Toon posts:

[XP] Probleem met booten OS *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Besten

Ik had onlangs 2 x windows xp geinstalleerd (Gaming& working). De twee schijven
stonden in raid (striping) ingesteld en er waren nog twee andere schijven aanwezig. Nu was ik het echter :r K**S Beu van telkens opnieuw te booten. Dat ik mij een klein servertje heb aangeschaft, met als gevolg, de twee (non raid) schijven er uit. Met als gevolg een computer die niet meer wou booten.
Dus heb ik opnieuw windows geinstalleerd enkel op de raid config. Server had een mainboard probleem dus werkte niet. Ik dus terug 2 x windows xp geinstalleerd om te spelen / werken (De game versie moet meer herinstalleerd worden dan de working versie, waar dan uiteindelijk meer werk voor nodig is. Denk maar aan alle office toepassingen etc.) Geen enkel probleem. Maar nu installeer ik er een windows 2000 bij op (ook om eens ut2003 mee te testen). En nu krijg ik te horen als ik van zowel "Gaming als working" probeer te booten, dat windows een file ontbreekt om te kunnen booten. Enkel de windows 2000 wil opstarten.
Het zou gaan over de file => \windows\system32\config\systemd
En geeft ook aan dat ik deze kan herstellen door opnieuw de winxp cd te booten en de optie Repair neem. Nu als ik dit doe kom ik uiteindelijk in een dos prompt terecht. Waar mij de optie Fixboot.exe de meest voor de hand liggende keuze zou zijn. Echter minder is waar..

Ik hoop dat er iemand dit probleem kent , ik zou nog wel opnieuw alles
kunnen herinstalleren , maar ik denk dat het hier om 1 stomme file gaat die
ontbreekt. En door te herins. denk ik niet dat het probleem van de baan is.

Mijn excuses voor het lange bericht, maar weet er geen raad meer mee.
Dus maar aan de experts vragen dan _/-\o_ _/-\o_

Alvast hartelijk bedankt mensen

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Probeer dit eens.

Titel bijgewerkt zodat deze voldoet aan Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10

[ Voor 24% gewijzigd door blackd op 13-01-2003 17:30 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023