2 files in c:\ van 500+ mb (Windows XP)

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• Klaauw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-08 10:45
Beste Tweakers,

Waarschijnlijk een makkelijk vraagie, maar ik kom er toch niet uit. Ik heb 2 verborgen bestanden in m'n c:\ dir. Deze bestanden zijn systeembestanden en zijn respectievelijk 523mb en 768mb. Nogal groot dus. De namen zijn: hiberfil en pagefile. Weet iemand hoe ik deze bestanden t beste kan verwijderen of zo klein mogelijk kan maken. Ik weet namelijk niet waar ze voor dienen. Maar ik zou graag van deze twee bestanden af zijn aangezien ze toch 1,3 gigs van m'n harddisk innemen. Alvast bedankt.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
pagefile is je swapfile, kun je uitschakelen maar wil je imo niet. hiberfil is je resume-uit-slaapstand bestand. Ook die kun je weggooien, maar wil je weer niet... Beetje research op google ofzo kan geen kwaad...

[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 13-01-2003 15:40 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07-2025
Mijn advies : niet verwijderen... ik weet bijna zeker dat als je ze toch verwijderd jij xp niet meer opgestart krijg. Het zijn niet voor niets "hidden files" :)

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Qui-Gon Jinn schreef op 13 January 2003 @ 15:40:
Mijn advies : niet verwijderen... ik weet bijna zeker dat als je ze toch verwijderd jij xp niet meer opgestart krijg. Het zijn niet voor niets "hidden files" :)
En dat is onzin, je hiberfile kun je in principe gewoon verwijderen :)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:10

Klippy

Still Game

Je kan natuurlijk wel als je genoeg geheugen hebt je swapfile (pagefile) wat kleiner instellen.
En als je nooit hibernate gebruikt kan je die optie uitschakelen bij power opties, file wordt dan gewoon weggegooit.

Niet zelf verwijderen idd ;)

Alletwee de instellingen moeten te vinden zijn bij eigenschappen van deze computer.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• insanity-
  • Laatst online: 08-08-2025

insanity-

Elite

Dit kun je naar mijn idee heel makkelijk terugvinden via Google :|

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

• Qui-Gon Jinn
zmn schreef op 13 januari 2003 @ 15:42:
[...]

En dat is onzin, je hiberfile kun je in principe gewoon verwijderen :)
Volgens mij zei ik ook "ik weet bijna zeker..." 8)7

En trouwens in principe kun je alles verwijderen van je hdd. Maar of het daarna allemaal nog werkt is een tweede vraag....

• Qui-Gon Jinn
trouwens daar komt nog bij dat als je de performance van je pc wilt verhogen dan is het raadzaam om je pagefile 3x zo groot te hebben dan je RAM geheugen. Dus heb 256 MB Ram dan is 768 MB pagefile genoeg. Maar ga um nou niet verkleinen want dan komt niet ten goede van de performance....

Maar uiteindelijk moet je het natuurlijk zelf weten.. het is jouw pc... :)

Verwijderd

Qui-Gon Jinn schreef op 13 januari 2003 @ 15:48:
[...]

Volgens mij zei ik ook "ik weet bijna zeker..." 8)7

En trouwens in principe kun je alles verwijderen van je hdd. Maar of het daarna allemaal nog werkt is een tweede vraag....
Beetje flauw... :Z

• Klippy

Klippy

Still Game

Qui-Gon Jinn schreef op 13 January 2003 @ 15:51:
trouwens daar komt nog bij dat als je de performance van je pc wilt verhogen dan is het raadzaam om je pagefile 3x zo groot te hebben dan je RAM geheugen. Dus heb 256 MB Ram dan is 768 MB pagefile genoeg. Maar ga um nou niet verkleinen want dan komt niet ten goede van de performance....

Maar uiteindelijk moet je het natuurlijk zelf weten.. het is jouw pc... :)
Dat geld niet meer :)
Met 1GB zou je zeker 3GB swap nodig hebben, wordt mooi dan :P
Heb je al geheugen zo groot als meeste mensen hun swapfile+geheugen wil je het nog 3x zo groot :P

Ik heb met 512MB een swap van 300 nogwat en is nog nooit vol geweest. Om 800MB vol te krijgen moet je flink je best doen.

• Klaauw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-08 10:45
Dus als ik in mijn geval 512 heb mot ik hem instellen op 1536 of is 400 wel genoeg aangezien m'n ram redelijk groot is... Die slaapstand is al gelukt thnx for tha help...

[ Voor 21% gewijzigd door Klaauw op 13-01-2003 15:55 ]

• Klippy

Klippy

Still Game

Klaauw schreef op 13 januari 2003 @ 15:55:
Dus als ik in mijn geval 512 heb mot ik hem instellen op 1536 of is 400 wel genoeg aangezien m'n ram redelijk groot is... Die slaapstand is al gelukt thnx for tha help...
400 is genoeg :)
En als je ooit een melding krijgt dat je swapfile vol is kan hij altijd nog groter ;)

• Qui-Gon Jinn
Laat ik het anders zeggen.... Als jij veel met grote bestanden aan het swappen bent dan ben je maar wat graag blij met je swapfile die drie keer je RAM is.... :) Maar voor gewoon huis tuin en keuken gebruik hoeft het inderdaad niet zo groot. Maar om ze nou meteen te verwijderen vind ik wel weer erg ver gaan....

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 23:18

Deem

Ontcijfer mij!

pagefile -> door windows aangemaakt, als geheugen vol is schrijft windows hierin het resterende geheugen.

hiberfil -> als je in in windows bij afsluiten voor hibernate kiest (shift inhouden) kan schijft windows het geheugen in deze file en sluit hij af.

"May our framerates be high and our temperatures low."

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat Google tegenwoordig al niet voor de tweaker kan betekenen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.