[VB/Acces] Applicatie openen zonder interface van Acces

Pagina: 1
Acties:
  • 608 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe open ik een formulier, gemaakt in Acces, zonder dat ik het hele programma hoef op te starten ?
Zoals Autorun bijvoorbeeld.

xxx mazin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Probeer eens met google te zoeken op access viewer oid.

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat bedoel ik niet..
Ik bedoel dat het een losse applicatie wordt, die los van acces kan worden opgestart.
Oftewel een Window met het gemaakte formulier erin, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:45
P&W -> SA

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
euh visual basic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:40

Kappie

Tell me your secrets...

Voor access db heb je altijd Access nodig. Volgens mij moet hij ook altijd in een access schermpje zitten.

Je moet de app herschrijven naar Visual Basic of iets dergelijks om hem als stand alone app te gebruiken

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, ik zit met hetzelfde probleem!
Iemand een precieze oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

je kon met een schakelbord toch een exe only bouwen of niet ?? Ik heb het niet geprobeert op een standalone machine zonder access, maar ik kan wel een exe bouwen zo.... anders zal je toch echt VB ter hand moeten nemen...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het idd niet mogelijk om de formulieren van Access standalone te maken.
Ik zou je ook adviseren om het in Visual Basic op te lossen. Als je begrijpt hoe je die formuleren in Access moet programmeren dan is het net een stapje verder om een front-end in VB te bouwen. Maar er zijn genoeg voorbeelden te vinden op i-net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon vb, dan kan je makkelijk standalone exe's maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja, ik weet niks van VB,
maar jullie bedoelen dat ik via acces het formulier moet editen met de ingebouwde VB van acces?

(Rechtermuisknop ergens in ontwerpweergave van formulier-> dan "gebeurtenis opbouwen" -> code)

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt een Access database niet opstarten zonder minimaal een Access Runtime op je PC te hebben staan. Je kunt van je database wel een MDE-file maken, waarbij je in principe helemaal niets meer ziet van de Access-omgeving. Als je er ook nog een net menu-tje aan hangt is er helemaal niets meer te zien van Access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MDE, ik zal even klooien
thx

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2003 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm:
http://aard.xtreme-power.nl/acces.JPG

exporteren is het enige wat ik kan verzinnen om het naar een MDE bestand te krijgen,
maar dan moet dat MDE bestand al bestaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 11:47
Ik ben zelf ook opzoek naar zo iets. Ben een database aan het maken waar gebruikers gegevens die ze nodig hebben op kunnen zoeken, maar ze mogen er niks in wijzigen. En het moet zo makkelijk zijn dat iemand zonder verstand van acces er iets in op kan zoeken.

Nu ben ik het met een switchboard aan het maken dit is wel erg makkelijk en als je acces opstart zie je dit gelijk.

Missshien dat er iets is waarmee je deze los van acces kan opstarten.
Pagina: 1