het commando geven dat hij moet booten. Ik kan vanaf inet in mn router komen.
Lijkt me niet gemakkelijk, maar als je al vanaf het inet op één of andere command line kunt van je router, en daar draait bvb één of andere embedded linux op is het wel mogelijk, maar dan moet je het os dat op die router draait wel erg goed kennen... Volgens mij is er geen beginnen aan.

Verwijderd

Topicstarter
ik zou toch een script in mn router kunnen schrijven dat de pc laat opstarten zodra ik dat aanroep?

• DynaMikeY
  • Laatst online: 18-08 10:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Je router moet dus een 'magic packet' kunnen sturen naar het MAC adres van je netwerkkaart. Kan je router een Perl script runnen? Dan zou je hier eens kunnen kijken:

http://www.securiteam.com...ased__WakeUp_on_Lan_.html

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

met WOL start je pc toch op zodra je m aanroept :\

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Beetje Google-en levert dit.
Kwestie van eenvoudig portmappen, lijkt me

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1