Toon posts:

ADSL heeft geen dataverkeer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een vriend van mijn heeft adsl (alles goed aangesloten) maar zodra hij verbinding maakt kan hij niet surfen. hij heeft ook geen inbel nummer gekregen (lijkt me wel nodig) duz wie weet het inbel nummer voor planet adsl. of wie weet wat het anders kan zijn

• Longlegg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04-2022

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

misschien helpt het om de handleiding is stap voor stap door te lopen :)

Specs

Verwijderd

Tja ... als je alle stappen van de ISP opvolgt zou je toch gewoon verbinding moeten krijgen, anders moet je ff met de support van de desbetreffende ISP bellen.

Verwijderd

Je hebt geen inbelnummer nodig want je belt niet in!
Waarschijnlijk heb je een USBmodem en met de huidige software van KPN en uiterlijk maakt hij een soort inbelverbinding van zoals bij een analoog modem of ISDN adapter maar echt inbellen doe je dus niet.

• RRRobert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 16:02

RRRobert

Fokker in ruste

Ik denk dat dit gewoon aan die eikels van Planet ligt. Ik heb namelijk precies 't zelfde probleem. Half november ben ik verhuist. Van te voren gevraagd of dit nog problemen zou geven, want de wijk waar ik naar toe zou gaan bood pas sinds kort ADSL-toegang. "Nee hoor meneer, Dat duurt ca. 2 weken, dan wordt de verbinding hersteld."

Krijg ik 4 december een brief van de KPN: "Sinds 29 november beschikt u weer over de ADSL verbinding van MxStream". Nou, ik kan "inbellen" tot ik een ons weeg, maar direct na het verbinden en het controleren van het wachtwoord, valt de lijn "dood". Inbellen dus, maar dan met good-old 56kb.

Vandaag al weer m'n zesde mailtje gestuurd, ik zit nog te wachten op antwoord op de vorige vijf. Ik heb ook gebeld, na een half uur wachttijd: "Nee meneer, de centrale zit op dit moment vol, probeert u het half januari nog maar eens." WHAAAAAH!!!! Maar ondertussen wel het ADSL-abbonnementsgeld afboeken èn de telefoontikken factureren, vanwege het feit dat ik nu weer met 4 kilobyte per seconde het WWW mag verkennen :( Ik geef die gasten nog tot het eind van de maand en als 't dan nog niet voor elkaar is dan pleur ik die "kijk-weer-een-veer-in-onze-reet"-provider er uit.

Een mening presenteren als feit is geen garantie voor de waarheid

• TigZ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 20:18

TigZ

Bericht inclusief spelfouten !

Ik heb ook exact hetzelfde probleem gehad na een verhuizing.

Inbellen ging perfect, maar vervolgens helemaal niets. Dat was op een vrijdag en maandags deed alles perfect. Ik ging er dan ook vanuit dat het bij de provider lag.

Verwijderd

RRRobert schreef op 13 January 2003 @ 15:10:
Ik denk dat dit gewoon aan die eikels van Planet ligt. Ik heb namelijk precies 't zelfde probleem. Half november ben ik verhuist. Van te voren gevraagd of dit nog problemen zou geven, want de wijk waar ik naar toe zou gaan bood pas sinds kort ADSL-toegang. "Nee hoor meneer, Dat duurt ca. 2 weken, dan wordt de verbinding hersteld."

Krijg ik 4 december een brief van de KPN: "Sinds 29 november beschikt u weer over de ADSL verbinding van MxStream". Nou, ik kan "inbellen" tot ik een ons weeg, maar direct na het verbinden en het controleren van het wachtwoord, valt de lijn "dood". Inbellen dus, maar dan met good-old 56kb.

Vandaag al weer m'n zesde mailtje gestuurd, ik zit nog te wachten op antwoord op de vorige vijf. Ik heb ook gebeld, na een half uur wachttijd: "Nee meneer, de centrale zit op dit moment vol, probeert u het half januari nog maar eens." WHAAAAAH!!!! Maar ondertussen wel het ADSL-abbonnementsgeld afboeken èn de telefoontikken factureren, vanwege het feit dat ik nu weer met 4 kilobyte per seconde het WWW mag verkennen :( Ik geef die gasten nog tot het eind van de maand en als 't dan nog niet voor elkaar is dan pleur ik die "kijk-weer-een-veer-in-onze-reet"-provider er uit.
Lekker is dit dan weer!
Je belt netjes en ruim van tevoren op om ervoor te zorgen dat alles netjes verloopt zodat je zeker weet dat het goed moet gaan en dan toch weer problemen daarmee.
Wat echt erg is het feit dat ze dan toch je abbogeld afschrijven terwijl je er geen gebruik van kan maken.
Slechte zaak...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 15:16:
[...]

Lekker is dit dan weer!
Je belt netjes en ruim van tevoren op om ervoor te zorgen dat alles netjes verloopt zodat je zeker weet dat het goed moet gaan en dan toch weer problemen daarmee.
Wat echt erg is het feit dat ze dan toch je abbogeld afschrijven terwijl je er geen gebruik van kan maken.
Slechte zaak...
Dat is wel een manco, er wordt van te voren niets gereserveerd bij een verhuizing.
Heb dit laatst voor vrienden ook proberen te regelen, dit was zelfs op de zelfde centrale.
De afdeling die het ADSL gedeelte verzorgt gaat pas aan de slag als de ophef op de oude locatie bij hun in het systeem komt. Daarna zou, mits er poorten vrij zijn, het ongeveer 2 weken moeten duren.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het hem zeggen. ADSL iz inderdaad paz net bij hem beschikbaar duz dat zal het zijn. hij heeft een usb modem maar we hebben ALLES van die handleiding gedaan maar hij doet ut nog steeds niet :(. maar hij zou bellen duz het komt wel goed.

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 21:53
Het kan verschillende oorzaken hebben. (wel verbinding geen data)

* Je Account is bij de provider zelf nog niet helemaal gereed.
* Je logt in met een verkeerd achtervoegsel (vb: -advanced ipv standard/comfort)
* Je hebt een firewall die alles blokt
* Je hebt een DNS probleem, probeer bijvoorbeeld eens te pingen naar een www adres en daarna naar het ip adres.
* Nieuwste drivers geprobeert? (2.0)
* Hebben zijn buren wel verbinding? anders wijkstoring.

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 12:38

Len

Leeg

Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 21:22:
ik zal het hem zeggen. ADSL iz inderdaad paz net bij hem beschikbaar duz dat zal het zijn. hij heeft een usb modem maar we hebben ALLES van die handleiding gedaan maar hij doet ut nog steeds niet :(. maar hij zou bellen duz het komt wel goed.
Is het niet "uzb" modem?

})

Free Tibet

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heeft ie wel een IP gekregen van planet? (extern IP)??

Zo nee dan is zijn account nog niet geheel geactiveerd bij planet
Vaak gebeurt dat je wel kan inloggen maar dan krijg je nog geen IP van hun.. Dan is het aanmeld proces nog niet geheel afgerond of een fout gemaakt.

PS, dat de support bij planet slecht was wisten wel al :) imho

[ Voor 105% gewijzigd door Sumuhtsop op 14-01-2003 07:56 ]

• RRRobert

RRRobert

Fokker in ruste

Postjuh schreef op 13 January 2003 @ 22:28:
Heeft ie wel een IP gekregen van planet? (extern IP)??
Dat vermoeden heb ik dus ook. Na de melding van mijn kant dat ik ging verhuizen, kreeg ik een brief van de KPN/MxStream waarin de verhuisaanvraag bevestigd werd, en zij deelden mij mee dat ik mogelijk een nieuw IP adres toegewezen kon krijgen...
Zo nee dan is zijn account nog niet geheel geactiveerd bij planet
Vaak gebeurt dat je wel kan inloggen maar dan krijg je nog geen IP van hun.. Dan is het aanmeld proces nog niet geheel afgerond of een fout gemaakt.
Dat is dus precies wat ik ze per e-mail heb verteld. Maar ja, ik verwacht nog tenminste 6 antwoorden op mijn mailtjes :X
PS, dat de support bij planet slecht was wisten wel al :) imho
En dan te bedenken dat ze me nog regelmatig spammen als ze weer eens een of andere "kijk-eens-hoe-goed-award" hebben ontvangen... |:(

Edit: ik heb ze ook maar eens ff de url van dit draadje toegemaild :+

[ Voor 5% gewijzigd door RRRobert op 14-01-2003 08:11 ]

• RRRobert

RRRobert

Fokker in ruste

Procyon for life schreef op 13 January 2003 @ 22:04:
Het kan verschillende oorzaken hebben. (wel verbinding geen data)

* Je Account is bij de provider zelf nog niet helemaal gereed.
Ik zit er al vier jaar, dus dat zoú goed moeten zitten...
* Je logt in met een verkeerd achtervoegsel (vb: -advanced ipv standard/comfort)
Toen 't nog werkte op m'n oude adres, maakte dat geen moer uit. Ik heb 't wel eens gevarieert, gewoon om es te kijken.
* Je hebt een firewall die alles blokt
Neuh, de firewall kan 't hooguit vragen of ie moet blokken
* Je hebt een DNS probleem, probeer bijvoorbeeld eens te pingen naar een www adres en daarna naar het ip adres.
dat zou ik nog es kunnen testen...
* Nieuwste drivers geprobeert? (2.0)
n.v.t. heb nog usb 1.1
* Hebben zijn buren wel verbinding? anders wijkstoring.
geen idee. Ken ze nauwelijks, ik woon d'r net, weet je. Planet geeft nu overigens wel telefonisch toe dat de centrale vol zit :(

Verwijderd

Elke provider is in deze tijd volgens mij bezich hun achterstand van mailtjes in te halen... heb nu al 5 mailtjes naar kabelfoon gestuurd voor het omzetten van me abbo.. eerste op 15 december gestuurd... wat denk je.. nog steeds niks gehad..

Heb ook al een paar keer gebeld.. kreeg pas eindelijk eens iemand aan de lijn na een half uur in de wacht te hebben gestaan... kreeg ik te horen. "voordat u ver gaat wil ik u zeggen dat we pas bij 8 december zijn met het beantwoorden van de mailtjes", zei de mevrouw aan de andere kant..

Sorry hoor maar een provider moet er toch voor kunnen zorgen dat een mailtje binnen 2 werk dagen beantwoord is :?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

RRRobert schreef op 14 januari 2003 @ 12:04:
geen idee. Ken ze nauwelijks, ik woon d'r net, weet je. Planet geeft nu overigens wel telefonisch toe dat de centrale vol zit :(
Onzin.. ook al zit de centrale nu vol, jij bent een van de mensen die erop zit... KPN heeft immers je lijn al wel opgeleverd...
Wat Planet nu nog moet doen is jou een nieuw IP adres toewijzen aan de hand van je nieuwe aansluiting.

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
BrZ schreef op 14 januari 2003 @ 14:53:
[...]

Onzin.. ook al zit de centrale nu vol, jij bent een van de mensen die erop zit... KPN heeft immers je lijn al wel opgeleverd...
Wat Planet nu nog moet doen is jou een nieuw IP adres toewijzen aan de hand van je nieuwe aansluiting.
Ligt eraan of hij op de zelfde centrale binnenkomt als ie is verhuist. Kan ook een andere centrale binnen de zelfde gemeente zijn. Is dat niet het geval kan het idd zijn dat die *nieuwe* centrale atm vol zit.
Ookal heb je al een bestaande lijn. Die lijn was op het oude adres.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Postjuh schreef op 14 januari 2003 @ 16:10:
[...]

Ligt eraan of hij op de zelfde centrale binnenkomt als ie is verhuist. Kan ook een andere centrale binnen de zelfde gemeente zijn. Is dat niet het geval kan het idd zijn dat die *nieuwe* centrale atm vol zit.
Ookal heb je al een bestaande lijn. Die lijn was op het oude adres.
Krijg ik 4 december een brief van de KPN: "Sinds 29 november beschikt u weer over de ADSL verbinding van MxStream".
KPN heeft dus op zijn nieuwe adres een adsl lijn opgeleverd :)

• RRRobert

RRRobert

Fokker in ruste

BrZ schreef op 14 January 2003 @ 16:50:
[...]

[...]

KPN heeft dus op zijn nieuwe adres een adsl lijn opgeleverd :)
Maar da's wel op een nieuwe centrale. Deze werd nl. pas actief vanaf begin november 2002 (had te maken met het opnieuw koppelen van oude KPNQwest netwerken). Ik vermoed daarom ook, dat mensen die reeds in deze wijk zaten en al een aanvraag voor ADSL hadden lopen, voorrang hebben gekregen boven "nieuwe" aanmeldingen zoals die van mij.

Aan de andere kant, ik heb ook nog steeds de indruk dat slechts het toewijzen van een IP-adres de hele zaak kan oplossen... Maar ja, als je als Planet eerst de helft van het personeel er uitflikkert en dan vervolgens de support uitbesteedt aan de laagst biedende...

• procyon
  • Laatst online: 05-08 21:53
RRRobert schreef op 14 januari 2003 @ 12:04:

Toen 't nog werkte op m'n oude adres, maakte dat geen moer uit. Ik heb 't wel eens gevarieert, gewoon om es te kijken.
Je bent verhuist? misschien ben je nog niet aangemeld op je nieuwe wijkcentrale, hij herkent je niet als abbonee en geeft je wel verbinding geen data.
Neuh, de firewall kan 't hooguit vragen of ie moet blokken
Niet eigenwijs zijn, dit kan makkelijk, probeer dat ding nou eens te disabelen.
dat zou ik nog es kunnen testen...
En?
n.v.t. heb nog usb 1.1
Ik heb het niet over de driver van je USB poorten maar over die van het USB modem zelf, die hebben ook nieuwere drivers (www.kpnadsl.nl > service en support)

succes!

• RRRobert

RRRobert

Fokker in ruste

Ik heb alle suggesties nog eens uitgevoerd dat bracht dus niets nieuws aan het licht, en nog maar eens telefonisch contact gezocht met de planet helpdesk. Dat ging ongeveer zo:

godverdegodverdegodverBOOTONSTEVLOEKEN :( :'( |:(

"Nee m'neer, de centrale van de KPN moet geheel opnieuw aangesloten worden, ook bestaande abbonees kunnen nu niet online met hun ADSL verbinding. Oh, ik zie dat uw opdracht nog op on hold staat, tsk, tsk, dát zal ik eerst ff wijzigen, momentje... Zo, daar ben ik weer, bedankt voor het wachten m'neer, Nee ik kan u alleen maar mededelen dat het nog wel eeeejven kan gaan duren. Nee, nee, nee, een mogelijke datum noemen zit er ook niet in, dat ligt weer aan de KPN hè. Jaah, da's natuurlijk heel vervelend, dat u nu al twee maanden, voor Jan-met-de-korte-achternaam-inderdáád-JA!, uw abbonnementsgeld hebt afgeboekt zien worden, zonder enige tegenprestatie, ja! Nee, we hebben dit inderdaad nog niet schriftelijk aan onze abbonnees kunnen mededelen, wát zegt u, u krijgt wèl twee spammailtjes van Planet per week, nou da's wel heel erg onredelijk ja, Nou ik heb het opgeschreven, morgen gaat er iemand van de afdeling Improvement deze ui-terst-ver-ve-len-de zaak direct in behandeling nemen, dit is inderdaad niet echt klantvriendelijk nee, daar heeft u natuurlijk volkomen gelijk in. Nou tot uw dienst hoor m'neer, dank u, dank u, ja, zal ik doen, ja, ja, ja, dáág!

Soms heb je zó 't gevoel in de zeik genomen te worden. Ik moest 't ff kwijt...

Nu schijnt het zo te wezen dat dit voorbeeld hierboven nog een toonbeeld van klantvriendelijkheid is, vergeleken met de Chello-maffia die de kabel hier in Arnhem onveilig maakt, dus ander alternatieven heb ik niet. TweakDSL/Bbned biedt helaas nog geen alternatief voor de wijk waarin ik woon. M.a.w., ik ben nog wel ff op m'n 56k lijn aangewezen, mét al z'n snelheidsbeperkingen, mét al z'n belkosten en mét al z'n regelmatig stilvallende verbindingen.

• JvS
  • Laatst online: 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

als het na je verhuizing nog nooit gewerkt heeft, kan je de DHZ helpdesk van KPN bellen op 0900-8085. Vraag daar eens na of de verhuizing in hun systeem helemaal afgerond is (dat kunnen ze globaal zien). Als dat zo is, dan loopt planet zwaar te ijlen, want dan moeten ze gewoon een IP koppelen aan die adsl-lijn, dat heeft niets met " op de kpn wachten" te maken, bij providers lopen verhuizingen soms een paar daagjes achter op de adsl aansluiting, bij planet lijkt dat soms iets langer te duren. Daar hoeven ze niet zoveel aan te doen, maar iig niet erover liegen...

Meldt daarna dat je wel kan inloggen maar geen dataverkeer hebt en die zullen dan wat vragen stellen (zoals hoever loopt een trace naar 195.121.1.34, bij welke hop loopt-ie vast, welk ip krijg je toegewezen etc etc) en die zullen een storing melden.

Het kan namelijk bij kpn liggen (gebeurt bijna nooit) en als dat niet zo is, dan zal de kpn technische dienst ("den bosch") een melding naar de provider sturen dat de adsl verbinding niet is afgemaakt, misschien dat dat wel helpt.. (alleen weet je dat niet altijd zeker).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• RRRobert

RRRobert

Fokker in ruste

JvS schreef op 22 January 2003 @ 20:02:
als het na je verhuizing nog nooit gewerkt heeft, kan je de DHZ helpdesk van KPN bellen op 0900-8085. Vraag daar eens na of de verhuizing in hun systeem helemaal afgerond is (dat kunnen ze globaal zien). Als dat zo is, dan loopt planet zwaar te ijlen, want dan moeten ze gewoon een IP koppelen aan die adsl-lijn, dat heeft niets met " op de kpn wachten" te maken, bij providers lopen verhuizingen soms een paar daagjes achter op de adsl aansluiting, bij planet lijkt dat soms iets langer te duren. Daar hoeven ze niet zoveel aan te doen, maar iig niet erover liegen...

Meldt daarna dat je wel kan inloggen maar geen dataverkeer hebt en die zullen dan wat vragen stellen (zoals hoever loopt een trace naar 195.121.1.34, bij welke hop loopt-ie vast, welk ip krijg je toegewezen etc etc) en die zullen een storing melden.

Het kan namelijk bij kpn liggen (gebeurt bijna nooit) en als dat niet zo is, dan zal de kpn technische dienst ("den bosch") een melding naar de provider sturen dat de adsl verbinding niet is afgemaakt, misschien dat dat wel helpt.. (alleen weet je dat niet altijd zeker).
THX for deze info en telefoonnummer, ik ga dit vanavond direct ff bellen. Ik heb ook al eens KPN's 0800-0402 (alg. info) gebeld en zij hebben toendertijd ook al de lijn doorgemeten en niks kunnen vinden. Zou het via deze weg misschien wel kunnen lukken.

• RRRobert

RRRobert

Fokker in ruste

Nou, 't kost wat moeite om er door te komen, maar als je 's middags naar dat 0900 nummer belt dan moet het lukken. Binnen een half uur had de KPN mijn ADSL-verbinding hersteld _/-\o_

Die gasten van Planet verzorg ik nog wel een douw. Laat ze eerst maar eens een maandje of twee abbonnementsgeld terug dokken :(

Verwijderd

hey crazysystem kun je de modem niet bij iemand anders testen of hij werkt? ik heb namelijk ook zoiets gehad bij een kennis :( 2 dagen aan het knoeien geweest bleek volgens de helpdesk de modem niet samen te werken met de usb/chipset van het moederbord amd791 oid packard hell computer dus dat verklaart een hoop maar achteraf bleek ook de modem gewoon defect te zijn, ff een andere gebruikt om te testen

• RRRobert

RRRobert

Fokker in ruste

Verwijderd schreef op 29 January 2003 @ 09:17:
hey crazysystem kun je de modem niet bij iemand anders testen of hij werkt? ik heb namelijk ook zoiets gehad bij een kennis :( 2 dagen aan het knoeien geweest bleek volgens de helpdesk de modem niet samen te werken met de usb/chipset van het moederbord amd791 oid packard hell computer dus dat verklaart een hoop maar achteraf bleek ook de modem gewoon defect te zijn, ff een andere gebruikt om te testen
Dat zou idd wel eens een oplossing kunnen wezen. Toen in de KPN doehetzelf-helpdesk aan de lijn had, wilden ze ook uit m'n systeemproperties weten wat voor USB-chipset ik had, datwas volgens de helpdeskmedewerker een veel voorkomend probleem (kun je nagaan hoveel van PackardBell's er nog verkocht worden...).

ff over de bereikbaarheid: 's avonds bijna niet mogelijk, dus als je dan inbelt dan wordt de verbinding meestal binnen een minuut automatisch verbroken. Ik heb ze uiteindelijk 's middags om 16.45 uur gebeld, na ca. 5 min. had ik iemand aan de lijn, na 8 minuten kon ik de verbindig weer verbreken. Uurtje later waren de problemen opgelost, alleen het beloofde terugbellen zijn ze niet nagekomen. Maar ja, alles doet 't nu, dus dat boeit dan niet.

• JvS
  • Laatst online: 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is dan de Sis7001 USB chipset en op USBman.com staat een halve oplossing ervoor, maar die veroorzaakt absoluut niet de "geen data" problemen hoor :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1