LED van m'n muis gaat niet uit?

Pagina: 1
Acties:

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:02

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
Ik heb een Microsoft Intellimouse Optical en als ik de computer helemaal uit zet blijft de LED van de muis gewoon aan. Keb 'm op de PS/2 poort aangesloten en draai Windows XP. Kad eerst Windows 98SE draaien en als ik daar de computer helemaal uitzette ging de LED van de muis wel uit. Iemand een idee wrom die LED niet uitgaat?

Mijn boefje is liev!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit heeft met je powermanagment te maken, deze zorgt ervoor dat er stroom blijft staan op je USB en PS/2 poorten zodat deze het systeem kunnen inschakelen. Om dit op te lossen zou je deze instellingen in de bios kunnen aanpassen en evt de bios moeten flashen.

• JB

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 13 January 2003 @ 15:01:
Dit heeft met je powermanagment te maken, deze zorgt ervoor dat er stroom blijft staan op je USB en PS/2 poorten zodat deze het systeem kunnen inschakelen. Om dit op te lossen zou je deze instellingen in de bios kunnen aanpassen en evt de bios moeten flashen.
Maar wrom ging de LED wel uit bij Windows 98SE?

Mijn boefje is liev!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Scooter_Fox schreef op 13 januari 2003 @ 14:26:
Ik heb een Microsoft Intellimouse Optical en als ik de computer helemaal uit zet blijft de LED van de muis gewoon aan. Keb 'm op de PS/2 poort aangesloten en draai Windows XP. Kad eerst Windows 98SE draaien en als ik daar de computer helemaal uitzette ging de LED van de muis wel uit. Iemand een idee wrom die LED niet uitgaat?
Ik heb het zelfde "probleem", voorheen had ik een MS Intelli muis, led ging altijd uit. heb nu een Logitech, en led blijft constant zwakjes branden, ook als heel de computer uit staat. Heb er voor de rest nog niet naar gekeken.. Probleem is wel dat nu de batterijen heel erg snel leeg zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Br@m op 13-01-2003 15:07 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Qui-Gon Jinn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07-2025
Scooter_Fox schreef op 13 januari 2003 @ 15:03:
[...]
Maar wrom ging de LED wel uit bij Windows 98SE?
Omdat je in Windows 98SE ook een optie hebt om je power management te regelen.... dus je hebt best kans dat die van 98SE er wel voor zorgt dat je ledje uit gaat en die van xp niet.... dus het moet ergens inderdaad iets met power settings te maken hebben...

Verwijderd

Br@m schreef op 13 January 2003 @ 15:07:
[...]

Ik heb het zelfde "probleem", voorheen had ik een MS Intelli muis, led ging altijd uit. heb nu een Logitech, en led blijft constant zwakjes branden, ook als heel de computer uit staat. Heb er voor de rest nog niet naar gekeken.. Probleem is wel dat nu de batterijen heel erg snel leeg zijn.
Ehm, die logitech? Draadloos? Wat denk je ervan, als ik zeg dat die 'los' staat van je computer? Die gaat echt alleen uit als je de batterijen eruit haalt. ;)
Scooter_Fox schreef op 13 January 2003 @ 14:26:
Kan jij je computer wakker maken dmv een muisklik? (Of bv toetsen(combo) van je toetsenbord)

Het heeft iig met ACPI te maken. Dat werd niet helemaal volledig ondersteunt door Win98SE (Geen hibernate bv - zonder custom fabrieksondersteuning, that is).

Ik vermoed dat je 't ook wel met een jumpertje op je mobo kan instellen - dat kon iig wel met een vd computers hier. Jumpertje controleerde 'KB/Mouse Power On'.

• JB

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 17:29:

[...]

Kan jij je computer wakker maken dmv een muisklik? (Of bv toetsen(combo) van je toetsenbord)

Het heeft iig met ACPI te maken. Dat werd niet helemaal volledig ondersteunt door Win98SE (Geen hibernate bv - zonder custom fabrieksondersteuning, that is).

Ik vermoed dat je 't ook wel met een jumpertje op je mobo kan instellen - dat kon iig wel met een vd computers hier. Jumpertje controleerde 'KB/Mouse Power On'.
Ja via de spatie zet ik m'n computer aan (On Mouseclick is volgens mij disabled)

Mijn boefje is liev!

• Br@m
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 17:29:
[...]

Ehm, die logitech? Draadloos? Wat denk je ervan, als ik zeg dat die 'los' staat van je computer? Die gaat echt alleen uit als je de batterijen eruit haalt. ;)
Hier moest ik effe over nadenken. Maar je hebt helemaal gelijk. En die MS muis was trouwens geen draadloze bedenk ik me net..

oeps dus... :o

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Scooter_Fox schreef op 13 januari 2003 @ 19:15:
[...]
Ja via de spatie zet ik m'n computer aan (On Mouseclick is volgens mij disabled)
'On Mouseclick' in 't BIOS zeker? Dat is vaak niet genoeg.

Kijk eens of je de jumper instellingen van je mobo kan vinden. (Vaak ergens in een verdoemhoekje van je mobo-boekje - trouwens - welk mobo heb je?)

• JB

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 20:03:
[...]

'On Mouseclick' in 't BIOS zeker? Dat is vaak niet genoeg.

Kijk eens of je de jumper instellingen van je mobo kan vinden. (Vaak ergens in een verdoemhoekje van je mobo-boekje - trouwens - welk mobo heb je?)
Asus A7A mobo. Mouseclick in de bios is disabled ja, maar als ik jumpers ga veranderen kan ik dan straks evengoed m'n pc aan zetten met de spatie? Want dat wil ik wel behouden.

Mijn boefje is liev!

• GGS_VR6
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Ik heb dit probleem ook. Ik heb dezelfde muis en ook die gaat niet uit als mijn pc uit gaat. Vind het niet erg ofzo, kan er iig mee slapen :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• JB

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
GGS_VR6 schreef op 13 January 2003 @ 20:08:
Ik heb dit probleem ook. Ik heb dezelfde muis en ook die gaat niet uit als mijn pc uit gaat. Vind het niet erg ofzo, kan er iig mee slapen :)
Vind het ook niet erg maar wou weten of het wel te verhelpen was omdat de LED bij Windows 98SE wel uit ging. (Schaadt de muis toch niet als die LED constant brand?)

Mijn boefje is liev!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-08 18:48
Ik heb het ook. Als ik mn pc uitzet blijven mn toetsenbord en mn muis gewoon aan, dus ik druk die knop achterop ff in, dan komt er helemaal geen stroom meer door. :)

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Op mijn mobo zit een jumper voor de keyboard power 'KBPWR1' die bepaalt of er standby spanning +5VSB (5V StandBy) op het keyboard staat. In het boekje staat dat de voeding dan min. 1A io de +5VSB moet kunnen leveren. Ik heb die jumper nu 'uit' staan, dus kan ik niet per ongeluk mijn pc aanzetten als ik op een toets druk. Verder zijn er nog 3 jumpers voor USB device wake-up, waar ongeveer hetzelfde verhaal voor geldt.
Het moet dus ergens een jumper zijn die je om moet zetten om ervoor te zorgen dat je USB, PS/2 of seriële poort geen standby spanning meer krijg.

• Meneer aard
  • Laatst online: 08:23

Meneer aard

Porsche rulez!

Terw_Dan schreef op 13 januari 2003 @ 15:01:
[offtopic] geld dit ook voor draadloze muizen, ik een cordless mouseman optical in combinatie met zo`n ramplank (Logitech cordless desktop optical) en als ik de pc uit zet blijft het lampje kinpperen, is hier een oplossing voor behalve de batterijen eruit te halen :?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dit geldt in prinicpe voor alles wat er aan die poorten hangt. Maakt niet uit of het draadloos is. probeer de stappen eens die ik al besproken heb, en kijk of het daarmee opgelost wordt

• JB

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
Thermo man schreef op 13 januari 2003 @ 21:01:
Op mijn mobo zit een jumper voor de keyboard power 'KBPWR1' die bepaalt of er standby spanning +5VSB (5V StandBy) op het keyboard staat. In het boekje staat dat de voeding dan min. 1A io de +5VSB moet kunnen leveren. Ik heb die jumper nu 'uit' staan, dus kan ik niet per ongeluk mijn pc aanzetten als ik op een toets druk. Verder zijn er nog 3 jumpers voor USB device wake-up, waar ongeveer hetzelfde verhaal voor geldt.
Het moet dus ergens een jumper zijn die je om moet zetten om ervoor te zorgen dat je USB, PS/2 of seriële poort geen standby spanning meer krijg.
Maar ik kan er dus niet voor zorgen dat die LED van de muis uitgaat en de PC evengoed aan kan zetten met het toetsenbord? Want als dat niet gaat laat ik het fijn zoals het is. Keb zo'n irritante draaiknop op de systeemkast :(

Mijn boefje is liev!

Verwijderd

Scooter_Fox schreef op 14 januari 2003 @ 07:57:
[...]
Maar ik kan er dus niet voor zorgen dat die LED van de muis uitgaat en de PC evengoed aan kan zetten met het toetsenbord? Want als dat niet gaat laat ik het fijn zoals het is. Keb zo'n irritante draaiknop op de systeemkast :(
Dat hangt sterk van 't mobo af.

ik heb jumpers voor zowel de ps/2 toetsenbord-poort, als de ps/2 muis.

Daarnaast heb ik ze ook voor de (eerste 2) USB-poorten (Wake-on USB).

Kijk eens hoe 't voor jouw mobo zit.

Verwijderd

als je draadloze muis hebt dan blijft deze altijd zachtjes branden (om te kunnen meten of je iets beweegt) daarna gooit ie vol power over de led dus dit kan je niks aan doen

maar volgens mij kan je in je bios of windows je power savings instellen
WEET je trouwens wel zeker dat je je pc afsluit of niet per ongeluk stand by zet?

• JB

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 januari 2003 @ 03:13:
als je draadloze muis hebt dan blijft deze altijd zachtjes branden (om te kunnen meten of je iets beweegt) daarna gooit ie vol power over de led dus dit kan je niks aan doen

maar volgens mij kan je in je bios of windows je power savings instellen
WEET je trouwens wel zeker dat je je pc afsluit of niet per ongeluk stand by zet?
Daar waren we al achter. En ik weet echt wel het verschil tussen standby en uit.

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1