Toon posts:

Vigor2200e Logged Packets Duplication

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Draytek Vigor2200e router. Bij de Firewall setup zit een mogelijkheid om packets die aan een bepaalde rule voldoen te kopieren naar een ander network device. Nu wil ik dit gaan proberen.

Ik heb in de router bij MAC Adress for Packet Duplication het MAC adres van de netwerkkaart (3COM 3C905C-TX) in mijn pc opgegeven. Op deze pc draait windows 2000 professional.

Welke software heb ik verder nodig en welke instellingen moet ik eventueel in windows aanpassen om de packets duplication te laten werken?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Het lijkt mij dat je hier geen software voor nodig heb.
Als je namelijk packet duplication in de router zelf kan instellen, dan doet de router alle acties met de packets. Dus dan hoef je geen software op de clients te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Maar mijn pc moet toch iets van een programma hebben om de door de router geforwarde packets op te vangen?

• Attilla
Verwijderd schreef op 13 januari 2003 @ 14:43:
Maar mijn pc moet toch iets van een programma hebben om de door de router geforwarde packets op te vangen?
Wat wil je dan precies doen ?

Want aan de ene kant zeg je dat je het mac adres van de pc heb opgegeven en dit naar een ander network device dupliceren....

Maar nu moet die pc weer de packets terug krijgen :?

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
[Airwolf] schreef op 13 januari 2003 @ 15:36:
[...]

Wat wil je dan precies doen ?

Want aan de ene kant zeg je dat je het mac adres van de pc heb opgegeven en dit naar een ander network device dupliceren....

Maar nu moet die pc weer de packets terug krijgen :?
Hij laat de packets van de router dupliceren en opsturen naar het mac adres in die pc ;)

• Attilla
zmn schreef op 13 januari 2003 @ 15:37:
[...]

Hij laat de packets van de router dupliceren en opsturen naar het mac adres in die pc ;)
Ow op die manier. :)
Maar om wat voor packets gaat het dan ?

• Xandrios
  • Laatst online: 17-08 17:33
=> NT

Verwijderd

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 13 januari 2003 @ 15:41:
Ow op die manier. :)
Maar om wat voor packets gaat het dan ?
De laatste rules in de firewall van de router zijn zo ingesteld dat ze alles tegenhouden wat niet door eerdere rules doorgelaten worden. De packets die door de laatste rules worden tegen gehouden wil ik dus naar mijn pc kopieren voor eventueel nadere inspectie.

Op mijn pc moet ik waarschijnlijk iets instellen/installeren om die gekopieërde packets op te vangen en in een logfile te schrijven (lijkt mij).
Pagina: 1