[TV] vreemd probleem met alles op scart

Pagina: 1
Acties:

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 17:33
Na gisteren een beetje te hebben klote met het aansluiten van PC op mijn tv via de tv-out van mijn geforce (beetje gekloot met instellen resolutie) werkt er niks meer op scart van mijn tv :'( :'( :'(

Normaal, als ik niks had aangesloten op de scart en zette de tv op de output/input dan kreeg ik een zwart scherm maar nu als ik dat nu doe krijg ik een scherm vol met sneeuw.

Enig idee wat het probleem is? Kan zijn dat ik iets heb gemold aan mijn tv door een te hoge resolutie? Ohja het ligt niet aan mijn TV-out van mijn PC want mijn trust televiewer werkt het ook niet meer. Alleen maar sneeuw.... :'(

hondennamen.info Openscheermes.nl

Verwijderd

Tja, lastig... Voor zover ik weet heeft een tv een maximum resolutie van 800x600. Ik weet niet wat voor tv je hebt (grootte), misschien dat een grote tv wel hoge resolutie aankan. Heb jij geen tulpingangen voorin je tv? Je kunt proberen het hierop aan te sluiten. Als het goed is kun je dan ook via je av-kanaal alles bekijken. Heb je ook al andere scart geprobeerd?

• kaiiestan
helaas geen andere scarts
helaas geen tulp op de voorkant
en helaas maar een 51 cm tv
En ik heb geprobeerd de resolutie hoger te zetten dan 800 x 600 want dat werkte ook met mijn televiewer maar dan zal het wel weer verkleind worden :(

Mijn tv geeft nu dus alleen sneeuw ipv een zwart beeld als je hem op "input" zet... is mijn lieve tvtje nu kapot?

Verwijderd

Zou kunnen... Heb je nog wel een andere tv ergens staan? Gewoon testen en dan geen hogere resolutie dan 800x600...

• kaiiestan
Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 13:24:
Zou kunnen... Heb je nog wel een andere tv ergens staan? Gewoon testen en dan geen hogere resolutie dan 800x600...
Ja zal ik eens doen. moet ik alleen even gaan sjouwen maar balen doet ikke wel :( geen geld voor een nieuwe op het moment

Verwijderd

Klote is het idd. Suc6 iig

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:11
maak je tv anders ff open (eerst spanning eraf halen en ff wachten ) kijk dan naar de scart-connector of alles nog verbonden zit met je printplaat mischien heb je met een beetje teveel geweld je scart aangsloten en is er nu een verbinding verbroken , zet er anders ff een soldeerbout tegenaan om alles opnieuw te solderen, su6

Verwijderd

Is het niet zo dat de tv-out van je videokaart zelf ervoor zorgt dat de resolutie en de refresh blijven kloppen. Ik bedoel :PAL=PAL. Zo'n chronotel chippie gaat echt niet verkeerde dingen uitsturen.

• kaiiestan
marz01 schreef op 13 January 2003 @ 15:25:
maak je tv anders ff open (eerst spanning eraf halen en ff wachten ) kijk dan naar de scart-connector of alles nog verbonden zit met je printplaat mischien heb je met een beetje teveel geweld je scart aangsloten en is er nu een verbinding verbroken , zet er anders ff een soldeerbout tegenaan om alles opnieuw te solderen, su6
Ja maar het is gebeurt terwijl de scart connector erin zat en daarna werkte ie dus opeens niet meer :( dus kan eigenlijk niet zijn dat ie los zit. En mijn tv geeft nu dus ander beeld.
Verwijderd schreef op 13 January 2003 @ 15:40:
Is het niet zo dat de tv-out van je videokaart zelf ervoor zorgt dat de resolutie en de refresh blijven kloppen. Ik bedoel :PAL=PAL. Zo'n chronotel chippie gaat echt niet verkeerde dingen uitsturen.
Maar toch doet ie het niet meer.... mischien zie ik iets heel stoms over het hoofd maar ik weer echt niet wat.

Pagina: 1