Handydrive, USB Stick - Admin rights nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Zo'n compact flash geheugen usb stick apparaatje lijkt me erg handig. Ik zit vaak op verschillende werkplekken en da'n is een usb stick ideaal om files mee mee te nemen.

Ik heb begrepen dat de drivers vanaf windows 2000 zitten meegebakken, maar betekent dat dan ook dat je zonder administrator rights de stick in kan pluggen en kan gebruiken?

• born2tweak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-03 20:07
Ik dacht dat dat wel gewoon kon ja. Mocht je win98 willen gebruiken, dan moet je in ieder geval wel drivers installeren. Voor windows 2000 en xp werkt het wel direct.

zal het even voor je navragen. M'n vader gebruikt ook zoiets.

• wokkie15620
Als je zou willen graag, ik wil het als een floppy kunnen gebruiken. Erin knallen en data kopieren dus.

• Andante
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Ik heb zelf ook een dergelijk apparaatje en het werkt hier op school perfect. Het zijn allemaal win2k systeem. Enige vervelende is dat ie gaat zeuren over rebooten en soms over adminrechten. Wat ik dan meestal doe is het ding er gewoon weer uittrekken en opnieuw proberen, uiteindelijk zou het dan moeten werken zonder reboot of adminrechten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb een audiokey van Packard Bell die gelijk als een pendrive te gebruiken is. Op de XP bakken bij ons op het werk kunnen we echt totaal niets veranderen, we hebben ook heel degelijk geen admin rechten.
maar het lukt me wel om USB apparatuur te installeren zoals mijn muis en audiokey die hij automatisch herkend.
de drivers zijn in principe al aanwezig en er zijn verder geen dingen nodig die een admin behoort te veranderne. Dus dit zal op zich geen probleem gaan vormen denk ik zo.

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 20:42

DSK

boeiend...

Bij mij op school lukt het iig niet, je kan niets installeren (overigens was het wel met een digicam ingesteld als pendrive).
Volgens mij is het een beetje afhankelijk van hoe goed de machines beveiligd zijn e.d.

Blog (Linux-related)

Verwijderd

kan gewoon zelf op onze uhm zwaar secure school pc waar we zekker geen admin rechten hebben. werkt een usb stick en mp3 speler gewoon.

Verwijderd

Ik heb op m'n werk een memorystick reader, het apparaat meld zich pas aan als het gevuld is. Als je standaard "user" rechten hebt, heb je geen rechten om het apparaat aan te sluiten, herstarten is dan vaak wel een mogelijkheid om toch het apparaat te kunnen gebruiken, maar voor het installeren van hardware (vooral als je er drivers voor nodig hebt) moet je meestal toch admin rechten hebben.

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:06

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ik heb ook eentje van Apacer. Als je hem erin prikt zal die eenmalig automatisch de driver installeren en dat duurt heel ff. Voor die installatie heb je ADMIN rechten nodig !! Als dit gebeurt is kan je hem plug&play gebruiken, omdat de driver geinstalleerd is. Daar heb je geen admin rechten voor nodig.

MAW : ADMIN rechten alleen nodig voor de eerste keer driver installatie!

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• wokkie15620
martinvdm schreef op 14 January 2003 @ 09:29:
Ik heb ook eentje van Apacer. Als je hem erin prikt zal die eenmalig automatisch de driver installeren en dat duurt heel ff. Voor die installatie heb je ADMIN rechten nodig !! Als dit gebeurt is kan je hem plug&play gebruiken, omdat de driver geinstalleerd is. Daar heb je geen admin rechten voor nodig.

MAW : ADMIN rechten alleen nodig voor de eerste keer driver installatie!
Dat leek mij het meest logisch, maar blijkbaar kan je door te "pielen" :+ het wel voor elkaar krijgen. Wellicht koop ik er gewoon een en ga ik het maar eens proberen.

Zo'n stick zou de ideale floppy vervanger kunnen zijn! :)

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-03 20:11
Ik heb deze van Sweex en die werkt bij mij op school gewoon op een zwaarbeveiligd (geen enkel recht om maar iets te doen) Windows 2000 systeem.

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:06

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Apacer rulezzzzz

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Pagina: 1