Gericom laptop schakelt zichzelf uit na enige tijd

Pagina: 1
Acties:

• Kamikazi
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nu al meer als een jaar naar volle tevredenheid een Gericom laptop. Probleem is echter dat hij zichzelf na een minuut of 5 uitschakelt. Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat het komt omdat hij te warm wordt, aangezien ik mijn fan aan de achterkant niet hoor blazen.

Wat kan ik nu het beste doen? Hem proberen open te schroeven (aangezien dat bij notebooks nog wel eens moeilijk is), of Gericom bellen en hem weg laten halen? Ik ga liever voor het open schroeven zelf, maar ik kan echt nergens vinden hoe ik dat precies moet doen (alleen de schroeven weghalen is niet genoeg).

Iemand een idee?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 07:50
is het als je bv 5min aan het werkt bent?
of als hij 5min niks staat te doen?
en probeer ook eens powermanagement uit te gooien.

• Kamikazi
  • Niet online
Maakt geen verschil... nu start hij wel op, maar schakelt hij zich al na 40/50 seconden uit, gewoon omdat hij nog te warm is

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Fan stuk lijkt me zo, binnen de granatie :? --> gewoon nieuw fan laten plaatsen. Anders ff informeren of je het zelf kan en anders wie het goedkoopst het voor je doen kan.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Kamikazi
  • Niet online
Een fannetje zelf plaatsen zal niet zo'n probleem worden, maar ja, nu alleen uitzoeken hoe we de bak open gaan krijgen...

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Als je nog garantie hebt zou ik het niet zelf doen... Zelf fans plaatsen zorgt er waarschijnlijk voor dat je geen garantie meer hebt. Zeker als je zelf zomaar een fan uitzoekt en niet _exact_ dezelfde gebruikt als welke er nu inzit.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Kamikazi
  • Niet online
Gebeld met Gericom helpdesk... of ik uit kon sluiten dat het een software probleem was (ze stonden erop dat ik de Recovery CD gebruikte)...

Ik reboot voor de 345834678e keer mijn machine, en vroem, zonder de Recovery CD uit de kast te hebben gehaald, sloeg de fan weer aan... ben benieuwd...

• ebras
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 02:07
Ik heb bijna hetzelfde probleem met een Gericom (Overdose?).

In het verleden wel wat probleempjes mee gehad, ging af en toe zomaar uit. Maar nog veel vervelender; hij ging af en toe niet meer aan!

Nu zit ik met het probleem dat als ik hem aanzet, de fan wel gaat draaien (die hoor je meer dan duidelijk) maar er verder geen activiteit is. Helemaal niets, dus ook geen bios e.d. Hard disk vervangen en ging meteen goed. Oude HDD getest en geen problemen gevonden dus maar weer terug gestopt. En ja hij deed het weer... :> Tot ik hem de volgende dag aan wil zetten... RIP ... hij gaat niet meer aan. Dezelfde prob's. Fan draait wel maar verder doet ie nix. :'(

Tips meer dan welkom. _/-\o_

PS ventilator vervangen is een koekie. Het toetsenbord zit vastgeklikt op vier punten (boven het tb.) deze met een kleine platte schoevendraaier wegdrukken en tb. eraf! vervolgens zit de fan met 4 schroefjes vast... Geen punt lijkt mij.

[ Voor 16% gewijzigd door ebras op 14-02-2003 10:18 ]

Pagina: 1