[XP] Oorzaak dat windows steeds trager wordt?

Pagina: 1
Acties:

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:18

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
Mijn schoonpa vroeg mij waarom windows na verloop van tijd steeds trager wordt.
Ik heb zijn pc ff bekeken, en alles overbodig uit msconfig/opstart gehaald, alle account de temp/temporary internet files/cookies weggegooid. De Hdd gedefragmenteerd, prestaties alles op best gezet. Overbodige software (Gator enz.) eraf gehaald. Virus controle gedaan. Alle overbodige services uitgezet, en nog steeds is de pc best wel traag (Medion p4 1.8 512mb 80GB). Ik d8 dat dit bijvoorbeeld aan de register grote kan liggen. Met win98 had je heel snel dat windows na verloop van tijd erg traag werd, met xp valt het wel mee Maar wat kan ik nog meer controleren? Hoe kan ik eventueel het register optimaliseren (welke software).

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

Ik heb dat probleem ook met XP. Na verloop van tijd lijkt het langzamer te gaan lopen. Het enige wat dan lijkt te helpen is een format. Vind ik toch een beetje drastisch... Dan blijf je bezig. Als iemand hier een antwoord op heeft, hou ik me aanbevolen

Verwijderd

Dat XP zo traag wordt komt door het register. Ook wordt windows trager namate er meer in get geheugen wordt geladen. Je kunt dit zien door te gaan naar Uitvoeren > msconfig.
Hier zie je wat er allemaal geladen wordt. Ook kun je hier programma's uitschakelen. Norton Win Doctor wil ook wel werken. In Norton Systemworks 2003 zitten wel meer van deze proggies. Deze kunnen helpen.

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07-2025
je zou kunnen proberen om met Microsoft RegClean de registry te kunnen cleanen.. met een beetje geluk haalt ie alle overbodige troep eruit. Maar waarom xp nou na verloop van tijd trager word weet ik ook niet. Ik werk nog steeds met Win2K en dat loopt nog steeds lekker.

Xie nu net op de site van microsoft het volgende : "Regclean Utility Is No Longer Available"

Dan maar even via google zoeken op regclean... dan kom je er zat tegen.

• Mailyourmom
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-06-2023

Mailyourmom

PDQ Bach forever

Fixit ( http://www.v-com.com/product/fi_ind.html ) heeft een uitstekende registeropschoner. "Tot op het bot". Daarna RegClean er nog overheen voor de allerlaatste restjes, en schoon is je kunstgebit.

Verwijderd

zou eens ad-aware downloaden, ik heb nog gehad dat er 100 progs lliepen achterliggend, prob. solved met ad-aware

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 21:01

CAP-Team

XBL: CAPTeam

'k heb deze installatie hier al minstens een jaar, en hij draait nog prima snel enzo? :?
ik weet niet wat jullie er mee doen?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 20:24
Ik heb ook mijn pc maar is gecontroleerd met Ad-aware 5.8 en hij vond 137 new components.
Kan ik deze verwijderen zonder dat het gevolgen heeft voor xp?

en nadat er gescand is zie ik staan wat die gevonden heeft met daarvoor type K of type V wat is dat precies?

[ Voor 27% gewijzigd door NielsHarley op 14-01-2003 00:14 ]

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
NielsHarley schreef op 14 januari 2003 @ 00:11:
Ik heb ook mijn pc maar is gecontroleerd met Ad-aware 5.8 en hij vond 137 new components.
Kan ik deze verwijderen zonder dat het gevolgen heeft voor xp?

en nadat er gescand is zie ik staan wat die gevonden heeft met daarvoor type K of type V wat is dat precies?
OMG dat is veel :D

Maar ik heb het probleem ook. WinXP SP1 wordt bagger traag.

Ad aware: 7 cookies gevonden
Virus: nope
Reg Cleaner: al gedaan.
Services: Geen idee welke services overbodig zijn :? :?

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Beste programma kombinatie voor /tegen dit euvel is volgens mij:
1: alle overbodige progsels deinstalleren.
2: (bijna) lege folders en andere overblijfsels handmatig verwijderen van je C-schijf.
3: met MsConfig services uitzetten en autostart progjes.
4: AdAware van lavasoft runnnen
5: Temp + temp inet files deleten (eventueel je cookies ook)
6: Prullenbak legen
7: RegCleaner (niet te verwarren met regclean van MS. ) draaien
8: Defragmenteren

Suc6

[ Voor 11% gewijzigd door sjolmers op 14-01-2003 11:01 . Reden: links toegevoegd ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Thnx, hier kan ik ook wel wat mee

Verwijderd

Op de volgende 2 sites staan nog enorm veel tips om de performance van de XP machine te verhogen.

onecomputerguy

xp tune-up
Hier kun je XPtune-up downloaden en staan ook veel tips.

Verwijderd

CAP-Team schreef op 13 januari 2003 @ 22:23:
'k heb deze installatie hier al minstens een jaar, en hij draait nog prima snel enzo? :?
ik weet niet wat jullie er mee doen?
rucksichtlos van alles installeren, op alle internetpop-ups op yes klikken, en alle gratis hulpprogrammaatjes installeren.

Nee, alle gekheid, als je met beleid met je pc omgaat en aliijd oplet wat je installeert en de-installeert kan een installatie echt heel lang heel blijven. Van mijn werkstation op mijn werk weet ik niet eens meer wanneer ik deze heb geinstalleerd. Vorig week wel een upgrade naar XP pro gedaan. Werk er elke dag mee, heel de dag pielen, installaties maken, bakken, testen etc. (ben technisch consultant, machine heeft het qua geinstalleerde software zwaar).

Verwijderd

Wat bedoel je met trager? Ik heb namelijk het zeflde probleem, me win xp booten duurt 10 min. Heeft dit iets met de software te maken of ligt hett meer aan de hardware (MSI K7T Turbo2 + AMD XP 2400+) want van het enne moment voordat ik ging werken deed ie het normaal en toen ik terug kwam leek het een 486 ( me broertje had wel norton disabled) maar na een scan had ik geen virus. Plz help me

Verwijderd

Ik heb dat ook altijd maar als ik dan mijn gebruikers profiel helemaal verwijder en later die weer aan maak (in andere gebruiker) dan is alles wel weer vrij snel. Probeer dat eens...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 12:57 . Reden: typo's ]

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:07

St@m

@ Your Service

ehm, misschien kun je ook eens defragmenteren.. helpt ook wel een boel

Leuke spullen: https://cjcollectibles.nl

Verwijderd

windows regclean niet gebruiken op winxp home/pro deze verziekt de boel zo dat er niets meer te redden is!!! of maak eerst een backup en probeer het maar jezult het zien

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 12:48:
Wat bedoel je met trager? Ik heb namelijk het zeflde probleem, me win xp booten duurt 10 min. Heeft dit iets met de software te maken of ligt hett meer aan de hardware (MSI K7T Turbo2 + AMD XP 2400+) want van het enne moment voordat ik ging werken deed ie het normaal en toen ik terug kwam leek het een 486 ( me broertje had wel norton disabled) maar na een scan had ik geen virus. Plz help me
Dit is wel heel erg! Hier zou ik eens kijken of een defrag helpt... Ben bang van niet, maar ja. Misschien ff kijken of alle hardware nog goed werkt

Verwijderd

Ik heb het nog irritanter...bij het uitvoeren van wélke actie dan ook, elke rechts-klik, elk programma starten, elke keer Properties, elk nieuw venster of wat-dan-ook, staat XP gewoon een aantal seconden helemaal stil omdat m'n harddisk constant ratelt...ik dacht dat het kwam doordat ik maar 256mb RAM heb, maar vanmorgen heb ik er nog eens 256mb bijgeprikt en het heeft nauwelijks geholpen :'(

Het register heb ik al opgeruimd, de XP-installatie is pas drie weken oud, ik heb vrijwel niks actief en volgens Taskmanager is er ruim 360 mb fysiek geheugen beschikbaar :(

• miss_bleu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02-2025
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 15:13:
Ik heb dat probleem ook met XP. Na verloop van tijd lijkt het langzamer te gaan lopen. Het enige wat dan lijkt te helpen is een format. Vind ik toch een beetje drastisch... Dan blijf je bezig. Als iemand hier een antwoord op heeft, hou ik me aanbevolen
Ik heb er idd ook last van, eerste week gaat lekker snel een reboot duurt dan ongeveer 1 min. En na een maandje doet me pc er ruim 2,5 min over om te rebooten.

Ik weet niet of sp1 helpt, nog niet eroverheen gezet eigenlijk. Dacht dat het aan me pc lag.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 January 2003 @ 14:44:
Ik heb het nog irritanter...bij het uitvoeren van wélke actie dan ook, elke rechts-klik, elk programma starten, elke keer Properties, elk nieuw venster of wat-dan-ook, staat XP gewoon een aantal seconden helemaal stil omdat m'n harddisk constant ratelt...
sjeck eens of je yaha virus of zo hebt.

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Maak idd een nieuwe user aan, dan ben je van het probleem af.
Wat je ook kan proberen zijn de Powertools van jv16 Klik hier en die allemaal even runnen en als het goed is levert dat aardig wat performance winst op.

Omelette du fromage!

Pagina: 1