Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
Ik ga ff voor je kijken
bedankt!Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 15:54:
Vrij duidelijk dat je mx gebruikt; 5 had nl. geen shared objects......
Ik ga ff voor je kijken
ik wist dat 5 geen SO had, maar ik heb het overbodige al verwijdert
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
Eerst moet je elke radiobutton in beide groepen de 'data' property zetten....ik heb ze even van 1 tot 5 per groep gezet.
Daarna doe je dit op de _root AS.
1
2
3
4
5
6
| // Open the shared object and retrieve the data. var mySO = SharedObject.getLocal("save"); datum.text = mySO.data.datum; radioGroup1.setValue(mySO.data.rg1); radioGroup2.setValue(mySO.data.rg2); |
en dit bij bewaar:
1
2
3
4
5
6
7
| on(release) { // save data from form field. mySO.data.datum = datum.text; mySO.data.rg1 = radioGroup1.getValue(); mySO.data.rg2 = radioGroup2.getValue(); } |
bedankt!Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 16:03:
ok: om je probleempje op te lossen:
enige probleem is dat wanneer je een bepaalde keuze opslaat, de laatste keuze steeds wordt geladen wanneer je het formulier weer opent...
weet je hoe dan kan?
edit: misschien beginnersvragen, maar ik heb weinig ervaring met actionscript...
ik ben het wel van plan te leren, maar ik moet dit probleem binnen een korte tijd hebben opgelost, dus kan ik hulp nog ff goed gebruiken
[ Voor 28% gewijzigd door Mooody op 13-01-2003 16:12 ]
met 'laatste keuze' bedoelde ik 'de laatste (5e) radiobutton'Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 16:12:
Erm, is dat niet de bedoeling van opslaan? Leg eens iets duidelijker uit?
hieronder wat ik precies wil:
wanneer je een bepaalde keuze (bijv. de 3e radiobutton) hebt ingevoerd, moet je deze kunnen opslaan, zodat wanneer je de flash sluit en weer opent je gegeven keuze weer wordt weergegeven...
deze kun je dan weer evt. aanpassen (bijv. 4e radiobutton kiezen) en opslaan, zodat de volgende keer wanneer je de flash weer opent, de 4e button is geselecteert...
[ Voor 9% gewijzigd door Mooody op 13-01-2003 16:16 ]
Verwijderd
Dat doet ie na de wijzigingen die ik je hierboven heb laten zien....Mooooody schreef op 13 January 2003 @ 16:15:
[...]
met 'laatste keuze' bedoelde ik 'de laatste (5e) radiobutton'
hieronder wat ik precies wil:
wanneer je een bepaalde keuze (bijv. de 3e radiobutton) hebt ingevoerd, moet je deze kunnen opslaan, zodat wanneer je de flash sluit en weer opent je gegeven keuze weer wordt weergegeven...
deze kun je dan weer evt. aanpassen (bijv. 4e radiobutton kiezen) en opslaan, zodat de volgende keer wanneer je de flash weer opent, de 4e button is geselecteert...
sorry, maar hij doet het niet...Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 16:17:
[...]
Dat doet ie na de wijzigingen die ik je hierboven heb laten zien....
misschien heb ik de properties (parameters) verkeerd staan?
per button in groep 1 moet de GroupName 'RadioGroup1' zijn en de data naam 'rg1' toch?
de componentnaam is toch niet van belang in dit geval?
[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 13-01-2003 17:05 ]
Verwijderd
Radiobuttons hebben een groupname en per individuele radiobutton in die group moeten ze een andere data hebben
Dus je hebt 2 groepen, met daarin buttons met data=1, data=2..etc
De data moet dus anders zijn per button.
dus met jou voorbeeld kan je de groep namen houden en per button in de groep 1 tot en met 5.