het probleem: een vriend van me die wil een thuis netwerk met een win 98 en een win xp computer opzetten, we hebben hem bijna aan het draaien alleen er is nog een klein foutje: als hij op z'n win 98 pc naar z'n win xp pc wil gaan word er bij het klikken op de win xp pc om een wachtwoord gevraagd en we weten niet wat dit wachtwoord is en hoe we het kunnen verwijderen/aanpassen.
Tip 1: zet de gast/guest account eens aan op de XP bak
Tip 2: voor de combinatie adminstrator/beheer + w8wrd eens in.
Tip 2: voor de combinatie adminstrator/beheer + w8wrd eens in.
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Neem de username/pass van een bestaande user. 
XP gebruikt een rechtensysteem dat is gebaseerd op accounts.
XP gebruikt een rechtensysteem dat is gebaseerd op accounts.
Verwijderd
hier is het antwoord: deel gewoon bijvoorbeeld de c schijf op de xp machine en je krijgt geen w8woord meer.... om op xp machines te kunnen komen, moet je eerst schijfen en mappen delen.....ik spreek uit ervaring
dusse suc6 er maar mee
Verwijderd
Ja he, leuk als ie ook internet heeft je C: schijf delenVerwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 19:20:
hier is het antwoord: deel gewoon bijvoorbeeld de c schijf op de xp machine en je krijgt geen w8woord meer.... om op xp machines te kunnen komen, moet je eerst schijfen en mappen delen.....ik spreek uit ervaringdusse suc6 er maar mee
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 19:30:
[...]
Ja he, leuk als ie ook internet heeft je C: schijf delen
Ikke heb zoiets ook eens gehad
heb je uitgebreid delen wel aan dan kun je C:\ delen en dan net als 2000 permissies aan te zetten}:O
heb je uitgebreid delen wel aan dan kun je C:\ delen en dan net als 2000 permissies aan te zetten}:O
Verwijderd
Weet je zeker dat je ook wel aan de hoofd- en kleine lettertjes hebt gedacht (case sensitivity)? Dus gewoon als username de user die je waarschijnlijk standaard laat inloggen zonder password identificatie (wel letten op hoofdletters dus) en als password niets..
Verwijderd
Dit slaat dus ook echt helemaal nergens op... als je geen kennis hebt zeg dan alsjeblieft ook nix.....Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 19:30:
[...]
Ja he, leuk als ie ook internet heeft je C: schijf delen
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 20:00:
[...]
Dit slaat dus ook echt helemaal nergens op... als je geen kennis hebt zeg dan alsjeblieft ook nix.....
Kunnen de heren dat eens met ICQ/mail uitvechten ?
Zeker als er al "
Verwijderd
ja sorrie dit hat ik al verw8 maarja t gaat erom dat het probleem opgelost wordt, en dan hoeft hij niet zoiets te posten als ik serieus en antwoord met ervaring post.... maarja laten we weer ontopic gaan........Predator schreef op 13 januari 2003 @ 20:07:
[...]
Kunnen de heren dat eens met ICQ/mail uitvechten ?
Zeker als er al "" aan te pas komt
Pagina: 1