[Thin Client] Multiplier en FSB instellingen NCD Thinstar300

Pagina: 1
Acties:

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
Hiervoor mij staat een NCD Thinstar 300 met een 133Mhz pentium cpu, daar heb ik nu een 166Mhz in gezet. Echter blijft ie dat ding ook als 133 zien. Oké er zal wel ergens iets aangepast moeten worden in de FSB/MP instellingen.... maar waar?

Er zit een soort van bios setup in dat ding, maar die heeft alleen betrekking op muis/beeldscherm/netwerk/audio instellingen. Ooit ben ik per ongeluk een keer in een soort dos-look-alike scherm terecht gekomen bij het booten, ik leunde per ongeluk op het keyboard. Daar zaten ook diverse setup mogelijkheden, misschien ook wel wat ik zoek. Op het mobo zelf zitten verder geen jumpers en dipswitches.

Waarschijnlijk overbodig: het os is Windows CE, 32MB ram, 2MB S3 Trio Onboard, 8MB Flash.....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat zou je eigenlijk met de ouderwetse jumpers moeten doen.. FSB/MP instellingen in de BIOS zijn pas mogelijk gemaakt sinds de PII-tijd :)

Maar ik kan ook nergens terugvinden of je überhaupt de FSB/MP kan instellen op zo'n terminal. Het lijkt me of ze fabriek-af zijn ingebakken op de moederbord. In dit geval is het dan een gevalletje pech.

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 13-01-2003 15:52 ]

• Eindbaas
En al die pdfjes die ik met Google vind maken me ook niet echt wijzer. Maar hoe ik in die setup(die text based dus) schermen wil ik ook erg graag weten. Dat het jumperless is stond ik ook al van te kijken.... vreemd voor een socket7 mobo.

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik heb net eens een beetje naar onze wyse terminals gekeken, maar bij deze kan ik ook niks veranderen :/
Ik denk dat je het alleen maar met een firmware flash kunt doen, ik zie echter bij wyse geen optie staan voor verschillende firmware versies.

Waarvoor heb je eigenlijk een CPU upgrade nodig bij een Thinclient?

• Eindbaas
echt nodig is het niet, maar een beetje extra snelheid is wel leuk natuurlijk. Ik heb ook nog ergens een 233Mhz pentium liggen en die zou ik erook nog op kunnen zetten natuurlijk. En dan nog proberen een mooie overclock eruit te slepen :)