Vraag over passieve KVM switches

Pagina: 1
Acties:

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-08 19:17
Hallo,

Ik heb een vraag over KVM switches. Deze apparaten zijn normaal nogal
duur, maar ik zag er eentje staan in een folder van Conrad, voor 39,95 euro.
(incl. kabelsets... best wel goedkoop!)
Dit is een passieve KVM switch voor 2 computers aan te sluiten (ps/2).
Volgens de verkoper maakt het niet uit of het een digitale of analoge
switch is. De switch is van het Duitse merk 'Siemal!'.

Kan een dergelijke switch problemen geven? Een normale digitale switch
simuleert een toetsenbord en muisaansluiting, en dat doet deze niet. Geeft
dit ook problemen? Gaat het ook goed als ik wil schakelen naar andere
resoluties? Ik wil een eigen winXP systeem aansluiten op de switch en een
syteem met Windows 2000 server en Linux en Novell geinstalleerd (om te
testen).

hopelijk zit ik in de juiste rubriek met deze vraag!

[ Voor 3% gewijzigd door segil op 13-01-2003 13:07 ]

Verwijderd

Dit geeft geen problemen, zolang je bij het booten de switch op de juiste stand hebt staan, anders krijg je inderdaad keyboard en/of mouse errors. Verder maakt het voor de resolutie niet uit, je scherm zal tijdens het switchen uit- en aan gaan (omdat er binnen in de switch als het ware domweg de stekker wordt uitgetrokken en op de andere pc wordt ingestoken).

Een actieve switch zorgt ervoor dat het niet noodzakelijk is om bij het booten de schakelaar op de juiste stand te hebben staan, met betrekkking tot het omspringen van het scherm heb ik hier niet op gelet. De duurdere switches ondersteunen ook een soort OSD, waarmee met een toetscombinatie de andere pc gekozen kan worden.

Verwijderd

el cheapo switches & kabels zijn alleen goed bruikbaar op lage resolutie/refresh-frequenties.
Als je een 19" hebt , en bijvoorbeeld 1024x768@100Hz draait , dan kun je beter gelijk wat goeds kopen

Verwijderd

windows 2000 wil nog wel is lastig doen als je de muis eruit haalt
en vervolgens weer erin stopt

dit geeft hetzelfde effect

zoek een belkin

ik vond mijne op de pcdump voor fl 25

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-08 19:17
Ok, als ik op 800*600 draai op een 15 inch monitor, 75 Hz, dan geeft dat niet echt een probleem???

Als een computer draait en je schakelt met een dergelijke switch de ps/2 muis/toetsenbord uit, en daarna weer aan, geeft dat geen problemen? Kan je ps/2 toetsenborden/muizen in- en uitschakelen, zodat het blijft werken?

Verwijderd

Dan niet, veel TFT / LCD schermen leveren wel problemen op, maar als je die resolutie gebruikt verwacht ik niet echt een probleem.
Pagina: 1