Toon posts:

[win2k] epson fx-880 etiketten printen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben de hele dag vanaf vanmorgen al bezig om dit volgende probleem op te lossen, en de search kan mij geen uitkomst bieden:

ik wil etiketten printen van een excel bestand. dat kan dat weet ik.
In word 2002 doe ik dan wizard afdruk samenvoegen. Je kent het wel.
Ik neem alle juiste instellingen, en ik stel de etiketten volgens de doos in en meet zelfs de hele zooi nog na, dat klopt ook nog, ik print met mijn eigen aangemaakte etiketten, want de standaard etiketten staan er niet tussen.

Nu is het probleem alleen dat hij de 1e 8 etiketten goed uitprint, maar dat ik na die 8 etiketten een groot leeg stuk krijg en dat hij dan scheef begint te printen, dus niet op de etiketten, maar half ernaast en soms weer op het volgende etiketje.
Aan welke instellingen ligt dat nou? Aan de instellingen van de printer? daar is namelijk niet veel aan te veranderen. Vanuit een ander programma, nl. exact print hij wel goed zonder die rare gaten in mn documenten. Ook in word geeft hij het goed aan, maar ik krijg maar niet dat gat weggewerkt? waar vind je deze instellingen?

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07-2025
ik zou bijna geneigd zijn om te denken dat het geheugen vol loopt van die printer. Heb je geprobeerd om er zo'n data cq printer switch achtig apparaat ertussen te zetten? Mischien dat het dan wel werkt? Want wij hadden een soort gelijk probleem hier ook en dat was "ineens" opgelost door gebruik te maken van een printer switch

Verwijderd

Topicstarter
hij zit gewoon op het netwerk aangesloten en het gaat nu om maar 15 etiketjes terwijl je in exact makkelijk 150 etiketten achter elkaar uit kan printen, dus ik denk niet dat dat het probleem is, en hij zit dus al ergens op de switch aangesloten

• Qui-Gon Jinn
Ja hallooooooooo.... er zit nogal een erg groot verschil tussen de producent van Exact en die van Word.... :)

By the way... ik neem aan dat je met Exact voor windows werkt en niet Exact voor DOS of wel? Want anders zou ik bijna gaan denken dat je met 2 verschillende printer drivers werkt.

Verwijderd

Topicstarter
ik werk met exact 7.21 voor dos, en idd er zit een groot verschil tussen de producenten, maar dat zou toch echt ff niet uit moeten maken voor je printer, en in dos kan ik moeilijk etiketten printen

Verwijderd

Topicstarter
btw, epson zuigt best wel, want ze bieden alleen maar support voor hun stylus serie, en niet voor de oude matrix printers enz, beetje minder wel.

• Qui-Gon Jinn
euh... ik weet niet waar jij je support vandaan haalt maar ik had toevallig net iemand aan de telefoon die even langskomt om een epson DFX 5000 (das ook een matrix) op te halen en meteen te ruilen dit i.v.m. het schoonmaken en het nakijken van de huidige printer. Hoezo epson zuigt?

Verwijderd

Topicstarter
op de site heb ik het over, daar kan je echt alleen maar stylus printers vinden, en geen matrix printer, alles de specs kun je daar vinden.

• Qui-Gon Jinn
maar dat heb je er niet bij verteld :)

Anyway... ik denk toch dat je in Exact een andere printer driver gebruikt om te kunnen printen op die epson dan dat je in Word doet.

• Qui-Gon Jinn
Ik zal je een ander voorbeeldje geven. Om te kunnen printen vanuit exact naar een hp laserjet 5m gebruik ik een hp laserjet ii driver in exact. Om te kunnen printen vanuit word naar diezelfde printer gebruik ik de officiele hp laserjet 5m driver.

Dus uiteindelijk gebruik ik 2 verschillende drivers om te kunnen printen op 1 en dezelfde printer. Dat zou bij jou het probleem kunnen verklaren waarom het wel in exact werkt en niet in Word. Snap ie?

Verwijderd

Topicstarter
ja ik snap het alleen ik zit op een netwerk en ik ben geen admin en de admin is weg dus ik kan het niet verhelpen zo, maar moet het vandaag eigenlijk wel af hebben zodat ik het aan het printen kan zetten zodra ik hier wegga, dan is het tenminste morgen af, er moeten nl. nogal wat etiketjes uitrollen.

• Qui-Gon Jinn
moet het perse op een matrix printer geprint worden? Anders print het op een laserprinter.... En zijn het allemaal verschillende etiketten? Anders print er 1 uit en leg die onder de kopieerapparaat. Althans.. onze kopieerapparaat is in staat om stickervellen te kopieren...

Verwijderd

Topicstarter
ja dat ben ik nu aan het proberen, maar dit vellen zitten ik zal maar zeggen helemaal vol met etiketten, als ik nu die etiketten print zonder marge, print mijn printer natuurlijk niet tot de rand, als ik dan een marge van 1 cm instel, dan zegt ie dat die 1e centimeter niet op het vel past, wat ik dan dacht te doen is de etiketten verkleinen, maar dan schuift ie weer op en dan print ie dus over 2 etiketten heen
Pagina: 1