Toon posts:

6210 problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Help! Mijn 6210 begint nu echt kuren te krijgen!!Hij valt super vaak uit op de meest vreemde momenten ookal ligt ie gewoon stil. En heel vaak als ik ga bellen, valt het bereik weg.. heel apart!
moet er wel bij vertellen dat de tril motor los zit en die rammelt een beetje door de tel heen...
wie weet wat ik er aan kan doen?!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ben je er al opgekomen om langs een Nokia service point te gaan ?
Maar het lijkt mij erop dat je hem gewoon een keer (meerder keren) heb laten vallen.

Daarbij wordt een 6210 nu wel wat ouder, misschien is het ook een idee om een nieuw toestel aan te schaffen. Eventueel bij een verlenging van je abbo.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
heb je soms een keer van frontje gewisseld met die nokia? Dan breekt bijna altijd het trilmotortje af, dat is een bekend euvel van die nokia's

Het uitvallen van die telefoon ligt aan de batterij, doe eens een stukje papier tussen telefoon en batterij, de contactpunten van die telefoon met die batterij zijn namelijk niet echt geweldig, ook een bekend euvel van die telefoon.

suc6

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik heb ook al 6 maanden een papietje tussen accu en telefoon. Toestel is 7 maanden oud :(

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 11:12
PWM schreef op 13 January 2003 @ 15:44:
Ik heb ook al 6 maanden een papietje tussen accu en telefoon. Toestel is 7 maanden oud :(
kun je gratis toestel laten vervangen, heb ik ook gehad met die koelkast. Opgestuurd naar Telfort en kreeg binnen 1 week een nieuw toestel.

• SpeedBart
  • Laatst online: 25-07 09:19

SpeedBart

Futurama 0wnage

Het probleem met de 6210 is dat de cobba(onder de batterij) nog wel eens los gaat of slecht contact maakt. Misschien dat een software update wel een beetje helpt maar het beste is gewoon terug te gaan naar een service point en ze daar er naar te laten kijken. Andere manier is dus schuimrubber onder de accu te doen en eventueel op de cobba. Of de cobba te reheaten of de print in een alcohol badje te leggen voor een paar uur en goed op te laten drogen.
Kijk hier voor een uitleg:
http://www.desatech.de/desaflash/cobba

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Die van mij heeft hetzelfde probleem. Toestel is een jaar of twee oud en, omdat ik nou eenmaal snel tevreden ben :), wil ik er nog een jaar meedoen. De hierboven genoemde site snap ik niet helemaal.
Het plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.desatech.de/desaflash/cobba/6210cobba.jpg
Wat kan ik met die 'cobba' of met schuimrubber precies doen om dit probleem te verhelpen? Is het genoeg om wat schuimrubber tussen mijn batterij en mijn toestel te stoppen, zodat het beter op zijn plek blijft zitten of heb ik het niet helemaal begrepen? :?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• SpeedBart
  • Laatst online: 25-07 09:19

SpeedBart

Futurama 0wnage

Het is een lapmiddel met schuimrubber, je moet gewoon je 6210 helemaal loshalen en het onderste ijzeren rooster eraf wippen met een platte schroevendraaier. Dan zit de cobba linksboven in de hoek. Daarop moet je 2 of 3 laagjes schuimrubber/tape doen. Dan het rooster er weer op doen en de foon zorgvuldig dichtschroeven. Beetje schuimrubber onder de batterij doen bij het schroefje linksboven(boven de cobba dus). Zodat deze goed word aangedrukt als je de batterij er weer opdoet.
Suc6 dermee ;)

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 15:34:
Help! Mijn 6210 begint nu echt kuren te krijgen!!Hij valt super vaak uit op de meest vreemde momenten ookal ligt ie gewoon stil. En heel vaak als ik ga bellen, valt het bereik weg.. heel apart!
moet er wel bij vertellen dat de tril motor los zit en die rammelt een beetje door de tel heen...
wie weet wat ik er aan kan doen?!
Ik vraag me toch af wat jij met die telefoon doet dan :) Ik heb die telefoon 1.5 jaar gehad en nooit kuren. mjah.. alleen stof. Maar uit elkaar halen ed. heb ik nooit problemen mee gehad.
En ik las dat het tril motortjuh afbreekt als je em uit elkaar haalt?
Hoe wordt die opengemaakt dan? Kheb mijn telefoon wel tig keer open gehad.

Is je telefoon vaak gevallen of heeft ie veel geknelt gezeten?? Ik weet wel idd dat slechte accu contacten vaak voor komen. (heb gewerkt bij Nokia telefoon repair centre).

Beste is idd denk ik gewoon een abbo verlening met een nieuwe telefoon (6310i) :P imho.

[ Voor 3% gewijzigd door Sumuhtsop op 14-01-2003 11:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
hallo! mn 6210.. is afgeschreven! genoeg problemen.. vodafone had schitterende aanbieding! E29.- per maand, 180 bel minuten, voor E6 50 smses er bij en voor E5.50 maandelijkse verzekering, en gratis 8310! cool toch?! tot 10 februari geloof ik, 8310 is echt schitterend ding!!! kopen allemaal, wat is nou E35 in de maand? en dan gratis super telefoon er bij?

Verwijderd

Sluit mij voor 50% aan bij het probleem.
Heb 2 toestelen (beide 6210) de een valt continu uit en de ander nooit.
Heb er nu een stukje karton tussen zitten als lapmiddel en tot op heden werkt het.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08
Ga eens langs de eerste de beste servicepoint :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.